Wohin führt der Weg?

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Wohin führt der Weg? cors
cors:

Wohin führt der Weg?

 
22.08.08 09:08
#1
Hallo zusammen heute möchte ich einmal einen Wert zu diskussion stellen, den ich für sehr interesannt halte. Micromet:

Micromet und Nycomed beginnen Studien zur Sicherheit des Antikörpers MT203 gegen Entzündungs- und Autoimmunerkrankungen
Partner erwarten den Start einer klinischen Studie innerhalb eines Jahres
26.06.2008 - Micromet, Inc. und Nycomed haben den formellen Start von präklinischen Studien zur Sicherheit des gegen GM-CSF gerichteten menschlichen Antikörpers MT203 bekannt gegeben. Micromet erhält aus diesem Anlass eine Meilensteinzahlung in Höhe von EUR500.000 ($775.00) von Nycomed.  
Im Rahmen einer Vereinbarung aus dem Jahr 2007 entwickeln Micromet und Nycomed gemeinsam MT203. Die Substanz ist ein menschlicher, gegen GM-CSF gerichteter Antikörper, der sich möglicherweise zur Behandlung von verschiedenen Entzündungs- und Autoimmunerkrankungen eignet. Präklinische Studien stützen die Hypothese, dass sich MT203 für die Behandlung von Gelenkrheumatismus und anderen Erkrankungen, darunter Multiple Sklerose, Psoriasis, Asthma und chronisch-obstruktive Lungenerkrankung eignet.

"Die Daten für MT203 sind nach wie vor sehr vielversprechend und wir sind erfreut, dass wir diesen wichtigen Meilenstein erreicht haben", kommentierte Jens Hennecke, Vice President of Business Development von Micromet. "Das MT203-Programm kommt gut voran und wir freuen uns darauf, es im Lauf der nächsten zwölf Monate in die klinische Erprobung zu bringen."

"Im Rahmen unserer Kooperation hat Micromet kontinuierlich ermutigende Daten für MT203 geliefert, was die Behandlung von Entzündungs- und Autoimmunerkrankungen betrifft", sagte Anders Ullman, Nycomeds Executive Vice President R&D. "MT203 ist damit ein wichtiger Bestandteil unseres Portfolios von frühen Arzneimittelkandidaten."

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Wohin führt der Weg? bulls_b
bulls_b:

Hilfe zur Selbstheilung

 
07.09.08 09:29
#2

Hilfe zur Selbstheilung

von Georg Dahm (Hamburg)

 

Es stand nicht gut um die 39 Patienten, die sich bereit erklärt hatten, den neuen Wirkstoff namens Blinatumomab auszuprobieren. Lymphdrüsenkrebs lautete die Diagnose - Medikamente und Chemotherapien hatten die Tumore nicht besiegen können. Dann kam der Lichtblick.

 

 

"Austherapiert" nennen Ärzte diese Fälle, bei denen sie alles versucht haben. Taucht dann ein unerprobtes neues Medikament auf, sind es meistens austherapierte Patienten, die sich auf das Wagnis einlassen. In diesem Fall das Wagnis, das Immunsystem gegen den Krebs in Marsch zu setzen - in eine Schlacht, von der nicht klar war, wie stark sie den Körper in Mitleidenschaft ziehen würde.

 

Blinatumomab besteht aus künstlichen Antikörpern, die zwei Arme haben. Einer davon dockt an ein Molekül auf den Krebszellen an. Der zweite Arm bindet an eine bestimmte Art von weißen Blutkörperchen und aktiviert sie.

Diese T-Lymphozyten können entartete Körperzellen töten. Das aber gelingt ihnen bei vielen Krebsarten nicht, weil das befallene Gewebe sich tarnt. "Wir können die T-Zellen auf den Krebs abrichten", sagt Patrick Bäuerle, Forschungsleiter der Herstellerfirma Micromet, eine Ausgründung der Universität München. "Wenn sie mit dem Antikörper verknüpft werden, macht sie das richtig wild. Dann werden sie zu Serienmördern."

Tatsächlich erwiesen sich die Antikörper als sehr effektiv, vor allem in höheren Dosierungen, wie eine Arbeitsgruppe um Bäuerle im Fachmagazin "Science" berichtet. Bei allen sieben Patienten, die die stärkste Dosis erhalten hatten, schrumpften die Tumore stark oder verschwanden, auch ins Knochenmark eingewanderte Krebszellen wurden vernichtet. Insgesamt sprachen elf Patienten auf die Behandlung an, bei den meisten hält der Erfolg auch mehrere Monate nach dem Absetzen des Medikaments noch immer an.

