Insider-Buying bei Internet Capital

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Libuda:

Insider-Buying bei Internet Capital

 
13.05.05 16:46
Wie Ihr nachstehend erkennen könnt, waren die letzten zehn Insidergeschäfte alles Käufe. Vorgestern hat nun der CEO Buckley noch einmal 8646 Stück zum Preis von 5,66 zugekauft - die er, was immer das bedeutet - indirekt hält. Hinzu kommen noch 449.681 Aktien, die er direkt hält. Insgesamt hält er also 1,2% des Aktienbestandes.

ICGE
Internet Capital Group, Inc. NASDAQ-NM


Insider Trades Description | Hide Summary


Insider Summary

Last 3 Mo. Last 12 Mo.
Number of Insider Trades: 10 11

Number of Buys: 10 11

Number of Sells: 0 0

Net Activity: 71,291 76,291

Total Shares Traded: 71,291 76,291

Number of Shares Bought: 71,291 76,291

Number of Shares Sold: 0 0




Click on the column header links to resort ascending or descending .


Insider
Select an insider below for more information. Relation Last
Date Form
Type Trans
Type Own
Type Shares
Traded Last
Price Shares
Held
BUCKLEY, WALTER W III CEO 05/11/2005 Form 4 JB IN 8,646 $5.660 8,646

BERKMAN, DAVID J. DIR 04/01/2005 Form 4 JB D 2,849 $5.265 4,849

DECKER, THOMAS A. DIR 04/01/2005 Form 4 JB D 593 $5.265 593

DOWNES, DAVID K. DIR 04/01/2005 Form 4 JB D 2,659 $5.265 9,559

GERRITY, THOMAS P. DIR 04/01/2005 Form 4 JB D 2,564 $5.265 46,658

KEITH, ROBERT E. JR. DIR 04/01/2005 Form 4 JB D 1,614 $5.265 33,311

RINGO, PHILIP J. DIR 04/01/2005 Form 4 JB D 2,421 $5.265 2,421

BUCKLEY, WALTER W III CEO 02/22/2005 Form 4 B D 22,951 $7.050 449,681

DOLANSKI, ANTHONY P. CFO 02/22/2005 Form 4 B D 13,497 $7.050 110,258

ZISMAN, MICHAEL D. DIR 02/22/2005 Form 4 B D 13,497 $7.040 15,497

KEITH, ROBERT E. JR. DIR 09/01/2004 Form 4 B D 5,000 $5.580 31,697




Page 1 of 1


Relation Codes
CEO - Chief Executive Officer
DIR - Director
CFO - Chief Fincl Officer
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Trans Type Codes
JB - Acquisition (Non Open Market)
B - Buy
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Ownership Type Codes
IN - Indirect
D - Direct
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Libuda:

Noch einmal zu Linkshare

 
20.05.05 08:43


der wertvollsten Beteiligung von Internet Capital, wo ein Ami etwas Interessantes entdeckt hat. nämlich dass offensichtlich im Q10-Bericht steht, dass die 9 Kernbeteiligungen, die Private Helds sind, Gewinnsteuern in Höhe von 2,1 Millionen im ersten Quartal bezahlt haben. Zwar machen neben Linkshare auch noch andere Beteiligungen schon Gewinn, aber die meist jungen Beteiligungen werden vermutlich noch Verlustvorträge aus der Vergangenheit nutzen. Das ist bei Linkshare anders, denn die sind bereits seit über vier Jahren in der Gewinnzone und hochprofitabel, sodass da keine Verlustvorträge mehr vorhanden sein dürften. Die Annahme des Ami, dass diese Gewinnsteuern komplett Linkshare zuzurechnen sind, dürften daher zutreffen.

Linkshare's profit's increase 40%?????
by: myfriendlyadvice
Long-Term Sentiment: Strong Buy 05/19/05 11:32 pm
Msg: 232587 of 232590

Anyone notice taxes paid by the core companies increased from 1.5M to 2.1M sequentially last quarter?

A simple exersize in math gives up about 4.2M in profits for Linkshare last quarter meaning a P/E around 30 (cheap, I know) gives a market cap around 500M.

