Kleines Quiz - wer warnt heute Abend?

Zugriffe: 298 / Heute: 1
Kleines Quiz - wer warnt heute Abend? Hans Dampf
Hans Dampf:

Kleines Quiz - wer warnt heute Abend?

09.03.01 18:43
Um Lucent ist es schon länger verdächtig ruhig geworden und Microsoft steht auch noch aus. Bis 22.00Uhr können noch Tipps abgegeben werden!

Gruß Dampf Kleines Quiz - wer warnt heute Abend? 288412
Kleines Quiz - wer warnt heute Abend? Gruenspan
Gruenspan:

Freitags

09.03.01 19:01
wird traditionell sehr wenig gewarnt.
Ich denke, heute kommt keine nachbörsliche Gewinnwarnung.

Für nächste Woche habe ich u.a. Big Blue IBM auf der Warnungswatchlist.

Gr.Gr.:-)
Kleines Quiz - wer warnt heute Abend? Makelo
Makelo:

ich warne vor Warnungen...

09.03.01 19:05
du weisst wohl nicht was du hier heraufbeschwören könntest. Auf einmal denkt jeder er kann hier mal ein paar unbedachte Tipps abgeben und letztlich fangen alle jene Werte zu verkaufen die hier genannt werden. Seien wir doch froh das der deutsche Markt bisher so gut gehalten hat.
Ich denke die letzte Handelsstunde geht es eh noch ein wenig weiter runter.
Ob die Nas heute noch mal dreht??? Möglich wäre ein Reversal schon, allerdings kann ich nicht daran glauben. Wenn heute nach Handelsschluss ein grosser Wert eine Warnung ausgibt geht es am Montag aber richtig gehn Süden.
Hoffen wir das die Amis noch ein wenig zurückkommen, damit der Markt am Montag früh nicht nachzieht.

MfG Make
Kleines Quiz - wer warnt heute Abend? klecks1
klecks1:

........

09.03.01 19:11
MICROSOFT
Kleines Quiz - wer warnt heute Abend? SchwarzerLord
SchwarzerLor.:

Ich warne vor...

09.03.01 19:14
...Radarfallen. Könnten besonders Freitagabends sehr zahlreich sein. Und ich gebe eine Gewinnwarnung für mein Depot ab (das 2. Mal nach dem Herbst 00), wenn es noch weiter runtergeht.
Hans Dampf:

Na na, die Kurse werden immer noch in den USA

09.03.01 19:16
gemacht - gerade von den Blue Chips. Ich rede doch nur von Amiwerten, nicht vom deutschen Markt. Immerhin hat die Gewinnwarnungssaison doch gerade erst angefangen - ob der Markt darauf reagiert, ist eh noch ne andere Sache. Wir haben ja auch schon einige Gewinnwarnungen gehabt, die vom Markt schlichtweg ignoriert wurden, da z.T. schon eingepreist.

Gruß Dampf Kleines Quiz - wer warnt heute Abend? 288439
Kleines Quiz - wer warnt heute Abend? daxbunny
daxbunny:

ich glaube nicht das es die Umsatzwarnung

09.03.01 19:23
von Intel war, die die Nasi so weit herunterdrückte. Hauptausschlaggebend waren wohl die Arbeitsmarktdaten die dan die Zinssenkungsfantasie in Luft auflösten. Gr. DB
Kleines Quiz - wer warnt heute Abend? Gruenspan
Gruenspan:

Bei IBM war ja heute

09.03.01 22:05
mächtig Kasse angesagt, wenn da mal nicht eine..........im Raum schwebt.
Der ARIVA.DE Newsletter
Bleiben Sie informiert mit dem
wöchentlichen Marktüberblick
von ARIVA.DE!
E-Mail-Adresse
Ich möchte Benachrichtigungen von ARIVA.DE erhalten.
Ja, ich habe die Datenschutzhinweise gelesen und akzeptiert (Pflichtfeld).
Kleines Quiz - wer warnt heute Abend? flamingoe
flamingoe:

Cisco will 5.000 reguläre Stellen streichen

09.03.01 22:19
Cisco will 5.000 reguläre Stellen und 3.000 befristete Stellen streichen

SAN JOSE (dpa-AFX) - Cisco Systems Inc   will 5.000 reguläre Stellen und 3.000 befristete Stellen streichen. Wie der Netzwerkspezialist am Freitag in San Jose mitteilte, werden die Aufwendungen von bis zu 400 Mio. USD für die Stellenstreichung im vierten Quartal gebucht. Für die Stellenkürzungen macht das Unternehmen die Schwäche der US-Wirtschaft verantwortlich. Cisco hat weltweit rund reguläre 44.000 Arbeitsplätze und rund 4.000 befristete Stellen. Angesichts der Unsicherheiten über die weitere Entwicklung der US-Wirtschaft als auch bei den Investitionen im Telekomsektor sieht sich Cisco nicht in der Lage, eine sichere Prognose über den weiteren Geschäftsverlauf im Geschäftsjahr 2000/2001 zu geben. Cisco ist derzeit im dritten Quartal./sk/js

info@dpa-AFX.de
Kleines Quiz - wer warnt heute Abend? preisfuchs
preisfuchs:

