Yahoo! steigert Quartalsüberschuss dank Werbeeinnahmen stärker als erwartet 08.10.2003 22:43 Headlines
SUNNYVALE (dpa-AFX) - Der Internetdienstleister Yahoo!
hat im dritten Quartal seinen Gewinn dank gestiegener Werbeeinnahmen stärker als
erwartet gesteigert. Der Überschuss kletterte um 25,95 Prozent auf 65,3
Millionen Dollar, oder 10 Cent je Aktie (EPS), teilte der Konzern am Mittwoch
nachbörslich in Sunnyvale mit.
Der Umsatz legte um 43,40 Prozent auf 356,8 Millionen Dollar zu. Analysten
hatten im Schnitt nur mit einem EPS von 9 Cent und einem Umsatz von 337,2
Millionen Dollar gerechnet.(...)/sit/mur/
Yahoo! steigert Quartalsüberschuss dank Werbeeinnahmen --2 08.10.2003 22:48 Headlines
(Fortsetzung) - Das Betriebsergebnis legte im dritten Quartal auf 83,5
Millionen Dollar zu, verglichen mit 29,5 Millionen Dollar im gleichen Quartal
ein Jahr zuvor.
Für das vierte Quartal rechnet der Konzern mit einem Betriebsergebnis
zwischen 70 und 85 Millionen Dollar. Für das Gesamtjahr prognostiziert Yahoo!
ein Betriebsergebnis zwischen 271 und 286 Millionen Dollar./sit/mur/
Yahoo handily tops Q3 profit, revenue estimates 08.10.2003 22:51 Headlines
SAN FRANCISCO (AFX) -- Online media giant Yahoo turned in its eighth
profitable quarter in a row as strength in advertising and subscriptions helped
boost sales 43 percent in the third quarter.
Late Wednesday, Yahoo said it earned $65 million, or 10 cents a share, up 124
percent from $29 million, or 5 cents, in the year-ago period. Analysts surveyed
by Thomson/First Call expected 9 cents a share.
Yahoo traded up 3.3 percent to $40.08 in after-hours trading; they fell 14 cents
to $38.79 in the regular session.
Yahoo said it grew sales to $356 million from $249 million. The consensus among
analysts was for $337.8 million, but even the highest estimate, from SoundView
Technology Group analyst Jordan Rohan, was for only $353 million. Rohan had
expected Yahoo to earn 11 cents a share, or 2 cents above consensus.
Yahoo's marketing services unit grew 48 percent to $245 million. Even the most
optimistic projection for this unit -- which includes Yahoo's branded
advertising and paid-search listings business -- was for a 42 percent rise.
Fee revenue, which includes Yahoo's personals, e-mail services and co-branded
SBC Communications Internet access, grew 38 percent, which also beat analysts'
forecasts. Listing fees rose 26 percent.
Yahoo did not give an outlook for future quarters in its press release. The
company has previously offered a revenue goal between $1.2 billion and $1.3
billion for 2003.
This story was supplied by CBSMarketWatch. For further information see
www.cbsmarketwatch.com.