I'd be very surprised if Linkshare didn't file to go public soon. Posting those numbers on an S1 from last quarter would look very impressive (I'd be first in line to buy....just like I tried to be with BBBB at an IPO price of 14).

Meines Erachtens unterteibt der Ami beim Gewinn sogar noch, denn er geht von US-Gewinnsteuern von 50% aus, da er aus 2,1 Millionen gezahlten Steuern einen Gewinn von 4,2 Millionen schließt. Die Annahme eines Prozentsatz von 50% ist sicher zu hoch, bei uns beträgt der Körperschaftssteuersatz ja sogar nur 25%. Rechne ich mit 25% Gewinnsteuern (verbessert mich, wenn die in den USA höher sind), käme ich bei Linkshare auf einen Qaurtalsgewinn von 8,4 Millionen und einen Jahresgewinn von 33,2 Millionen. Bei einem mindestens angemessenen KGV von 30 wäre das ein Wert von einer Milliarde. Und die 40% von Internet Capital wären 400 Millionen wert, fast das Doppelte der momentanen Markkapitalsierung.

Aber selbst wenn der Ami mit seinem hohen Steuersatz von 50% rechnet hätte, wären die 40% allein an Linkshare fast so viel wert wie die momentane Marktkapitalisierung.





Libuda:

Der nachstehende Text erklärt, warum

 
20.05.05 16:40


Freeborders (Anteil von Internet Capital = 48%) die momentan am schnellsten wachsende Beteiligung unter vielen schnell wachsenden Beteiligungen von Internet Capital ist. Freeborders ist ein Provider, der das Outsourcing von IT-Dienstleistungen organisiert und überwacht. Man hat inzwischen 400 Beschäftigten in den USA und China, bewegt sich aber bis zum Jahresende auf 1000 Beschäftigte zu, denn man stellt momentan in China 10 bis 15 neue IT-Spezialisten pro Woche ein.

The Logistics of Sourcing In China
Is There a Knot In the New Silk Road?

May, 2005

By Robert J. Bowman

Low-cost labor is driving the stampede of manufacturers to China, but they must also consider the logistics implications of a longer supply chain and under-developed local infrastructure.

Tella bs Inc. was ready to hop aboard the China bandwagon. The $1.2bn maker of communications equipment had an aggressive schedule for shifting part of its manufacturing from Guadalajara, Mexico to China, where production was significantly cheaper. But there were certain factors that the company hadn't considered.

Start with the time required for setup. Tellabs thought it could be up and running quickly, making a fiber product for a crucial subassembly which would end up in finished equipment for big telecommunications customers like Verizon, SBC and BellSouth. Shipping dates were set, based on that expectation. Then came the bad news: Tellabs would need three to six weeks to get the necessary plant fixtures to the contract manufacturer in China.

China's customs procedures appeared to account for much of the delay, says Ben Fabin, the FTTP (fiber to the premises) supply operations manager for Tellabs. Whatever the reason, the company quickly realized that it needed to look more closely at the logistics requirements for setting up manufacturing in China.

For many manufacturers, distributors and retailers, the pull of China is strong. They see a chance to slash overhead, at a time when operating margins are perilously thin. For Tellabs, the need to cut costs was especially compelling. The Naperville, Ill.-based supplier lost $29.8m last year, mostly due to acquisitions and other charges. (Minus those charges, the company earned $160m.) According to Fabin, Tellabs wanted to mesh subassembly in China with final packaging in Mexico, a strategy that could save the company money while retaining its ability to react to last-minute changes in the U.S. market.

But, as Tellabs learned, manufacturing doesn't exist in a vacuum. Companies must pay equal attention to the problem of logistics. While the notion of producing in China might be sound, one must account for the extra time and complexity involved in getting finished goods to the end customer in North America, Europe or even other parts of Asia.

The most obvious consideration—yet one that many companies don't fully address—is transit time across the ocean. The vast majority of goods travel by water, usually in containers. That means placing large amounts of inventory in transit for five to six weeks, Fabin says.

Tellabs knew it couldn't keep finished product in stasis for that long. It receives two to three engineering change orders a day. In the past, that might mean ripping apart finished assemblies to meet shifting customer requirements, even when production was in North America. In line with the move to China, the company would adopt a postponement strategy, whereby orders could be designed and configured at the last possible moment in Mexico.

