Warum Mediaplex?

Beiträge: 6
Zugriffe: 2.350 / Heute: 1
CPU SOFTWARE.
kein aktueller Kurs verfügbar
 
MIS AG O.N.
kein aktueller Kurs verfügbar
 
DOUBLECLICK IN.
kein aktueller Kurs verfügbar
kaeseotto:

Warum Mediaplex?

 
14.02.00 15:37
Mediaplex ist ein Softwareunternehmen, das sich zum Ziel gesetzt hat, die Kundenwerbung zu revolutionieren. Wer einen kurzen Einblick erhalten moechte kann auf www.on24.com einen Filmausschnitt ueber Interviews mit dem CEO anschauen.
MPLX hat die mobile java objectives (MOJO) Software entwickelt, mit der es moeglich ist, online (Internet) und mobile (Handy) Informationen oder auch Werbung kundenspezifisch zu versenden.

Beispiel 1:
Hat ein Kunde online eine Abenteuerreise gebucht und interessiert sich sonst aufgrund des haeufigen Anwaehlens von adveenture-sites im Internet fuer dieses Themengebiet, wird ihm weiter Werbung (online, per e-mail) ueber Abenteuerreisen zugestellt.
Man sucht also im Netz nach Informationen und Produkten, die einen interessieren, und wird von der Werbebranche in der Suche noch unterstuetzt.

Beispiel 2:
Ein Handybesitzer geht am Kaufhaus (XY) vorbei und erhaelt eine Nachricht, dass heute das Produkt XYZ im Sonderangebot ist. Oder die Angelrute, die er fuer seine Abenteurreise benoetigt, ist in diesem Kaufhaus am guenstigsten.

Diese Technologie ist phantastisch aus der Sicht der Werbebranche. Erstmals ist es moeglich auf die Wuensche individuell eingehen zu koennen. Die Kehrseite der Medaille ist die, dass wir Kunden mit Werbung zugepflastert werden.

MPLX hat eine Kooperatin mit Doubleclick, die Deutsche Bank ist schon Kunde,

Die Marktkapitalisierung liegt bei ca. 2.3 Mrd $.
Bei den letzten Quartalsergebnissen lag man ueber den Schaetzungen.
Um die Aktie ist es noch sehr still (Blick ins ragging-board)
In Deutschland ist die Aktie bis auf (al bundy und kaeseotto) unentdeckt!

Mein Wunsch:
Ich habe mal ueber die Zukunft des Handys als PAC (personal assistant communicator) gesprochen, mit dem ueber die verbale Kommunikation und nicht ueber den Tastenwirrwarr Infos ausgetauscht werden.

Stellt Euch vor, in einem Jahr laufen Werbefilme ueber Euer Handydisplay. Ich spreche von richtigen Filmen. Das Kaufhaus in der Stadt macht Produktwerbung.
Eine phantastische Idee fuer WAP - Werbeagenturen - Handyproduzenten.

Mein Traumpaar: 1. Razorfish - Nokia (Kooperation gibt es) und neu MPLX
               2. Icon Medialab - phone.com (Koop. gibt es, ueber                    WAP-Forum) und MPLX sowie alle anderen Handyfirmen

Was ist Eure Meinung

Infos zu mplx
siehe homepage,
yahoo,
etc.

Werbung

Entdecke die beliebtesten ETFs von Amundi

Lyxor Net Zero 2050 S&P World Climate PAB (DR) UCITS ETF Acc
Perf. 12M: +206,18%
Amundi ETF Leveraged MSCI USA Daily UCITS ETF - EUR (C/D)
Perf. 12M: +72,57%
Amundi Nasdaq-100 Daily (2x) Leveraged UCITS ETF - Acc
Perf. 12M: +65,82%
Amundi Russell 1000 Growth UCITS ETF - Acc
Perf. 12M: +38,69%
Amundi MSCI Wld Clim. Paris Align. PAB Umw. UCITS ETF DR C/D
Perf. 12M: +37,70%

Al Bundy:

... muß meinen Senf auch noch dazugeben...

 
14.02.00 15:58
Im Internet gab es vor 3 Jahren so gut wie keine Werbung. Wie sieht es jetzt aus (Ich denke da auch an das lästige MIS am Mauszeiger)?
Mit Dauerwerbung bekommt man in USA gratispc´s.
Bei den Handy´s stehen wir erst am Anfang, bei sinkenden Margen müssen sich aber die Telecom Anbieter andere Einnahmefelder erschließen.
Mediaplex bietet dafür die Grundlage (Werkzeug) für die Goldgräber (Werbefirmen).
Realtimekurse via Handy mit ein bisschen Werbung gefällig??? Die Zukunft hat erst begonnen.
Übrigens: Toller Beitrag, Kaeseotto, ich bin mit meinen Mediaplex schon 75% im Plus.

Al (der Visionär) grüßt  
kaeseotto:

Mit dem Handy wurde das Telefon neu erfunden!

 
14.02.00 16:34
1. Man traegt es staendig bei sich
2. Es ist staendig an, da man immer erreichbar sein will
3. In den naechsten Jahren erhaelt die "Keule" ganz neue Funktionen.
  Bloss Telefonieren ist zu wenig! Die Reise geht viel weiter!

Schliesslich wollen Nokia und Co, dass jeder moeglichst alle 2 Jahre sich ein neues Geraet zulegt.
Um im Bild zu sprechen.
Bei der Computertechnologie fing alles mit CPU an, dann kam Commodore 64, die Amiga-Generation, Intel 133 MHz, Pentium, etc.

Beim Handy sind wir auf der Stufe vom Amiga zeitlich gesehen.
kaeseotto:

Hier geht es (ohne Uebertreibung) um einen Markt > 1 Billionen DM .

