Goldman Sachs (GS) is bullish on the internet sect


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Libuda:

Goldman Sachs (GS) is bullish on the internet sect

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21.12.11 22:42
Goldman Sachs analysts Heath Terry, Maria Seredina, and Mrinal Pareek published a report on December 14th. Goldman Sachs (GS) is bullish on the internet sector as they believe it will continue to benefit from increased penetration both in the U.S. as well as the international markets. With the introduction of faster broadband services, this sector is likely to see a continued increase in growth and consumer base. This will drive growth in internet related industries. The increasing use of mobile and smart phone devices is also proving to be a positive catalyst for the growth of the internet sector. Goldman’s analysts think that online advertising will reach $31 billion by the end of this year and this figure is likely to rise.

seekingalpha.com/article/...2012-by-goldman-sachs?source=yahoo
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Libuda:

Und da halte ich Local.com für einen Ten-Bagger

 
21.12.11 22:45
http://www.ariva.de/forum/Local-com-aussichtsreich-392956

Auch wenn dieser Begriff durch ein gewisses Aktienmagazin aus Kulmbach mit einem, der aussieht wie der Sport-Waldi, versaut ist.
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Libuda:

Interessant ist insbesondere diese Aussage

 
21.12.11 22:52
"Goldman’s analysts think that online advertising will reach $31 billion by the end of this year and this figure is likely to rise."

31 Milliarden ist zwar noch nicht gigantisch, aber besser als nichts - und man muss sich logischerweise die Frage stellen, wer hier besonders profitiert. Und da sehe ich nun einmal die #2 angeführte Unternehmen in einer besonders guten Position. Ich möchte allerdings auch nicht verschweigen, dass ich hier mit ca. 43.700 Stück fast 0,2% selbst besitze, um auch hier alle möglichen Interessenkonflikte gleich von Anfang an offenzulegen.
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Libuda:

Obwohl ich der Sektoranalye von Goldman Sachs

 
21.12.11 23:19
was den allgemeinen Teil anbetrifft, fast komplett zustimme, kann ich die Aussagen im Firmenteil nicht in allen Punkten nachvollziehen. Offensichtlich haben die Analysten von Goldman Sachs hier ihre Hausaufgaben nicht ordentlich geamcht und sich beispielsweise nicht diese von mir erstellt Tabelle zugelegt:


Big Divergences  - Compare of 18 companies

Groupon: Valuation 12,000 million, revenues 1,600 million, 7.5-times-revenues

Google: Valuation 190,000 million, revenues 29,000 million, 6.5-times-revenues

Facebook: Valuation (estimate) 100,000 milllion, revenues 3,800 million, 26-times-revenues

L o c a l.com: Valuation 48 million, revenues 100 million, 0.5-times-revenues

Travelzoo: Valutation 450 million, revenues 160 miilion, 2.8-times-revenues

Zynga: Valuation 9,000 million (reduced estimate), revenues 1,000 million, 9-times-revenues

Lululemon: Valuation 7,000 million, revenues 500 million, 14-times-revenues

Open Table: Valuation 860 million, revenues 140 million, 8.1-times-revenues

Linkedin: Valuation 6,150 million, revenues 450 million, 13.6-times-revenues

Apple: Valuation 366,000 million, revenues 110,000, 3.3-times-reveneus

Pandora: Valuation 1,690 million, revenues 270 million, 6.25-times-revenues

Zillow: Valuation 680 million, revenues 50 million, 13.6-times-revenues

Priceline: Valuation 24,000 million, revenues 4,500 million, 5.3-times-revenues

Expedia: Valuation 7,500 million, revenues 4,000 million, 1.9-times-revenues

Infospace: Valuation 400 million, revenues 210 million, 1.9-times-revenues

Apple: Valuation 354,120 million, revenues 110,000 million,  3.2-times-revenues

Angi’s List: Valuation 800 million, revenues 90 million, 8.9-times-revenues

Twitter: Valuation 8,000 million, revenues 140 million, 57-times-revenues
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Libuda:

Die extremste Divergenz oder zumindest eine

 
22.12.11 22:30
der allerextremsten, die ich in meinem doch schon längeren Börsenleben gesehen habe, ohne dass ein markanter fundamentaler Grund vorliegt, spiegelt sich in diesen Relationen wieder.