“Before you consider outsourcing to China,” Fabin says, “you might want to consider which aspects of production it makes sense to outsource. You need a clear picture of your total supply chain cost.”

All well and good. Except that the China strategy had other complications as well. Localization of raw materials sourcing seemed like a good idea, for reasons of cost and proximity. But Tellabs's contract manufacturer would have to ship China-made parts to Hong Kong, then bring them back to the mainland, in order to avoid a 17-percent value-added tax, Fabin says.

Traffic Jam
Then there's the problem of congestion in the trans-Pacific trades. In the past two years, companies have found it increasingly tough to get their Asian-sourced goods into North America during peak shipping seasons, due to a recovering U.S. economy, capacity restrictions at ports and inland points, and the growing popularity of China as a site for manufacturing. The Tellabs logistics team has had to work closely with inventory planners to cope with the situation.

In fact, good cross-functional communications are at the heart of any successful strategy for outsourcing to China, Fabin says. Historically, supply chain management has been treated as a function within operations, one that isn't fully integrated with production-line management. In implementing its China plan, Tellabs has worked hard to bring together managers from sales, sourcing, manufacturing, inventory planning and transportation.

Any workable strategy for sourcing in China will combine good timing and deep analysis of total landed costs, says Bijan Dastmalchi, principal of Symphony Consulting in Sunnyvale, Calif. Poor planning can add greatly to the cost of moving product over the ocean. Experienced importers make peak-season arrangements with ocean carriers early in the year, Dastmalchi says. Stragglers who enter the trans-Pacific market in the third or fourth quarter are unlikely to find sufficient ship space at any price.

Airfreight isn't necessarily an option, especially for lower-valued goods. One Symphony client, a shipper of pizza boxes, found that flying just 10 percent of its quarterly volumes would wipe out its savings from producing in China.

For shippers of higher-value goods, ocean might be an unacceptable option, at least without proper planning. Inventory- carrying expense, including the cost of capital, obsolescence and storage, approaches 18 percent of total costs for a typical high- tech company, Dastmalchi says. Moving goods by ocean can add 1.5 percent per month to that amount. Such a consideration must be part of any plan to source production in China.

Libuda:

Vergleichsunternehmen zu Linkshare in Europa

 
20.05.05 20:03

ist Tradedoubler. Die dürften etwas kleiner sein wie Linkshare, das schon in 2002 (siehe Bericht der New York Post weiter oben vom Unternehmen, das auch in New York angesiedelt ist) 50 Millionen Umsätze aufwies. Allerdings dürfte es in 2003, wo Tradedoubler 80%, und in 2004, wo Tradedoulber gar 130% wuchs, bei weitem nicht mehr so stark gewachsen sein, da die USA Europa in Sachen Internet um einige Zeit voraus ist. Die ganz großen Wachstumssprünge lagen bei Linkshare in 1997 bis 2001, wo sie 32.000% gewachsen sind, und in 1998 bis 2002, wo sie 26.000& gewachsen sind und mit diesen Zahlen zweimal hintereinander den Fast 50-Wettbewerb von Deloitte & Touche in New York gewannen.

Informationen zum Unternehmen
TradeDoubler ist Europas Marktführer für erfolgsbasiertes Online-Marketing und Vertriebs-Lösungen. Key-Player und Marktführer aus ganz Europa haben sich mit TradeDoubler zusammengetan, um mit leistungsbasiertem Online-Marketing und effektivem Kooperationen-Management ihre Online-Verkäufe und Ergebnisse zu verbessern.
Allgemeine Informationen
Gegründet 1999
Tätig in 16 europäischen Märkten
Hauptsitz in Stockholm
Niederlassungen in ganz Europa
190 Angestellte in ganz Europa

Business Facts
Angebot von Marketing- und Vertriebs-Lösungen im Internet
Lösungen für B2B und B2C
Leistungsbasiertes Marketing-Modell
Eigene patentierte Technologie-Plattform

Financial Facts
65 Millionen Euro Umsatz 2004
130% Anstieg des Umsatzes von 2003 zu 2004
Break-Even im 3. Quartal 2002 erreicht
Großaktionäre sind TowerBrook Capital Partners (ehemals Soros Private Equity Partner), Arctic Ventures und Prosper Capital Capital

Vision
"To be the preferred partner driving profitability through online marketing"

Mission
"TradeDoubler erschafft profitable Partnerschaften überall in Europa, basierend auf seine patentierten Technologien und umfassendes Wissen innerhalb des Onlinemaketings. TradeDoublers Partner sind führende Unternehmen, Publisher und Agenturen."

