Zieht sich echt langsam dahin.
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Hi Sandfurz, bei Rhudex bitte keinen Zeitdruck. Sonst bekommen wir wieder Probanden mit kardiovaskulären Problemen. Und wie es dann weitergeht, wissen wir doch, LEIDER.
Gruß Wilbär.
.
Abraxane boosts pancreatic cancer survival, but not as much as hoped
Da habe ich mich wohl verklickt. Trotzdem werden gedrückte Daumen gerne genommen.
Nochmals sorry Wilbär.
"....median survival rate of 8.5 months, compared with 6.7 months for those who received gemcitabine alone. It also improved survival rates after one and two years, the company reported today.
The results were pretty much in line with what investors were expecting, according to The New York Times. Analysts saw potential when Celgene added Abraxane to its portfolio because it is a "platform drug" used to treat several forms of cancer. It was approved in the U.S. in October for treating lung cancer and is approved in the U.S. and many other countries for treating breast cancer.
The drug had sales of $320 million in the first 9 months of last year. The global market for pancreatic cancer treatments is only about $700 million, according to industry research firm Decision Resources. The firm estimates the U.S. market will grow to $829 million in the U.S. by 2019. Celgene said it would apply for approval in the the first half of the year for Abraxane the new indication, according to The New York Times.
But Abraxane is not the only investigational drug showing promise for treating pancreatic cancer. As the newspaper points out, a trial of Folfirinox, a combination of four generic cancer drugs showed a median survival of 11.1 months compared with 6.8 months for those getting gemcitabine. On the other hand, patients have to wear an infusion pump to take Folfirinox and it can be hard to tolerate....."
www.fiercepharma.com/story/...shows-promise-new-indication/2013-01-23
med777 schrieb am 26.11.2012;
"Auf die P3 Daten warten von Abraxane
Das Studiendesign ist hier ein Thema zum Vergleichen. http://jco.ascopubs.org/content/early/2011/10/03/....36.5742.full.pdf
Mal schaun ob die 12 Monate bestätigt werden in der P3.
Die 9 Monate bei Endotag-1 sind auch nicht die Fahnenstange, wenn mann das Studiendesign verändert und mehrere Zyklen macht.
Bei EndoTag-1 mit Patienten die weiter behandelt wurden (in mehreren EndoTag-1 Zyklen) stieg die OS auf 13,6 Monate im besten Zweig.
"102 patients who were treated after the trial protocol, ...
Among these patients, median overall 13.6 months (mediumdose), ...
One-year survival rates among patients receiving combination therapy 52% (mediumdose). It’s notable that roughly 50% of patients who responded to the combination regimen were alive at 1 year, ..."
--
Die 12 Monate wurden also in P3 nicht wieder erreicht. Genauere Daten wie gesagt auf der ASCO.
Hier die P2-Ergebnisse Abraxane BSDK: jco.ascopubs.org/content/early/2011/10/03/JCO.2011.36.5742.full.pdf
sind nicht die Welt!...dazu noch erhebliche Nebenwirkungen...warum tun sich das Patienten an?...die Hoffnung stirbt zuletzt! Schade erhalten neue Medikamente mit einem besseren Nebenwirkungsprofil wie Endotag1,Mesupron nicht die Chance sich zu beweisen,dafür ist die öffentliche Hand(EU) für die Erforschung des Gehirns(erschaffen eines virtuellen Gehirns)bereit 1 Milliarde Euro zu sprechen
hier noch einige Links zu besagtem Folfironox
www.onkologie2013.de/service/news/457.htm
www.aerzteblatt.de/nachrichten/45823/...lebensvorteile-mit-FOLFIRINOX
www.aerzteblatt.de/nachrichten/45823/...lebensvorteile-mit-FOLFIRINOX
www.medscapemedizin.de/artikel/4900690
könnte spannend werden
Die wird so wie die letzten Jahre auch , blablabla, wir sind die besten aber es merkt keiner !
war gestern auch noch drin...habe aber keinen neuen Eintrag entdeckt...es stimmt die Seite ist nicht mehr zu erreichen? auch nicht über Google...sehr seltsam
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