Ich habe meine Pipelineübersicht überarbeitet, nachdem ich das Fehlen der 2 Oncomed-Programme festgestellt habe:
Die oncomed-Studien sind insbesondere auch deshalb wichtig, weil ihr jeweiliger Abschluss noch 2012, also stehen hier auch die P2-Entscheidungen an.
Hier eine Meldung von oncomed zu interimsdaten bei OMP-59R5 auf der ASCO am 2.6.2012:
OncoMed Presents First-in-Human Phase I Data
on Anti-Notch2/3 Antibody at ASCO
.... The study is ongoing and will test an every-three-week dosing
schedule.
The most frequently reported drug-related adverse events were: mild to moderate diarrhea,
fatigue, nausea, vomiting, decreased appetite, and constipation. Diarrhea was dose related and
occurred at doses ≥2.5mg/kg weekly and appeared less pronounced with every-other-week
dosing. The PK of OMP-59R5 was characterized by rapid, dose-dependent clearance. Several
patients had prolonged stable disease for ≥56 days (tumor types included Kaposi’s Sarcoma,
adenoid cystic carcinoma, rectal cancer, and liposarcoma). PD modulation of Notch pathway
was detectable in surrogate tissue and in tumor and occurred at doses ≥1mg/kg. The OMP-
59R5 clinical program is advancing toward PhIb/II development in solid tumor indications. ......
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OMP-59R5 geht also auch in die P2. :-)
Gantenerumab habe ich entsprechend der Pressemeldung bereits auf P2/3 hochgestuft. Roche wird das irgendwann in den nächsten Wochen oder Monaten auf clinical-trials nachholen.