Hinzu kommt das Linkshare auch noch mit 50% am Marktführer in Japan beteiligt ist, nämlich LinkshareJapan, die anderen 50% liegen bei Mitsui, die auch noch an Linkshare selbst beteiligt sind.
Libuda:

NYSSA's 2005 New Internet Leaders Conference

 
22.05.05 12:41


Ob das eine neue Ära wird, dass sich Internet Capital nicht mehr wie in der Vergangenheit, Investoren abzuwehren versucht, damit das Management zu preiswerten Kursen seine Anteile erhöhen konnte (denn die letzten über zehn Insidergeschäfte waren Käufe des CEO, CFO und des restlichen Managements) - ganz sicher bin ich mir da noch nicht. Neues dürfen die auf einer solchen Konferenz ja aus rechtlichen Gründen nicht sagen, aber logischerweise ist auch die geballte Zusammenfassung von Bekanntem gut für den Kurs einer Aktie - insbesondere dann, wenn die Fundamentals wie bei Internet Capital auch drei- oder viermal so hohe Kurse rechtfertigen.

Vielleicht kann man ja morgen vor Handelseröffnung in den USA in Frankfurt noch einige Stücke zu 4,70 günstig ergattern. Ob Euch der Shortseller in Frankfurt ein paar billige Stücke spendiert, glaube ich allerdings nicht - dazu ist der Handel in Frankfurt inzwischen zu unbedeutend, da die Zocker, die es ja aus Deutschland überwiegend in diesem Papier gab, nicht mehr drin sein dürften.

NYSSA Presents 2005 New Internet Leaders: Emerging

Apr 28, 2005 9:15 AM

Business Editors

NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--April 28, 2005--The New York Society of Security Analysts (NYSSA) will present its 2005 New Internet Leaders: Emerging Technology Small Caps Conference on May 26, 2005.

Many tasks that are integral to work and personal life--shopping, banking, dating, research, and others--are done online. Although a few years ago the Internet industry was in a shambles, its influence on society and business has not lessened. Since the end of 2003, the Internet has been one of the best-performing market sectors.

This conference will provide a unique forum in which to study emerging small- and mid-cap Internet companies that have solid business and financial fundamentals. Each company featured is a leader in its category--profitable, and experiencing significant growth in revenues and/or earnings.

The following companies are presenting: CyberSource (Nasdaq: CYBS); 8x8, Inc. (Nasdaq: EGHT); GuruNet Corporation (AMEX: GRU); Internet Capital Group (Nasdaq: ICGE); I-Sector Corporation (AMEX: ISR); Pacific Internet (Nasdaq: PCNTF); The SCO Group (Nasdaq: SCOX); and S1 Corporation (Nasdaq: SONE).

The conference will be held on May 26, 2005, 8:00 a.m. to 4:30 p.m., at the Harvard Club, 27 West 44th Street, New York, NY. Early registration by May 12, $195 NYSSA members, $295 nonmembers. Prices $70 higher after May 12. Registration deadline is May 19. No charge for press with credentials. A complete agenda is available at http://ww w.nyssa.org/Temp late.cfm?Section=calendar &template=/ ContentManagement/Content Display.cfm&ContentID=492 1. (Due to its length, this URL may need to be copied/pasted into your Internet browser's address field. Remove the extra space if one exists.)


About NYSSA


NYSSA, established in 1937, is the premier independent forum for the exchange of information among investment decision-makers. A not-for-profit educational organization with over 9,000 members, NYSSA is committed to the promotion of best practices and the highest professional and ethical standards in the investment industry. NYSSA is the largest of the more than 127 societies worldwide that make up CFA Institute, which has more than 70,000 members.


