ist irrelevant für die Phase 3, welche ja bereits genehmigt ist. Abgesehen davon vermute ich, dass mit steigender Dosis auch die Nebenwirkungen größer geworden sind und da die Population sehr heterogen war und nicht für eine statistische Aussagekraft ausgelegt war ( s.u letzter Satz im Zitat) wird die Phase3 das alles entscheidende für Albo sein.
globenewswire.com/news-release/2017/04/22/...ngress-2017.html
"A4250 is a highly potent and selective inhibitor of the ileal bile acid transporter (IBAT) that has minimal systemic exposure. The open label, multicenter, dose finding Phase 2 trial assessed the safety and tolerability of A4250 and explored changes in sBA levels and pruritus. Nineteen patients aged one to 17 years old with a pediatric cholestatic liver disease, including PFIC (subtype 1, 2 or 3), Alagille syndrome, biliary atresia or intrahepatic cholestasis, were enrolled in the trial’s first five cohorts. Five different doses of A4250 were evaluated, ranging from 10 µg/kg to 200 µg/kg.
A4250 reduced mean levels of sBA in all five dose groups, with substantial sBA reductions observed in seven of nine PFIC patients (ranging from 43 percent to 98 percent). In addition, 14 of 19 patients showed improvement in pruritus using a visual analogue scale (VAS-Itch 0-10). The dose with the greatest improvement showed a mean decrease of 2.86 points from baseline. The trial was not powered for formal statistical analyses.
Ich habe mir nocheinmal Gedanken zu Eloxibtitat gemacht und denke es wird sehr schwer werden einen Partner für die US zu finden , ich glaube auch nicht an Peak Sales höher als 400Mio in den USA und max. 100 Mio in Japan, von denen Albo keine 10% Royalties sehen wird. Albo hängt in naher Zukunft voll und ganz an PFIC , ich weiß die Wahrheit tut weh, aber wenn Eloxibitat in Japan durchgeht und die Phase3 gut läuft , werden die anderen Dominosteine von selbst fallen.