Blinatumomab soll bald in die Zulassung gehen

Zu spaßen ist mit den in Marsch gesetzten T-Zellen nicht: Wenn sie im Gewebe wüten, sind ähnliche Symptome wie bei einer schweren Infektion möglich. "Man kann innerhalb von Minuten richtig krank werden", sagt Georg Maschmeyer, Chefarzt der Klinik für Hämatologie und Onkologie am Berliner Klinikum Ernst von Bergmann, der vor zehn Jahren die ersten Versuche begleitet hatte. Offenbar sei aber an der Dosierung jahrelang gefeilt worden: Bei der jüngsten Studie traten nur noch wenige Nebenwirkungen auf.

Blinatumomab soll bald in die Zulassung gehen und ist für Nordamerika an den Pharmakonzern AstraZeneca lizenziert. Micromet testet bereits Antikörper gegen weitere Tumore - und könnte auch Wirkstoffe anderer Hersteller aufrüsten. Das Brustkrebsmedikament Herceptin etwa oder das Darmkrebsmittel Erbitux, beides Antikörper, die auf Krebszellen bestimmte Rezeptoren blockiert. "Wir können daraus Antikörper machen, die zusätzlich T-Zellen aktivieren", sagt Bäuerle. "Ich bin da skeptisch", sagt Maschmeyer, denn die Andockstellen etwa für Herceptin fänden sich auch auf gesunden Zellen: "Das fliegt Ihnen um die Ohren."

 

Aus der FTD vom 18.08.2008
© 2008 Financial Times Deutschland

Wohin führt der Weg? canetti
canetti:

trotz

 
24.09.08 14:20
#3
aller auf und ab scheint der trend immer noch gegeben zu sein.
bin gespannt ob der kurs wieder langsam hochklettert.
Wohin führt der Weg? canetti
canetti:

nochmals trotz

 
30.09.08 07:46
#4
aller kurseinbrüche im umfeld hats in new york den kurs gehalten.
gutes omen oder mangelndes interesse?
eher ersteres.
Wohin führt der Weg? canetti
canetti:

wenig volumen

 
14.10.08 10:28
#5
Wohin führt der Weg? canetti
canetti:

die studie verspricht gutes für den kurs....

 
09.12.08 16:32
#6
Follow-Up Data Presented at the American Society of Hematology (ASH)
Annual Meeting Indicates that Blinatumomab is Able to Induce Durable
Remission in Patients
with Relapsed NHL
Wohin führt der Weg? canetti
canetti:

weiss jemand

 
23.04.09 08:30
#7
warum der kurs sich erholt, gibt es irgendwelche news?
Wohin führt der Weg? canetti
canetti:

news

 
24.04.09 13:05
#8
April 22nd, 2009

Micromet Presents Data at AACR Meeting Showing Elimination of Colorectal Cancer Stem Cells by BiTE Antibody MT110



DENVER, April 22 /PRNewswire-FirstCall/ -- Micromet, Inc. (Nasdaq: MITI), a biopharmaceutical company developing novel, proprietary antibodies for the treatment of cancer, inflammation and autoimmune diseases, yesterday presented data at the annual meeting of the American Association for Cancer Research (AACR) in Denver, Colorado, showing that its BiTE(R) antibody MT110 can eliminate cancer stem cells (1). Cancer stem cells are thought to be responsible for resistance of human cancers to chemotherapy and for metastatic relapse. MT110 is in a phase 1 dose-escalating clinical trial in patients with lung or gastrointestinal cancer.

BiTE antibodies such as MT110 represent a novel class of therapeutic antibodies designed to direct the body's cell-destroying T cells against tumor cells. MT110 recognizes cancer cells expressing the epithelial cell adhesion molecule, or EpCAM, a target antigen that is highly and frequently expressed on the surface of many types of solid tumors. EpCAM also has been shown to be expressed on cancer stem cells (2) and to promote tumor formation (3). The data presented at AACR show that the BiTE antibody MT110 can direct T cells to eliminate EpCAM-expressing human colorectal cancer stem cells in cell culture. In addition, data from a study of MT110 in mice showed that the BiTE antibody eliminated even large numbers of implanted cancer stem cells, resulting in a complete inhibition of tumor growth and survival, while untreated animals with implanted cancer stem cells experienced tumor formation and death.