 
14.02.00 16:37
Digedag:

kaeseotto, das Handy liegt noch weiter zurueck, bisher ist WAP nur sc.

 
14.02.00 17:06
... da gibt es noch viel zu tun.

... und viel zu gewinnen!  :-))
Al Bundy:

Interessante News:

 
29.02.00 18:39
Tuesday February 29, 8:29 am Eastern Time
Company Press Release
Mediaplex Forms Partnership with Communications Giant Interpublic
Strategic Relationship, Including an IPG Investment in Mediaplex, Propels Global Deployment of Online Technology that Delivers Real-Time Advertising
SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE)--Feb. 29, 2000-- Mediaplex, Inc. (Nasdaq: MPLX - news), a leading advertising technology company, today announced a strategic partnership with The Interpublic Group of Companies, Inc. (NYSE: IPG - news), one of the world's largest organizations of advertising agencies, marketing services companies and related firms.

The partnership will include activities to increase the visibility and use of Mediaplex's unique MOJO(TM) technology among IPG companies worldwide. The relationship has already resulted in deployment of this technology among several IPG companies and affiliates, including DraftWorldwide, McCann-Erickson Worldwide and Icon Medialab International, and their clients. IPG also has become a shareholder in Mediaplex, resulting from an investment in the Company's highly successful initial public offering in November 1999. The size of the investment was not disclosed.

Mediaplex's proprietary MOJO (mobile Java objects) technology is an e-business breakthrough, enabling online advertisers to integrate timely back-end business data - including customer, pricing and inventory information - with online marketing initiatives in real time. The benefit for advertisers is the ability to deliver more highly targeted messages that are unmatched in their relevance and timeliness.

Illustrating MOJO's capabilities, Internet banner ads for a computer maker might promote a particular laptop model until certain sales goals are achieved or inventory reaches a specified level. At this point, based on a real-time connection to the computer maker's business information, the content of the banners would be updated to promote an alternate price or model.

``With online advertising booming and e-commerce sales escalating,'' said Gil Fuchsberg, Interpublic's Vice President, New Media and Technology, ``real-time messaging is becoming increasingly important for marketers who want to stand out and make their online dollars work harder. Mediaplex's MOJO platform, which automatically links client data to marketing campaigns, is one of the first technologies to enable true real-time marketing via the Web. We look forward to collaborating with Mediaplex to help more marketers connect with customers, deliver relevant promotions, and generate higher returns on their advertising investments.''

``The footprint of our MOJO technology is rapidly expanding, both domestically and internationally,'' said Gregory R. Raifman, Mediaplex Chairman and CEO. ``IPG's support greatly advances the deployment of our technology across their global network of companies and the portfolio of blue-chip brands they serve. We're delighted to offer Interpublic's agencies and clients a more highly effective way to compete in the explosive space of e-business marketing with a technology to brand, test and sell in a true one-to-one manner.''

The strategic relationship with IPG will allow Mediaplex the opportunity to deploy its technology in close alignment with the advertising, marketing and Internet services that Interpublic's agencies and companies provide to clients. Interpublic will also work with Mediaplex to help extend its offerings globally, leveraging the resources and relationships of IPG's international networks, which span 127 countries. The IPG/Mediaplex partnership is non-exclusive, allowing both companies flexibility in working with clients and building additional partnerships.

About Mediaplex, Inc.

Mediaplex, Inc. (Nasdaq: MPLX; www.mediaplex.com) is a leading advertising technology company. The Company's proprietary MOJO(TM) (mobile Java objects) technology is the only solution that delivers real-time messaging based on integration between an advertiser's internal business data, such as inventory, pricing and customer information, and that advertiser's online marketing initiatives. In addition, Mediaplex provides comprehensive online campaign services. Mediaplex clients include Procter & Gamble's ThermaCare, Silicon Graphics, Sprint PCS, Reflect.com, OfficeMax.com, ShowNow.com, and macys.com. Mediaplex is headquartered in San Francisco with offices in New York, the Silicon Valley, and Hamburg, Germany. Mediaplex can be contacted at 877.402.PLEX.

About the Interpublic Group of Companies, Inc.

The Interpublic Group of Companies is one of the world's largest organizations of advertising agencies, communications and marketing services companies and related firms. Its companies operate in 127 countries with more than 35,000 employees. Interpublic reported nearly $4.6 billion in gross income in 1999, with over $30 billion in advertising billings. Interpublic's holdings include McCann-Erickson WorldGroup, The Lowe Group, DraftWorldwide, Initiative Media Worldwide, Octagon, International Public Relations, Zentropy Partners, The Allied Communications Group and other related companies. Interpublic also manages a successful portfolio of strategic investments in Internet and technology companies. The shares of The Interpublic Group of Companies, Inc. are listed on the New York Stock Exchange (symbol: IPG). More information is available at www.interpublic.com.
Es gibt keine neuen Beiträge.


Börsen-Forum - Gesamtforum - Antwort einfügen - zum ersten Beitrag springen

Neueste Beiträge aus dem CPU SOFTWAREHOUSE Forum

Wertung Antworten Thema Verfasser letzter Verfasser letzter Beitrag
  17 nordasia.com & co - warum steigt das Mistzeugs nicht (bzw. weniger als Indices?) baanbruch baanbruch 25.04.21 18:49
  590 noch ist unklar, wer darunter leiden wird: Ed Venture first-henri 25.04.21 11:05
  11 NM-AG - SCHWARZE LISTE auf ARIVA HAHAHA Aktienstar 25.04.21 10:51
  25 Technologie Aktien ... Gretschi cosinus 24.04.21 23:56
  61 Ach du je, nächste Gewinnwarnung: APPLE flamingoe M.Minninger 07.04.13 17:55

--button_text--