was bitte "war es" ?
was meinen sie da eigentlich genau, könnten sie das was spezifizieren...
und meinen was längerfristigen Horizont, der 2013 ja erst beginnt dabei bitte berücksichtigen....
Falls sie den Kurs meinen...der stört mich daher ja nur bedingt...ich habe nicht aufgehört nachzukaufen...
"Aktiensparen" hier bei Nordex hatte ich es meine ich mal genannt...
wie es zu dem Kurs gekommen ist und die dazu vorherrschende Begleitmusik, die Nordex nicht wirklich zu stören scheint, stört mich allerdings durchaus...
vielleicht wissen die herren ja "was es war"...?
Up to the beginning of 2010 Goldman Sachs ranked among the largest shareholders of the wind turbine engineering company Nordex.he in-house analysts also left no doubt about the fact that this involved a very attractive company and recommended that the share be purchased for up to 14 euros. However, a few weeks after Goldman Sachs sold its interest for approximately 8.50 euros per share, the analysts’ assessment also changed and since then they recommend that the share be sold. Ever since, Goldman Sachs has stood out as one of the most pessimistic analysts of the industry, although the long-term prospects are always described as favorable. In the same period short selling – also by Goldman Sachs – substantially increased.
www.pv-magazine.com/archive/articles/...0093116c#axzz23LqeQ0V1
nicht das es mal nur der angestrebte Gewinn beim sich in Zukunft abzeichnenden Turnaround war...und ein bisschen was "doppelt verdienen" nebenher...also in dem Sinne, wie sie es für die Frau Klatten als Möglichkeit in der vergangenheit gesehen hatten...
das sollte der sentimentgetriebene Anstieg 2011 ja Gift für gewesen sein...da war man ja wieder auf Verkaufskurs von 2010 bzw. da war die KE so ungefähr?
wie man in diesen Kreisen die Zukunft EE eigentlich so einschätzt...
"Taking these trends together, as we begin 2012 we continue to believe that the global energy matrix is in a 'transition' phase right now -- at the start of a long-term mega-shift toward an 'end-state' scenario of cleaner, domestic sources of electricity supply; presenting a huge range of investment opportunities," Fulton wrote....
Chief author Mark Fulton
DB Climate Change Advisors, part of the asset management arm of Deutsche Bank AG, titled "2011: The Good, the Bad and the Ugly," was released last week at the 2012 U.N. Conference on Sustainable Development in Geneva, Switzerland.
www.upi.com/Business_News/Energy-Resources/...-97891326712980/
sollte aus o.g. was deutlich hervorgehen...würde ich ja meinen...
und Nordex hat onshore die beste Technik...wo die Musik spielt, trotz gegnteiliger Verlautbarungen in 2011...