Dow Jones: Weiter im Uptrend

Zugriffe: 905 / Heute: 1
Dow Jones Indust. 43.894,98 -0,04% Perf. seit Threadbeginn:   +325,61%

Parocorp:

Dow Jones: Weiter im Uptrend

08.09.04 08:59

Updated 9/7 for Wednesday's market. print
Key DOW Levels for 9/8
UPAbove 10,370
DNBelow 10,300

Continued Uptrend

Dow trends higher, forms clear lower trend line.

From prior commentary, "...We are very likely to continue trending higher within this channel in the medium term...An upside push through 10,300 will make for continued strength..."

The Dow got the upside break through 10,300 today, which sparked a solid gain on the session worth 80 points, as seen in the 15 and 60 Minute Charts. The index continues to trend higher above a clear lower trend line, which has formed beneath the lows of the last week of trading; keep an eye on this line.

Watch 10,300 tomorrow as a downside break of this level will breach the key lower trend line from the 15 Minute Chart. Such a break will likely push the index back down toward the lower boundary of the clear uptrending channel at around 10,200, seen in the 60 Minute Chart. Otherwise, an upside push through 10,365 will indicate continued strength.

Short Term Dow

Short term, the Dow has formed a clear trading range at the highs of the 5 Minute Chart from 10,300 to 10,365. Watch for a break from this range for direction at the Open.

Medium Term Dow

In the medium term, we are still Long the Dow from 10,215 and will move stops up to 10,300 for tomorrow's market. We will want to stay Long above 10,370 and will look for Shorts below 10,300; using 20 point stops.

NASDAQ & S&P

The NASDAQ and S&P each trended higher today, as each continues to gain above clear lower trend lines. Look for continued strength, unless a downside break through the lower trend line occurs.*

Summary

The Dow closed the session solidly higher today, as the index continues to trend higher above a clear lower trend line. Look for continued strength above 10,300, unless a downside break occurs here. Such a break could lead to a push lower toward 10,200.

Thanks for listening, and Good luck in your trading!

Ed Downs
edowns@nirvsys.com

with assistance from..
Frank Ochoa, Market Analyst
fochoa@nirvsys.com

** Note: We are now posting Index entries and exits in Real Time, through our new Intraday Index Alerts service. To learn more about the service, visit SignalWatch.com and select Intraday Alerts from the main navigation bar. - SW Team

Rules and Definitions

Dow 15 Minute Chart
DOW-15

Dow 60 Minute Chart
DOW-60

Dow Daily Chart
DOW-D

Dow Weekly Chart
DOW-W

Legend
legend

Dow Jones: Weiter im Uptrend 1632964    Gruß: PARO  **** www.scalpgroup.de ****

Boxenbauer:

Hmm,

08.09.04 09:27
wenn ich mir DOW, S&P500 und den DAX anschaue, dann sehe ich alle unmittelbar an den oberen fallenden Downtrends / Begrenzungslinien. Ich denke diese Woche wird sich entscheiden, ob wir aus der Range (z.B. DAX 4150 - 3620) ausbrechen können, oder weiter in ihr pendeln.

Vielleicht ist ein mittelweiter Short mit über 30 Tagen Laufzeit nicht die schlechteste Wahl.

Fussball- Grüße

Dow Jones: Weiter im Uptrend 1633013 Boxenbauer
Geselle:

Hi Leute

08.09.04 09:32

@Boxenbauer, es wäre zumindest auf dem Niveau ein short-Versuch möglich. Allerdings mit engem sl! Allerdings befürchte ich für diese Woche noch ein halten auf dem Niveau. Denke, der DOW macht diese Woche eine Topbildung. Sollte der DOW allerdings über die 10400 laufen, ist da allerspätestens die Reißleine für shorts zu ziehen! Eigentlich ist es da schon zu spät, aber den Amis traue ich einen netten fake zu.

Beste Grüße vom Gesellen     Dow Jones: Weiter im Uptrend 1633024

gamblelv:

Gründe (zumindest keine vernünftigen) sind aus

08.09.04 09:58
fundamentaler Sicht für einen Anstieg der Aktienmärkte in den USA nicht vorhanden. Es bestehen nach wie vor die bekannten Probleme: Doppeldefizit, Asset Inflation, starke Verschuldung der privaten Haushalte usw.
Die Anlegergemeinde ist indes immer noch bereit massiv in den USA zu investieren. Somit können die Löcher (trotz defakto nicht vorhandener Sparquote) gestopft werden. Solche Ungleichgewichte können jedoch über einen sehr langen Zeitraum Bestand haben bis die Stimmung irgendwann kippt.
Je länger der Zeitraum umso stärker werden diese Entwicklungen desto größer und schmerzhafter ist allerdings auch die Korrektur.
Ich persönlich konnte mir bereits im letzten Jahr kein weiters anziehen der Immobilienpreise (speziell in Südkalifornien) vorstellen.
Es kam zum weiteren Anstieg und ein Ende scheint nicht in Sicht.
Den Amis ist grundsätzlich alles zuzutrauen, an der Börse wie im realen Leben. Diese Aussage ist durchaus nicht nur als Kritik zu verstehen, bedarf es doch einer gewissen Kreativität.

MFG
Bronco:

Nicht KREATivität, sondern NAivität:

08.09.04 13:59
Wie die Kamele Augen und Ohren zuklappen, wenn gerade der Sandsturm ins Gesicht bläst. Wahrscheinlich vertrauen alle auf die schon im Jahr 2000 widerlegte These, dass es in Wahlkampfjahren keine Börsendesaster geben kann. Na denn, good luck !
Es gibt keine neuen Beiträge.

Börsen-Forum - Gesamtforum - Antwort einfügen - zum ersten Beitrag springen

Neueste Beiträge aus dem Dow Jones Industrial Average Forum

Wertung Antworten Thema Verfasser letzter Verfasser letzter Beitrag
  397 1.000 Punkte Minus im DOW innerhalb 2 Tagen Cadillac boersenclown 30.08.24 22:16
196 313.656 QV ultimate (unlimited) erstdenkendannle. placebo7880 23.08.24 10:24
  1 Ariva: Kennt ihr den Unterschied zwischen Karlchen_V halford 25.07.24 06:14
  556 f-h Oni BW sb & Friends-TTT, Mittwoch 07.07.04 first-henri Geselle 25.01.24 19:23
5 1.238 Dow-Thread börsenfüxlein lordslowhand 19.06.23 19:03

--button_text--