L o c a l.com: Valuation 48 million, revenues 100 million, 0.5-times-revenues

Twitter: Valuation 8,000 million, revenues 140 million, 57-times-revenues
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Libuda:

Rent the trend with Local.com

 
23.12.11 11:23
What LOCM doing for consumers

• We provide consumers with…

»Business name/category search

»Product search (70k products in 70k retailers)

»Coupons, specials, daily & travel deals

» Events, activities, topics, reviews & more


• A large network of sites

» Either owned or hosted on our platform

» Flagship LOCM

» Daily and travel deals on Spreebird.com

» Local product search on Krillion.com

» 1,600 hosted regional media websites

» 100,000 geo-category websites


• A record 92MM MUVs in 3Q11

» Almost one-third of traffic was organic

» Balance of traffic via SEM (Google/Yahoo/Bing)

» All users doing local+commercial searches


• Expanding our mobile footprint in preparation for the next wave of local



LOCM's Working for Local Merchants: Help To Reach Consumers with Exact Match

Exact Match suite of SMB ad products

- Five products released since May 2011

- More products coming soon


Subscription pricing from $129-$199/month


Monetizing our ecosystem organically with direct advertisers

- Expanded product suite +

- Expanded sales capabilities =

- More defensible business with

- Recurring, higher margin revenues



More Channel Products to Expand Channel Partners

• LocalConnect

» Business directory plus widgets

» SEO-friendly increases publishers’ site traffic

» Monetized by LOCM – we share revenues


• 100 Publishers, 1,600 Sites

» Primarily newspaper websites, but also tv, radio stations and cityguides


• Krillion product search/directory coming soon



More Channel Products to Expand Channel Partners - Part 2

• A unique, patented local rich media ad product that captures transitioning national-to-local ad spend


• RAMP enables the development and management of…

» Agency quality creative with web-based drag-and-drop interface

» Digital assets and content libraries

» Expandable, floating, pre-page interstitial banners & InPerson ad units


• Saves agencies & brands time and money

» improves ROI

» No need for flash ad programmers

» Lower cost, faster turnaround ad production


• RAMP+Krillion allows local rich media ads with real-time ‘in store’ product, inventory and pricing data


• Designed for national brands with local presence

» Potential clients include big box retailers, automotive brands, luxury goods retailers, regional and national agencies/media brandsA unique, patented local rich media ad product that captures transitioning national-to-local ad spend



During the last 4 quarter: Change, Challenge, Transformation ý Return to Growth


Revenue

Diversified between partners

Diversified outside search ecosystem


Products

Expanded range

Diversified outside search ecosystem


Traffic

Record organic growth


Technology Platform

Expanded

Differentiated


Team

Refined

Streamlined
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Libuda:

Und auch die Daily Deals laufen

 
23.12.11 11:41
messages.finance.yahoo.com/Stocks_(A_to_Z)/...tof=10&frt=1
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Libuda:

Top ten digital predictions for 2012

 
24.12.11 17:53
www.imediaconnection.com/content/30696.asp?ref=rc_mp

sind hervorragend für Local.com
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Libuda:

Tech meets agency

 
24.12.11 23:15
2. Tech meets agency

Code is the universal language of the web. It forms the building blocks of everything digital. As the level of complexity to deliver brand engagement and grow revenues across multiple channels increases, agencies and brands will be expected to understand what underpins everything. Knowing what an API is and how to build a multi-platform app will become a marketing prerequisite and as empowering as desktop publishing became in the 1980s. For the same reason, 2012 will see a significant rise in the number of collaborations between brands and tech start-ups.
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Libuda:

Rovion Ad Management Platform

 
25.12.11 14:52
Rovion, a leading online advertising company, has pioneered innovative, results-driven technology for more than 10 years.

With RAMP (Rovion Ad Management Platform) Rovion has once again re-invented online advertising to better meet the needs of advertisers, publishers and agencies. This agile, integrated platform makes once difficult-to-execute rich media ads accessible, timely and affordable. Creative power and control go back into the client or agency's hands to allow for real-time production, collaboration and versioning.

Rovion ist eine Division von Local.com
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Libuda:

Völlig absurde Relationen, wenn man einmal

 
25.12.11 22:23
diesen folgenden 117,5 Millionen-Kauf mit der absurden Bewertung von Local.com mit nur 50 Millionen vergleicht.

www.businesswire.com/news/home/...ading-Micro-Business-Digital
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Libuda:

Für 1,751 gibt es auf Tradegate 1.500 Stück

 
29.12.11 09:24
Name Kurs Bid Stk. Bid  Ask  Ask Stk.
Nasdaq  2,19   1.000  2,19  4,42  200  
Tradegate  1,685   1.500  1,679  1,751  1.500  
Frankfurt  1,66   n.a.  n.a.  n.a.  n.a.  
Xetra  2,749   n.a.  n.a.  n.a.  n.a.  
Stuttgart  1,669   1.500  1,671  1,763  1.500  
München  1,715   n.a.  n.a.  n.a.  n.a
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Libuda:

Spotbillig ist LOCM im Vergleich zu Yelp

 
29.12.11 11:20
und Facebook, über deren Ipo's der folgende Artikel sinniert:

finance.yahoo.com/news/...ad-biggest-u-internet-050001027.html

Denn Yelp macht im Wesentlichen nichts Anderes als Local.com.
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Libuda:

Die obige Liste ist jetzt um Yelp und zwei

 
29.12.11 11:42
weitere Unternehmen auf 21 Techs/Internetfirmen ausgeweitet:

Big Divergences  - Compare of 21 companies

Groupon: Valuation 12,000 million, revenues 1,600 million, 7.5-times-revenues

Google: Valuation 190,000 million, revenues 29,000 million, 6.5-times-revenues

Facebook: Valuation (estimate) 100,000 milllion, revenues 3,800 million, 26-times-revenues

L o c a l.com: Valuation 48 million, revenues 100 million, 0.5-times-revenues

Travelzoo: Valutation 450 million, revenues 160 miilion, 2.8-times-revenues

Zynga: Valuation 9,000 million (reduced estimate), revenues 1,000 million, 9-times-revenues

Lululemon: Valuation 7,000 million, revenues 500 million, 14-times-revenues

Open Table: Valuation 860 million, revenues 140 million, 8.1-times-revenues

Linkedin: Valuation 6,150 million, revenues 450 million, 13.6-times-revenues

Apple: Valuation 366,000 million, revenues 110,000, 3.3-times-reveneus

Pandora: Valuation 1,690 million, revenues 270 million, 6.25-times-revenues

Zillow: Valuation 680 million, revenues 50 million, 13.6-times-revenues

Priceline: Valuation 24,000 million, revenues 4,500 million, 5.3-times-revenues

Expedia: Valuation 7,500 million, revenues 4,000 million, 1.9-times-revenues

Infospace: Valuation 400 million, revenues 210 million, 1.9-times-revenues

Apple: Valuation 354,120 million, revenues 110,000 million,  3.2-times-revenues

Angi’s List: Valuation 800 million, revenues 90 million, 8.9-times-revenues

Twitter: Valuation 8,000 million, revenues 140 million, 57-times-revenues

Ebay: Valuation 40,000 million, revenues 11,000 million, 3.6-times-revenues

Vistaprint: Valuation 1,210 million, revenues 850 million, 1.4-times-revenues

Yelp: Valuation 1,500 million, revenues 90 million, 16.6-times-revenues
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Libuda:

Bei Yelp muss man also das 33,2-fache für einen

 
29.12.11 13:23
Dollar Umsatz bezahlen als für einen Dollar Umsatz bei Local.com, obwohl die beiden Unternehmen aus dem Bereich des Local Search doch sehr Ähnliches anbieten.
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Libuda:

Das ging zu Yelp noch bei Yahoo durch

 
29.12.11 16:10
If Local.com were value like Yelp, market-cap must be the 33-fold     29-Dec-11 08:26 am     But "Local reviews site Yelp recently filed for an initial public offering seeking to raise up to $100 million at a valuation of between $1 billion and $2 billion."
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Libuda:

Das ging bei Yahoo zu Yelp auch noch durch

 
29.12.11 16:13
And the flagship-site of Local.com has     10 minutes ago     equal unique visitors like Yelp.
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Libuda:

Und dann haben anscheinend die Wagnisfinanzierer

 
29.12.11 16:17
zu sehr um ihre erhofften eine bis zwei Milliarden gebangt, dass sie anscheinend Yahoo belabert haben oder ihr U-Boot bei Yahoo aktiviert haben, keine Postings von einem Flankenking mehr anzunehmen, sodass der nicht darüber berichten konnte, dass nur ein Gleichstand zwischen der Flagship-Seite Local.com und der Seite yelp.com eixistiert, das gesamte Netzwerk von Local.com mit 93 Millionen unique visitors die dreifache Anzahl unique visitors aufweist.
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Libuda:

"Facebook and Yelp IPO's extreme expensive" war

 
31.12.11 15:37
"Facebook and Yelp IPO's extreme expensive"

dann der Titel eines Threads, den ich auf dem Amazon-Board eröffnet hatte und wohl zur Sendepause für mich geführt hat - dabei sind das alles nur Fakten, die aber insbesondere bei Yelp es den Inkubaten nach ihrer Meinung erschweren bei den Investoren mit zwischen einer und zwei Milliarden dass Zwanzig- bis Vierzigfache der momentanen Marktkapitalisierung von Local.com abzukassieren, obwohl sich beide Unternehmen im Umsatz und den Userzahlen nicht unterschieden und Yelp im Gegensatz zu Local.com auch noch 2012 Verluste machen dürfte.


messages.finance.yahoo.com/Stocks_(A_to_Z)/...mp;frt=2#1404509
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Libuda:

Wer sich ganz genau informieren will

 
07.01.12 12:58
http://www.youtube.com/watch?v=6LPXZEvHoFg

Spätestens nach diesen 45 Minuten dürfte klar sein, dass eine Bewertung mit etwas mehr als 50 Millionen insbesondere auch bei den vorlegten Zahlen ein schlechter Witz ist.
Antworten
Libuda:

Auch die bei Seeking Alpha lesen jetzt bei Libuda

 
09.01.12 11:54
und Flankenking mit:

my-annual-top-ten-stock-picks-for-2012
Antworten
Libuda:

Sorry, diesen Text habe ich Euch im

 
09.01.12 11:55
letzten Posting vorenthalten:

seekingalpha.com/article/...cks-for-2012-part-iii?source=yahoo
Antworten
Libuda:

Mein Kursziel ist mit $20

 
09.01.12 16:12
wesentlich höher als das nachstehende Kursziel in der vorstehenden Analyse von Seeking Alpha, das jedoch auch höher ist als der momemtanen Kurs:

Price Target: $3.50

Analysts Target: $3.90 (3 Analysts)
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Libuda:

Die Sache wird heiß

 
15.01.12 22:46
denn auch die Amis riechen mehr und mehr die Explosions"gefahr":

www.cnanalyst.com/2012/01/...prt-asia-kitd-mchx-qihu-jan-.html
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Libuda:

Denn wir sind jetzt schon bei $6.10 bei

 
15.01.12 23:37
den targets im Artikel im letzten Posting angelangt:

"Local.com Corp. (NASDAQ:LOCM) has the 3rd highest upside potential in this segment of the market. Its upside is 143.0%. Its consensus target price is $6.10 based on the average of all estimates."
Antworten
Libuda:

Ein Artikel, den man sich ganz genau

 
20.01.12 22:42
durchlesen sollte:

www.onlineimage.net/blog/2011/12/...ent-year-for-local-search/
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Libuda:

Wenn man die Positionierung

 
25.01.12 20:25
mit der Bewertung vergleicht, kann zumindest ich im Nasdaq nirgendwo anderes größere Diskrepanzen erkennen:

messages.finance.yahoo.com/Stocks_(A_to_Z)/...amp;frt=2#212976

Denn bei Local.com werden voraussichtliche 120 Millionen Umsatz in 2012 mit idiotisch niedrigen 56 Millionen bewertet, während vergleichbare Unternehmen im Schnitt die zehnfache Bewertung schaffen.
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Libuda:

Der Börsengang von Facebook wird die

 
28.01.12 21:46
Diskussion über den Internet-Sektor sehr stark anheizen:

ROUNDUP/IPO/'WSJ': Facebook könnte Mittwoch Börsengang anstoßen
21:28 27.01.12

NEW YORK (dpa-AFX) - In den erwarteten Mega-Börsengang von Facebook kommt offensichtlich Bewegung. Nach Informationen des "Wall Street Journal" könnte das weltgrößte soziale Netzwerk schon am kommenden Mittwoch die nötigen Unterlagen bei der US-Börsenaufsicht einreichen. Das wäre der erste Schritt auf dem Weg zum Parkett. Bis zum eigentlichen Börsengang dürften dann aber noch Monate vergehen. Zuletzt war ein Termin im Sommer erwartet worden.

Laut "Wall Street Journal" vom Freitag strebt Facebook eine Bewertung von 75 bis 100 Milliarden Dollar an (57 bis 76 Mrd Euro). Damit würde der Senkrechtstarter mehr auf die Waage bringen als die meisten Dax-Konzerne: Siemens ist rund 67 Milliarden Euro schwer, Volkswagen kommt auf etwa 60 Milliarden Euro, der Chemieriese BASF sowie der Software-Entwickler SAP auf jeweils 56 Milliarden Euro.

Die gewöhnlich gut unterrichtete Zeitung berief sich bei ihren Informationen auf eine eingeweihte Person. Die verriet auch, dass vermutlich die US-Investmentbank Morgan Stanley den Börsengang federführend begleiten wird. Das wäre ein Coup für das Wall-Street-Haus. Es winken millionenschwere Gebühreneinnahmen und viel Renommee bei einem der größten Börsengänge aller Zeiten. Auch der Rivale Goldman Sachs soll eine gewichtige Rolle übernehmen.

Bereits seit längerem wird über einen Börsengang von Facebook spekuliert. In der jüngeren Vergangenheit hatten Internetfirmen wie das berufliche Netzwerk LinkedIn, das Schnäppchenportal Groupon und der Spieleentwickler Zynga ("Farmville") den Sprung aufs Parkett gewagt. Das war vielfach als Testlauf für Facebook gesehen worden.