CONTACT: The New York Society of Security Analysts
Dawn Cavalieri, 212-541-4530, ext. 20
DawnC@nyssa.org



Libuda:

Verändungsraten von Instis und Shortselling

 
22.05.05 14:57
Verändungsraten von Instis und Shortselling

Nachdem die Instis und das Shortselling wieder ins Spiel gebracht wurden, sollte man neben den absoluten Zahlen auch auf die Veränderungsraten sehen.

48,7% Institutionals ist schon ein bemerkenswerter Anteil, umso mehr wenn renommierte Namen wie am Fließband dabei sind. Noch imponierender ist es aber, wenn man sich die Veränderungsrate gegenüber der gleichen Zeit im Vorjahr ansieht - da lagen wir bei 2%. Wir haben als eine Vervierundzwanzigfachung des Anteil der Institutionals.

Zwar sind 2,8 Millionen leer verkaufter Aktien bei insgesamt 38 Millionen auch schon ein ganz heftiger Wert. Richtig ist aber auch, dass es da schon höhere Anteil bei anderen Aktien gab - allerdings sollte man Bedenken, dass die 48,7 plus die Anteile der Insider, insgesamt also ca. 51% bei den momentanen Kursen sicher nicht zum Free Float gehören. Und auch von den restlichen 49% dürfte der überwiegende Teil nicht bei Zockern sein, sondern bei langfristigen Anlegern, womit der Shortseller (ich gehe überwiegend von einem aus) in der Falle sitzt. Auch hier ist neben der absoluten Zahl das Ausmaß der Veränderung gegenüber dem Vorjahr interessant. Wir haben hier ca. eine Verachtfchung der leer verkauften Aktien.

Besonders interessant ist aber die Kombination einer Vervierundzwanzigfachung der Zahl der von Institutionals gehaltenen Aktien mit einer Verachtfachung der leer verkauften Aktien.

Ähnliche Konstellationen haben wir auch bei einigen anderen Tech-Aktien, allerdings nirgends so ausgeprägt wie bei Internet Capital, vor allem was den raketenhaften Anstieg der Institutionals anbetrifft.
Kicky:

Motley Fool zu ICGE

 
22.05.05 16:37
PROFIT MARGIN: [FAIL]

This methodology seeks companies with a minimum trailing 12 month after tax profit margin of 7%. The companies that pass this criterion have strong positions within their respective industries and offer greater shareholder returns. A true test of the quality of a company is that they can sustain this margin. ICGE's profit margin of -24.15% fails this test.


RELATIVE STRENGTH: [FAIL]

The investor must look at the relative strength of the company in question. Companies whose relative strength is 90 or above (that is, the company outperforms 90% or more of the market for the past year), are considered attractive. Companies whose price has been rising much quicker than the market tend to keep rising. ICGE, with a relative strength of 77, fails this test.


COMPARE SALES AND EPS GROWTH TO THE SAME PERIOD LAST YEAR: [FAIL]

Companies must demonstrate both revenue and net income growth of at least 25% as compared to the prior year. These growth rates give you the dynamic companies that you are looking for. These rates for ICGE (-97.94% for EPS, and 18.68% for Sales) are not good enough to pass.

INSIDER HOLDINGS: [FAIL]

ICGE's insiders should own at least 10% (they own 0.49%) of the company's outstanding shares. This does not satisfy the minimum requirement, and companies that do not pass this criteria are less attractive.


CASH FLOW FROM OPERATIONS: [FAIL]

A positive cash flow is typically used for internal expansion, acquisitions, dividend payments, etc. A company that generates rather than consumes cash is in much better shape to fund such activities on their own, rather than needing to borrow funds to do so. ICGE's free cash flow of $-0.76 per share fails this test.


PROFIT MARGIN CONSISTENCY: [FAIL]

The profit margin in the past must be consistently increasing. The profit margin of ICGE has been inconsistent in the past three years (Current year: -258.24%, Last year: -194.06%, Two years ago: -128.59%), which is unacceptable. This inconsistency will carryover directly to the company's bottom line, or earnings per share.


R&D AS A PERCENTAGE OF SALES: [NEUTRAL]

This criterion is not critically important for companies that are not high-tech or medical stocks because they are not as R&D dependant as companies within those sectors. Not much emphasis should be placed on this test in ICGE's case.


