Da meint einer wohl Erstattung 0 und erst 2019 läuft was bzw. 2018 totale Unsicherheit. KÖnnten sogar weniger als 125 sein...Was meint der Rest?
Soweit ich gesehen habe, hat CMS unter folgendem Link www.cms.gov/Medicare/Medicare-Fee-for-Service-Payme
u.a. folgendes veröffentlicht: B. Reconsidered Test Codes 59. 81327 SEPT9 (Septin9) (eg, colorectal cancer) methylation analysis Commenter Recommendations: Crosswalk to code 81288 (MLH1 (mutL homolog 1, colon cancer, nonpolyposis type 2) (eg, hereditary non-polyposis colorectal cancer, Lynch syndrome) gene analysis; promoter methylation analysis). Panel Recommendation: The majority recommended a crosswalk to code 81288, but there was another vote to maintain the original crosswalk to code 81287 (Mgmt (o-6-methylguanine-DNA methyltransferase) (eg, glioblastoma multiforme), methylation analysis). CMS Final Determination: Gapfill. Rationale: We initially believed that a crosswalk to code 81287 was appropriate based on similar properties. However, after further review, we believe that gapfilling code 81327 is more appropriate, since this will allow CMS and its contractors the opportunity to gather current information about the manner in which the tests are performed and the resources necessary to provide them, so that ultimately CMS can set an appropriate payment rate for these tests. Da fällt schon mal auf, dass unser Code als einziger in Kategorie B steht. Anstatt in Kategorie A, in der klar hervorgeht, wie die neuen Codes erstattet werden. Dann hat CMS final entschieden, dass der Preis für unseren Code 81327 durch Gapfill bestimmt werden soll. Ein komplett anderes Verfahren, als bisher angenommen wurde. Denn bisher sollte der Preis durch crosswalk festgelegt werden. Gapfill bedeutet meiner Meinung nach, dass gar kein Preis festgesetzt ist, sondern sich der Preis erst durch Nachweis der Kosten etablieren muss. Wie kommst Du also darauf, dass bei Gapfill ein Mindestpreis von 125 USD festgelegt wurde?
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