das sagt dir doch der kurs.
|
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24984532
RESULTS:
APFI over 12 months was a predictor of response (64.7%) and overall survival time (23 months) in Category 1 patients. A PFI of less than three months was a negative predictor of response (0%) and overall survival (nine months) in Category 2 patients.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3064891/
The median OS was 13 months (3–22 months) for the 26 patients whose TFI was equal to or longer than 6 months, which was significantly longer than the 5.5 months (2–44 months) for the 14 whose TFI was shorter than 6 months (P = 0.025 by log-rank test)
On the contrary, 8 patients had received carboplatin/paclitaxel treatment before AEZS-108 therapy. Two of these had an objective response (25%), and 3 achieved a stable disease (37%) on AEZS-108 treatment.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3921259/
Second line mit Platin hat Momentan das größte Ansprechen.
TABLE 3
Association of TFI and sensitivity to TC-based second-line chemotherapy
Variable CR/ PR/ SD/ PD
TFI 6 mo---------- 0 (0%) / 0 (0%) / 3 (38%) / 5 (63%)
.....................................................................................................................................................
TFI 6–12 mo------ 0 (0%) / 3 (43%) / 2 (29%) / 2 (29%)
.....................................................................................................................................................
TFI 12 mo--------- 2 (13%) / 8 (53%) / 3 (20%) / 2 (13%)
.....................................................................................................................................................
CR, complete response; PD, progressive disease; PR, partial response; SD, stable disease; TC, anthracycline; TFI, treatmentfree
interval.
Miyake. Prognosis for recurrent endometrial cancer. Am J Obstet Gynecol 2011.
https://www.researchgate.net/publication/...ing_at_12_months_or_later
Wenn am Anfang nicht aufgepasst wird, kann es am Ende nichts werden!
Ein wenig lesen sollte man schon.
https://www.researchgate.net/publication/...ing_at_12_months_or_later
Da ist der Hintergrund beschrieben und auch einfach zu verstehen. Ein großes Fachwissen ist nicht nötig.
Am Ende braucht man sich nur zu fragen ob oder welche der DOX und Zoptstudien eventuell ein Übergewicht in einer Population hatte. Die einzig relevante Zoptstudie mit dieser Angabe ist die Ovarian 2. Daher ist es eigentlich nur möglich über die Ovarian ein Vergleich zu anderen Chemos herzustellen. Es sei denn man möchte sich darauf verlassen, das die Patientengruppen in Endo Zopt/Dox gleich waren. Dann kannst du dich zurücklehnen und freudig auf die Ergebnisse warten.
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| Wertung | Antworten | Thema | Verfasser | letzter Verfasser | letzter Beitrag | |
| 25 | 17.118 | Aeterna nach dem Split | Heron | Mercy | 02.05.25 19:18 | |
| 9 | 13.769 | AEZS vs. KERX | Gropius | paioneer | 03.09.22 18:22 | |
| 19 | Wie geht's jetzt weiter mit Aeterna Zentaris? | Ebi52 | Bullish_Hope | 03.08.22 00:11 | ||
| 21 | 7.680 | Aeterna Zentaris Inc. | Heron | Heron | 30.09.21 23:37 | |
| 2 | 62 | AEterna Zentaris (AEZS)- Reboundkandidat?? | Vollzeittrader | marroni | 25.04.21 13:13 |