Nach früheren Informationen der Zeitung sollen im ersten Schritt Aktien für rund 10 Milliarden Dollar ausgegeben werden. Das wäre je nach Gesamtumfang des Börsengangs etwa ein Zehntel aller Anteile. Der Rest verbliebe bei den Alteignern, darunter Gründer und Chef Mark Zuckerberg. Ihm gehört ein knappes Viertel an Facebook. Er ist damit schon heute mehrfacher Milliardär.

Facebook müsste nach US-Vorschriften vermutlich ohnehin ab April seine Geschäftszahlen offenlegen, da das Unternehmen im vergangenen Jahr mit ziemlicher Sicherheit die Marke von 500 Anteilseignern überschritten hat. Verzichtet Zuckerberg auf einen Börsengang, müsste er sich in die Bücher schauen lassen, ohne zusätzliches Eigenkapital zu beschaffen. Deshalb wurde der Gang aufs Parkett in diesem Zeitraum erwartet.

Zuckerberg wollte die Kontrolle über sein Unternehmen lange nicht aus der Hand geben und hatte deshalb einen Börsengang so lange wie möglich hinausgezögert. Mit inzwischen rund 800 Millionen Nutzern ist Facebook die unangefochtene Nummer eins unter den Online-Netzwerken. Trotz Kritik von Datenschützern und Politikern am Umgang mit Nutzerinformationen wächst das Netzwerk rasant./das/DP/wiz

Quelle: dpa-AFX
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Libuda:

Ad Revenues-Wachstumsraten beschleunigten sich

 
29.01.12 11:24
www.iab.net/about_the_iab/...e_archive/press_release/pr-092811
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Libuda:

Entgegen den Lügenmärchen, die momentan

 
29.01.12 11:27
von Shortsellern verbreitet werden, die den Aufschwung in den ersten Tagen des neuen Jahres verpasst haben, wächst die Bedeutung des Internets für das Markeing ungebrochen - selbst wenn das vorerst nur die Zahlen für das 1. Halbjahr von 2011 sind:

"September 28, 2011
Internet Ad Revenues at Nearly $15 Billion in First-Half 2011,
Up 23%, Second Quarter 2011 Breaks Record Again

Display and Search Advertising Both Grow 27%, With Digital Video & Sponsorships the Fastest-Growing Formats

NEW YORK, NY (September 28, 2011) — Internet ad revenues rose 23.2 percent—to a record $14.9 billion—in the first half of 2011, according to figures released today by the Interactive Advertising Bureau (IAB) and PricewaterhouseCoopers (PwC US). The rate of growth more than doubled year-over-year, as last year’s first-half ad revenues of $12.1 billion had represented an 11.3 percent increase over 2009."
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Libuda:

Bewertung von Local.com ein schlechter Witz

 
05.02.12 22:54
Im Vergleich zur Facebook-Bewertung ist die Bewertung von Local.com ein schlechter Witz.

Denn eigentlich läuft die Werbung von Facebook bisher miserabel. 845 Millionen User bringen Facebook durchschnittlich nicht einmal 4 Dollar Werbeumsatz pro User. Besonders absurd ist, dass wenn die Umsätze von Local.com so bewertet würden wie Umsätze von Facebook, die Marktkapitalisierung von Local.com irgendwo zwischen 2 und 3 Milliarden Dollar liegen müsste. Das ist das 33- bis 50-fache der Marktkapitalisierung vom Freitag.
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Libuda:

2012 Trends: Video Leads Online Ad Growth

 
07.02.12 11:13
www.emarketer.com/Article.aspx?R=1008709
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Libuda:

Die letzten 4 Wochen waren sehr ordentlich

 
09.02.12 11:10
finance.yahoo.com/...hlcvalues=0;logscale=off;source=undefined
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Libuda:

Es gibt bessere Alternativen zu Facebook

 
12.02.12 11:41
Warum Local.com gegenüber Facebook extrem unterbewertet ist.

Sicher wird Facebook sehr stark wachsen, aber auch die Aussichten von Local.com sind "nicht von schlechten Eltern".


Owned & Operated: Revenue Streams and Mid-Term Growth Expectations

Clear biggest space in 2011 with 65% of the revenues.

Mid-term-growth-rate of this revenues by Local.com = 15% against 10% in this industry.

Long-term gross margins = 30%

Competition/Peers: Google, Yahoo, Bing, Yelp, superpages.com



Network: Revenue Streams and Mid-Term Growth Expectations 6

Second biggest space in 2011 with 21% of the revenues.

Mid-term-growth-rate of this revenues by Local.com = 30% against 10% in this industry.

Long-term gross margins = 50%

Competition/Peers: mojopages, inuvo, Datasphere, Chitika, matchbid, Citygrid



Sales and Ad services: Revenue Streams and Mid-Term Growth Expectations

Third space in 2011 with 14% of the revenues.

Mid-term-growth-rate of this revenues by Local.com = 50% against 20% in this industry.