"We are excited to see how potently MT110 can act against highly aggressive colorectal cancer stem cells," commented Patrick Baeuerle, Ph.D., Chief Scientific Officer of Micromet. "Our new findings are encouraging for the ongoing clinical development of MT110."

(1)Muenz, M. et al. Eradication of colon cancer stem cells by EpCAM/CD3-bispecific BiTE antibody MT110. AACR Annual Meeting 2009, abstract no. 3250

   (2)Visvader, J.E. and Lindeman, G.J., Nat. Rev. Cancer 9: 755-768 (2009)
   (3)Maetzel, D. et al., Nat. Cell Biol. 11: 62-171 (2009)
Wohin führt der Weg? canetti
canetti:

news

 
09.06.09 17:02
#9
08.06.2009 13:03
Micromet's Blinatumomab Achieves Primary Endpoint in Phase 2 Study with Acute Lymphoblastic Leukemia Patients / German Multicenter ALL Study Group Presented Data at the 14th Congress of the European Hematology Association Showing High Response Rate in Pat

BERLIN, June 8 /PRNewswire-FirstCall/ -- Micromet, Inc. , a biopharmaceutical company developing novel, proprietary antibodies for the treatment of cancer, inflammation and autoimmune diseases, announced that the German Multicenter ALL Study Group (GMALL) presented phase 2 clinical data of the BiTE(R) antibody blinatumomab (MT103) at the 14th Congress of the European Hematology Association (EHA) in Berlin, Germany, showing a high response rate in acute lymphoblastic leukemia (ALL) patients with minimal residual disease (MRD)(1). Blinatumomab is a novel therapeutic antibody that activates a patient's T cells to seek out and destroy cancer cells.

The patients included in this phase 2 clinical trial were in complete hematological remission following intense chemotherapy regimens, but retained a detectable level of ALL cancer cells in their bone marrow -- so called minimal residual disease (MRD). Various studies have confirmed that ALL patients with MRD following chemotherapy have a significantly worse prognosis than patients without MRD.

The primary endpoint of the phase 2 study is MRD response within four cycles of treatment. MRD response is defined as the elimination of ALL cancer cells in patients with MRD below the limit of detection. The achievement of the primary endpoint requires that at least 22% of 21 patients have an MRD response. Currently, 13 of 16, or 81% of evaluated patients have shown an MRD response, thus qualifying the trial as having met its primary endpoint before the completion of the study. Patients in all subgroups responded to treatment with blinatumomab, including bcr-abl positive patients after failure of treatment with bcr-abl inhibitors, and patients with t(4;11) translocations. Side effects were observed primarily in the first 24 to 48 hours with transient pyrexia and lympho-/leukopenia being the most frequent adverse events.

"Blinatumomab is one of the most active agents the GMALL has tested in the adult ALL consolidation setting," said Dr. Ralf Bargou, principal investigator of the trial. "We are excited about the significant activity of blinatumomab in ALL and the favorable safety profile observed in this study. These results are particularly important for these patients who are in a disease stage with extremely poor prognosis and for which we lack treatment options except for patients eligible for allogenic stem cell transplantations."

"The ALL interim data showing an MRD response rate above 80% significantly exceeds the rate which was considered to be clinically meaningful and was set as the hurdle for the achievement of the primary end point," said Micromet's Senior Vice President and Chief Medical Officer, Carsten Reinhardt, M.D. "We are now looking forward to discussing a pivotal ALL program with the regulatory authorities later this year."

(1) Topp, M.S. et al (2009). Blinatumomab (anti-CD19 BiTE(R)) for targeted therapy of minimal residual disease (MRD) in patients with B precursor acute lymphoblastic leukemia (ALL): Update of an ongoing Phase II study. 14th Congress of the EHA 2009, abstract no. 482 Webcast/Conference Call

Micromet will host a webcast/conference call this morning from 9:00 am to 11:00 am U.S. Eastern time to discuss the blinatumomab data presented at the 14th Congress of the European Hematology Association. The webcast will be available on the company's website at www.micromet-inc.com/. To participate in the conference call, dial 866-543-6403 (U.S.) or 617-213-8896 (international), passcode: 12594792.