zu cisco habe ich diese meldung

09.03.01 22:40
Cisco cuts jobs, sees charge (CSCO) by August Cole
 Citing a global economic slowdown, Cisco Systems moved Friday to cut up to 8,000 jobs, resulting in a fourth-quarter charge of $300 million to $400 million. The San Jose, Calif.-based networking-gear giant said it would cut 2,500 to 3,000 temporary workers and 3,000 to 5,000 regular workers, some through attrition and some through consolidation. The cuts to Cisco's 44,000-strong work force will occur throughout the year. Cisco will also trim travel and marketing costs. The company's CFO, in a statement, declined to give an outlook for the third quarter. However, CEO John Chambers said that slowing capital spending could hit continue through two quarters. Shares of Cisco (CSCO) are off more than 10 percent to $20.38 as the most heavily traded stock on the Nasdaq.

Hans Dampf:

Und schon meldet sich MSFT zu Wort...

10.03.01 01:54
Zwar nur eine "versteckte" Gewinnwarnung, aber so schlecht haben wir denn doch nicht getippt. "Microsoft ist nicht immun gegen eine weltweite Abschwächung der Wirtschaft"......

Friday March 9, 6:34 pm Eastern Time

Microsoft CFO Says No Change to Outlook

By Scott Hillis

SEATTLE March 9 (Reuters) - Software giant Microsoft Corp. has not changed its earnings
expectations, but remains cautious amid the U.S. economic slowdown, Chief Financial
Officer John Connors said on Friday.

``The expectations we set we haven't changed from our Jan. 18 earnings call, but as we mentioned in our October call and as
we mentioned in our January call, we sell products and services around the globe and we are not immune to economic
downturns,'' Connors told Reuters in an interview.

Connors declined to elaborate on the earnings outlook for the Redmond, Wash.-based company. Earlier on Friday he told an
investment conference in Seattle that he would not comment on the quarter and would not field questions about it.

Microsoft, which makes the Windows computer operating system, in January lowered expectations slightly by saying profits for
the fiscal third quarter, which ends on March 31, would come in at 42 cents to 43 cents a share.

The current Wall Street consensus estimate is 43 cents a share, unchanged from the same quarter last year, according to First
Call/Thomson Financial.

It cited sluggish PC demand and a slowdown in technology spending by businesses. But it forecast in January that despite the
slower quarter, profits for the full year would still be $1.80 to $1.82 a share.

TECH EXPECTATIONS SHREDDED

Connor's remarks on Friday came as two brokerages trimmed estimates for Microsoft revenue and earnings, citing a warning
by top computer chip maker Intel Corp. on Thursday that its sales would fall amid weak demand for personal computers and
servers.

Microsoft stock closed down $2-9/16 Friday at $56-11/16 on Nasdaq after earlier falling as low as $54-7/8. The stock is
about half of its year high of $115 set last March.

Microsoft's fortunes are tied closely to Intel's, which makes the chips most PCs run on. When PC sales slow, so do Intel chip
sales, and so does Microsoft revenue from its core Windows franchise.

Other technology companies that have issued warnings in recent weeks include Yahoo! Inc., the Internet portal that competes
with Microsoft's MSN division, and Sun Microsystems Inc. and Oracle Corp., two of Microsoft's biggest rivals in corporate
software.

``A number of tech companies had expectations going into this year that were going to be very difficult to meet regardless of the
economic environment, and the economic environment has really shredded those expectations dramatically,'' Connors said.

TAX CUT BOOST?

In the interview, Connors said Microsoft was hoping that President George W. Bush's tax cut plan, which still needs approval
of the Senate, would help boost consumer spending as the company prepares to launch a new version of Windows.

``We're really very focused on what the Federal Reserve is doing and how quickly President Bush and his administration can
get the tax bill passed, which I think would be a very big positive to consumer confidence, along with more tax cuts,'' Connors
said.

The Fed's Federal Open Market Committee is widely expected to cut interest rates by 50 basis points at its next regular
meeting scheduled for March 20. The House on Thursday approved a $1.6 trillion, 10-year tax cut.

``More importantly, inflation is low, productivity is still high ... so if consumer confidence can get buoyed a little bit I think we
could see things stabilize,'' Connors said.

The second half of the year is seen as a crucial time for Microsoft, which will launch Windows XP, the successor to its flagship
product Windows 2000, and try to build steam behind Office XP, the new version of its suite of business software that includes
the Word document editor and Excel spreadsheet.

Microsoft would offer an incentive program to try to spur migration to the new Office, Connors said. Customers who buy
existing versions of Office between the start of the program and the time Office XP goes on sale could get a free upgrade to the
new package.

``We are hopeful that as we go into calendar 2001 and beyond with the best product and service line-up we've had in years,
that the economy, in the U.S. particularly, stabilizes and we're real watchful of that,'' Connors said.

Gruß Dampf Kleines Quiz - wer warnt heute Abend? 288576
Kleines Quiz - wer warnt heute Abend? Stox Dude

Meine Frau, weil ich zu spaet von der Feier kam o.T.

Börsenforum - Gesamtforum - Antwort einfügen - zum ersten Beitrag springen
--button_text--