Long-term gross margins = 80%



Daily Deals: Revenue Streams and Mid-Term Growth Expectations

Part of the this space in 2011 with 1% of the revenues.

Mid-term-growth-rate of this revenues by Local.com = 60% against 15% in this industry.

Long-term gross margins = 100%



Subsprictions: Revenue Streams and Mid-Term Growth Expectations

Part of the this space in 2011 with 2% of the revenues.

Mid-term-growth-rate of this revenues by Local.com = 50% against 20% in this industry.

Long-term gross margins = 80%


Quelle: Letzte Präsentation von Local.com vom 23.1.2012, die als 8-K-Bericht an die SEC ging, womit man nicht das Blaue vom Himmel herunterlügen kann.


Und auch die Wachstumsrate ist laut S1-Filing für den IPO bei Facebook bei 80% in 2011 angekommen - und wenn es in 2012 vielleicht nur noch 60% werden, ist man gar nicht mehr so weit von den obigen Zahlen von Local.com entfernt. Und das rechtfertigt keinesfalls dass jeder Dollar Umsatz von Facebookk zwischen 33-mal bis 50-mal so hoch bewertet wird wie ein Dollar Umsatz von Local.com. Würde Local.com so bewertet wie Facebook, müsste die Marktkapialisierung irgendwo zwischen 2 und 3 Milliarden liegen - zuletzt waren es trotz der Kursanstiege gerade einmal 68 Millionen.

Und wenn es auch in den drei Quartalen Q4/2010, Q1/2011 und Q2/2011 bei den Umsätzen von Local.com gewaltige Dips gab, ist man bei Local.com seit Q3/2011 wieder "on the road again":


Third Quarter Results Highlights:

- Revenue - Third quarter 2011 revenue of $20.9 million represents a 34% increase over second quarter 2011 revenue of $15.6 million.


Und auch für Q4/2011 stehen am Donnerstag gute Zahlen an:

And in the newest presentation from 1/23/2012 - posted to the SEC as 8k-document - LOCM repeat the guidance for 4. quarter once more again:

» 40% CAGR 2006-2010; ~50% growth between 2Q and 4Q2011

» 4Q11 Revenue guidance: $24MM and break-even Adjusted Net Income


Und in einem Punkt ist Local.com Facebook sogar überlegen: Local.com ist bei der Nutzung von Smartphones inzwischen ganz vorne dabei und verdient damit Geld. Facebook hat zwar 420 Millionen Facebook-Nutzer, aber bislang noch kein Rezept, um mit den Smartphone-Nutzern Geld zu verdienen - das verdient man bisher ausschließlich über den Desktop.
Antworten
Libuda:

GeoTargeting+ HyperLocal Marketing Keys to Mobile

 
12.02.12 13:52
www.bluefountainmedia.com/blog/...ng-keys-to-mobile-ad-growth/

Und Local.com ist der Pionier des Geo Targeting schlechthin.
Antworten
Libuda:

Facebook oder Local.com?

 
14.02.12 10:15
Facebook hat nur das 9-fache an Usern


im Vergleich zur Flagship-Seite und dem Netzwerk von Local.com, aber mit 100 Milliarden ( = 100.000 Millionen) die 1.492-fache Bewertung der lächerlichen 67 Millionen von Local.com  - selbst wenn man das nicht 1:1 aufrechnen kann, eine absurde Diskrepanz.

Local Corporation Announces Record Search Traffic

IRVINE, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Jan. 12, 2012-- Local Corporation (NASDAQ: LOCM), a leading online local media company, today announced record fourth quarter 2011 search traffic.

The company reached total traffic of 93.7 million monthly unique visitors (MUVs) on the Local.com site and network during the fourth quarter, up from 91.9 million MUVs from the third quarter 2011 and up from 80.1 million MUVs from the year ago period.

"Traffic is a key performance indicator for our business," said Heath Clarke, Local Corporation, chairman and CEO. "We continue to focus on growing our reach to consumers in order to drive additional value for our direct advertisers and ad partners.”

All site traffic and usage statistics are from third-party service providers engaged by the company. Quarterly MUV traffic is equal to the aggregate of each month's MUV traffic numbers in that quarter.
Antworten
Libuda:

Die Unique Visitors haben sich bei Local.com gut

 
14.02.12 19:07
entwickelt.

siteanalytics.compete.com/local.com/
Antworten
Libuda:

Und daher haben wir heute in Deutschland

 
15.02.12 09:50
eine exzellente Nachkaufgelegenheit.
Antworten
Libuda:

Keine Chance für Facebook

 
15.02.12 11:09
Local.com hängt Facebook ab, und zwar sowohl im Monats- als auch im Jahresvergleich:

Local.com had 18,745,375 unique visitors in January.