A replay of the call will be available from 1:00 pm Eastern Time on June 8, 2009 (7:00 pm Central European Time) through June 15, 2009. The replay number is 888-286-8010 (U.S.) or 617-801-6888 (international), passcode: 67386852.
Wohin führt der Weg? canetti
canetti:

der aufwärtstrend ist ungebrochen

 
30.07.09 13:40
#10
Wohin führt der Weg? Dicki1
Dicki1:

Konjunktur

 
30.07.09 20:48
#11
Kennt Euch ja in der Halbleiterbranche aus.
Wie schätzt Ihr momentan Die ein?
www.silicon-sensor.de/prod_custom.php


Habe momentan kein Überblick mehr.
Würde mich auf einem Einblick freuen.
Wohin führt der Weg? Kostolanys Erbe
Kostolanys Er.:

Sanofi signs up to 320 mln euro deal with Micromet

 
30.10.09 11:56
#12
www.finanznachrichten.de/...ln-euro-deal-with-micromet-020.htm

29.10.2009 08:12
BRIEF-Sanofi signs up to 320 mln euro deal with Micromet

LONDON, Oct 29 (Reuters) - Sanofi-Aventis and Micromet Inc:

* Sign global cancer collaboration and license agreement for new antibody

* Micromet to get 8 million euros upfront and potential other

milestone payments of up to 312 million

(For more news, please click here)





The copying, republication or redistribution of Reuters News Content, including by framing or similar means, is expressly prohibited without the prior written consent of Thomson Reuters.



© 2009 AFX News
Nimm Verluste mit Humor. Dein Geld ist nicht weg.
Es hat nur ein Anderer
Wohin führt der Weg? ipollit
ipollit:

MITIs Pipeline 2010

 
06.01.10 23:58
#13
(Verkleinert auf 93%) vergrößern
Wohin führt der Weg? 289345
Wohin führt der Weg? xnomis

Micromet drug helps 75 pct of leukaemia patients

 
#14
(Reuters) - An experimental drug from Micromet (MITI.O) reduced levels of cancer cells to undetectable levels in nine out of 12 patients with a severe form of leukaemia, interim data from a clinical study showed on Friday.

Blinatumomab is a new kind of antibody drug that primes the body's own killer T-cells to directly attack tumour cells.

The 75 percent response rate represented a boost for the Maryland-based company's first product, which is still several years away from reaching market but has been attracting attention from scientists because of the novel way it works.

The Phase II study is due to enroll 25 adults with acute lymphoblastic leukaemia (ALL) who have previously relapsed after standard chemotherapy. Interim results from the first 12 patients were unveiled at a medical congress in London.

ALL is a relatively rare cancer in which malignant immature white blood cells are overproduced and crowd out normal cells in the bone marrow. The average five-year survival rate for adults after first relapse is 7 percent.

Study leader Max Topp of the University of Wuerzburg said blinatumomab, given intravenously, had shown an unprecedented level of efficacy.

"These results are particularly striking relative to the fact that the majority of enrolled patients had characteristics typically associated with a dismal outlook," he said.

All nine patients helped by the drug had a complete molecular response, with no evidence of cancer cells in their bone marrow. Six achieved complete remission (CR) and three had the next-best outcome of CR with partial recovery of blood counts.

Two patients in the study suffered fully reversible central nervous system problems, causing treatment to be interrupted, and one suffered cytokine release syndrome, which was mitigated in subsequent patients by modifying the dose.

Micromet chief executive Christian Itin told Reuters the data presented at the meeting of the European Hematology Association was "very encouraging", as the standard approach of intense chemotherapy achieved CR rates of only 17-45 percent.

ALL afflicts around 11,000 people a year, half of whom have a high medical need, making it a small but potentially lucrative market opportunity.

Itin noted that Clolar, made by Sanofi's (SASY.PA) Genzyme unit, sold for $93,000 a year as a treatment for paediatric ALL.

Longer-term, blinatumomab is also being tested as a treatment for non-Hodgkin's lymphoma, another blood cancer, suggesting it could eventually generate hundreds of millions of dollars in sales, according to industry analysts.

Micromet owns full rights to the product, after AstraZeneca (AZN.L) handed back North American licensing rights in 2009.

Itin said Micromet planned to market the drug itself in the United States but might seek a partner elsewhere, although it would bide its time before striking any deal.

"It is not something that we are in any rush to do because there are still significant steps ahead of us that should drive significant value into the programme," he said in an interview. (Editing by Dan Lalor)


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  13 Wohin führt der Weg? cors xnomis 10.06.11 11:50

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