And Local.com added in January 1,536,036 unique visitors, that are 8.93% more.

Facebook had 168,599,429 unique visitors in January.

But Facebook lost 2,982,207 unique visitors in January, that less 1.74%
Antworten
Libuda:

Local.com wird diesen Bullenmarkt außerdem noch

 
16.02.12 10:41
outperformen wie kaum eine andere Nasdaq-Aktie, wenn meine auf harten Fakten beruhenden Erwartungen sich auch nur ansatzweise erfüllen.

finance.yahoo.com/blogs/breakout/...rket-yamada-162401931.html
Antworten
Libuda:

Die US-Märkte haben auf die sensationell

 
16.02.12 23:30
guten Ergebnisse bisher wenig reagiert, sodass sich morgen auf den deutschen Märkten vermutlich sehr günstige Einstiegsmöglichkeiten ergeben.

finance.yahoo.com/news/...ation-Reports-bw-3026736032.html?x=0
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Libuda:

Der Trend arbeitet für Local.com

 
19.02.12 16:06
Some facts about local search and advertising and daily deals - the two main-spaces of Local.com:

Why invest in local online advertising? The trend is your friend!

1. a secular trend away from traditional to digital media caused by increased consumption of digital content

2. consumers are spending more time online and ad dollars are following them


Total media spend (CAGR from 2010 – 2015: 1.7%)

2010: $137.2 billion
2011: $135.9 billion
2012: $139.5 billion
2013: $141.5 billion
2014: $146.0 billion
2015: $149.4 billion


Digital/online media spend (CAGR from 2010 – 2015: 13.6%)

2010: $20.0 billion
2011: $23.3 billion
2012: $26.4 billion
2013: $29.9 billion
2014: $33.8 billion
2015: $37.9 billion


Traditional media spend (CAGR from 2010 – 2015: - 1.0%)

2010: $117.2 billion
2011: $112.5 billion
2012: $113.1 billion
2013: $111.6 billion
2014: $112.2 billion
2015: $111.5 billion



Within local online advertising:

1. local search volumes are growing faster than non-local searches

2. consumers are searching for local goods and services more frequently


Development of local search-percentages on online-advertising

2010: 29.4%

2011: 30.9%

2012: 31.9%

2013: 33.3%

2014: 34.1%

2015: 35.2%


Reasons:

1. search ad spend is shifting from non-local into local search

2. local search revenue is growing faster than volume non-local search, because advertisers pay higher prices to reach local consumers


Development of revenues of Local Search (CAGR 12.1%)

2010: 5.1 billion
2011: 6.2 billion
2012: 7.2 billion
2013: 7.4 billion


2014: 8.5 billion
2015: 9.1 billion

Source: BIA/Kelsey, November 2011. Numbers are rounded.



Within local online advertising is local display

- growing faster

- local rich media is projected to grow 50% CAGR through 2015


US Local Display as % of Top Line Market

2010: 20%

2011: 22%

2012: 24%

2013: 26%

2014: 28%

2015: 30%

"After posting more than 20% growth in 2011, U.S. online ad spending is forecasted to surge another 23.3% in 2012, jumping ahead of print advertising for the first time. Industry analyst eMarketer expects double-digit annual growth to continue through 2014."



Within online advertising is daily deals growth

- a disruptive ad model that is accelerating the shift in spend from old media.

- a highly attractive performance ad product for lagging online advertisers such as restaurants.


Revenues (+36.7% CAGR)

2010: 873 million
2011: 1.970 billion
2012: 2.455 billion
2013: 2.987 billion
2014: 3.564 billion
2015: 4.171 billion
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Libuda:

Spreebird läuft besser als von mir

 
19.02.12 22:29
befürchtet:

messages.finance.yahoo.com/Stocks_(A_to_Z)/...;tof=1&frt=1

Es scheint so zu sein, dass diese Daily Deal-Seite eine der Überlebenden ist, ob da letztendlich die früher angedachte Nummer 5 in diesem Berecih rauskommt, sei zunächst einmal dahingestellt.
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Libuda:

Hier zeigt sich die extreme Unterbewertung

 
21.02.12 00:04
von Local.com am besten: Local.com beats the monthly and yearly growth from Facebook and Google.    

Local.com has 18,745,375 unique visitors
Monthly Growth: 1,536,036 | 8.93%
Growth over the last year: 4,089,661 | 27.90%


Facebook has 168,599,429
Monthly Growth: -2,982,207 | -1.74%
Growth over the last year: 34,871,971 | 26.08%

Google has 174,124,771 unique visitors
Monthly Growth: -384,471 | -0.22%
Growth over the last year: 28,981,244 | 19.97% Rating


Google has only the 9-fold US-visitor than the flagship-site of Local.com. Okay - Google has additional visitors around the world, but Local.com has additional to the flagship-site a gigantical network:

IRVINE, Calif.--(BUSINESS WIRE)--Jan. 12, 2012-- Local Corporation (NASDAQ: LOCM), a leading online local media company, today announced record fourth quarter 2011 search traffic.

The company reached total traffic of 93.7 million monthly unique visitors (MUVs) on the Local.com site and network during the fourth quarter, up from 91.9 million MUVs from the third quarter 2011 and up from 80.1 million MUVs from the year ago period.

"Traffic is a key performance indicator for our business," said Heath Clarke, Local Corporation, chairman and CEO. "We continue to focus on growing our reach to consumers in order to drive additional value for our direct advertisers and ad partners.”

All site traffic and usage statistics are from third-party service providers engaged by the company. Quarterly MUV traffic is equal to the aggregate of each month's MUV traffic numbers in that quarter.
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Libuda:

Wichtig wie Traffic: Monetization of Traffic

 
21.02.12 11:01
Revenue per thousand visitors (RKV) for fourth quarter 2011 of Local.com was a record with $332, up 31% from third quarter 2011 RKV of $254 and up 66% from fourth quarter 2010 RKV of $200.
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Libuda:

Der kommende Ipo Yelp ist nicht besser als

 
27.02.12 09:11
Local.com:

messages.finance.yahoo.com/Stocks_(A_to_Z)/...amp;frt=2#216755

Allerdings soll er beim Ipo eine Milliarde bringen, während Local.com gerade einmal mit idiotisch niedrigen 53 Millionen bewertet wird.
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Libuda:

Yelp ist ein Inkubatoren- und Bankengepusche

 
04.03.12 23:50
Fact ist aber, dass der Organic Traffic von Yelp  nach meinen Erkenntnissen sehr viel niedriger ist als bei Local.com - inzwischen soll ja, ohne dass ich das selbst überprüft habe, bei Spreebird eine Bewertung bei Yelp möglich sein. Wer hier in welchem Maße von Werbung profitiert weiß ich nicht und wohl auch kaum ein anderer User und auch Vermutungen sind hier sehr kompliziert.

Da aber die Besucherzahlen und die Umsätze im vierten Quartal sehr ähnlich waren, die Umsätze bei Local.com sogar minimal höher, erschließt sich für mich nicht, warum ein Dollar Umsatz bei Yelp mit dem Sechundzwanzigfachen desse bewertet wird, was ein Dollar Umsatz bei Local.com wert ist. Dies gilt umso mehr, als Yelp eigentlich nur eine Marketing-Geschichte ist, während Local.com auf einem Technologie-Portfolioogoie plus Marketing basiert und Technologie-Portfolio zudem noch durch wichtige gewährte Patente (dazu einige in der Pipeline) abgesichert ist. Vom Risikoausgleich eines diverifizieten Unternehmens gegenüber einem One-Pony-Circus ganz abgesehen.

Für mich ist daher Yelp nichts anderes als eine gigantische Puscherein von einflussreichen Inkubatoren und Investmentbanken, während Local.com extrem unterbewertet ist - über mögliche Ursachen habe ich hier ja hundertfach "doziert".
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Libuda:

Diese Diskrepanzen werden sich in nächsten Tagen

 
05.03.12 22:20
und Wochen ausweiten:

finance.yahoo.com/...ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined
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Libuda:

Dass ein Analysehaus eine Verdreifachung vorher-

 
06.03.12 10:44
zusagen wagt, ist äußert selten:

Ladenburg Thalmann Initiates Buy, $7.50 on Local.com Corporation
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Libuda:

Warum Local.com eine Goldminie ist

 
09.03.12 22:16
searchengineland.com/infographic-local-search-evolved-96929
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Libuda:

Local.com ist exzellent positioniert

 
10.03.12 10:50
searchengineland.com/...eviews-for-local-business-growth-92947
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Libuda:

Local.com Inc. (Nasdaq: LOCM) CEO Heath Clarke Int

 
06.04.12 12:50
Libuda:

Auf dem Weg zum Ziel von Ladenburg Thalmann

 
27.04.12 08:25
Ladenburg Thalmann initiates its coverage on Local.com Corporation (NASDAQ: LOCM[FREE Stock Trend Analysis]) with a Buy rating and $7.50 on an anticipated strong 2012 with return on both revenue and earnings growth.

Read more: www.benzinga.com/analyst-ratings/...-on-local-co#ixzz1tDdqttWd
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Libuda:

Rette sich wer kann von extrem überbewerten

 
05.05.12 10:58
Techs zu extrem unterbewerteten, die es auch noch gibt.

finance.yahoo.com/...lcvalues=0;logscale=off;source=undefined;

Das wird so weitergehen, denn die Investoren haben Lunte gerochen.
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