CASH AND CASH EQUIVALENTS: [PASS]

ICGE's level of cash $89.5 million passes this criteria. If a company is a cash generator, like ICGE, it has the ability to pay off debt (if it has any) or acquire other companies. Most importantly, good operations generate cash.


ACCOUNT RECEIVABLE TO SALES: [PASS]

This methodology wants to make sure that a company's accounts receivable do not get significantly out of line with sales. It's a warning sign if a company's accounts receivable relative to sales increases significantly when compared to the previous year. Up to a 30% increase is allowed, but no more. Accounts Receivable to Sales for ICGE was 36.73% last year, while for this year it is 34.20%. Since the AR to sales is decreasing by -2.53% the stock passes this criterion.


"THE FOOL RATIO" (P/E TO GROWTH): [FAIL]

The "Fool Ratio" is an extremely important aspect of this analysis. Unfortunately, ICGE's "Fool Ratio" is not available due to a lack of one or more important figures. Hence, an opinion cannot be given at this time.

The following criteria for ICGE are less important which means you would place less emphasis on them when making your investment decision using this strategy:
AVERAGE SHARES OUTSTANDING: [PASS]

ICGE has not been significantly increasing the number of shares outstanding within recent years which is a good sign. ICGE currently has 37.0 million shares outstanding. This means the company is not taking any measures, with regards to the number of shares, that will dilute or devalue the stock.


SALES: [PASS]

Companies with sales less than $500 million should be chosen. It is among these small-cap stocks that investors can find "an uncut gem", ones that institutions won't be able to buy yet. ICGE's sales of $54.7 million based on trailing 12 month sales, are fine, making this company one such "prospective gem". ICGE passes the sales test.


DAILY DOLLAR VOLUME: [PASS]

ICGE passes the Daily Dollar Volume (DDV of $2.1 million) test. It is required that this number be less than $25 million because these are the stocks that remain relatively undiscovered by institutions. "You'll be scoring touchdowns against the big guys on your turf."


PRICE: [FAIL]

This is a very insignificant criterion for this methodology. But basically, low prices are chosen because "small numbers multiply more rapidly than large ones" and the potential for big returns expands. ICGE with a price of $5.92 fails the price test as it is considered too low. It is required that the price to be at least greater than $7 to eliminate penny stocks.


INCOME TAX PERCENTAGE: [FAIL]

ICGE's income tax paid for the current year is not available. This could be the cause for some concern according to this strategy. However, because this is not a critical criterion, it should not make or break your investment decision. In order to ensure that you receive a fair analysis we have utilized a sophisticated formula so that the appropriate figures reflect a 'normal' tax rate (35%).

und das ist noch die beste von den Guru Analysen bei www.nasdaq.com  man muss sich nur registrieren,um sie zu lesen
Libuda:

Schwachsinn kann auch Methode haben

 
22.05.05 19:15
bei Motley Fool könnte das durchaus so sein. Denn dort ist mit Sicherheit bekannt, dass in das veröffentlichte Ergebnis der Holding Internet Capital nur die Zahlen von drei von insgesamt über 20 Beteiligungen einfließen. Bisher waren es sogar nur zwei und bei dem bekannten Hinterherhinken, das bei Motley Fool nicht anders sein wird als bei Yahoo, gehen also zwei von über 20 Beteiligungen in die Bewertung ein.

Dreist finde ich von Kicky, dass er diesen Schwachsinn von Motley Fool hier zur Verdummung der Leser unkommentiert präsentiert, obwohl er den Unsinn einer maschinellen Auswertung der Ergebnisse einer Holding, die nur zwei von über 20 Beteiligungen einbezieht genau kennt. Er weiss zum Beispiel ganz genau, dass Internet Capital neben dem Ergebnis für die Holding, die nur zwei bzw. drei Beteiligungen einfängt, auch die Ergebnisse der neun Kernbeteiligungen angibt, die Private Helds sind, und außerdem von drei weiteren Private Helds, bei denen die Beteiligungsquote höher ist. Darüber hinaus kann man die Lage der börsennotierten Beteiligungen, die allesamt wegen der niedrigen Beteiligungsquoten erst bei Verkäufen im Abschluss der Holding auftauchen nachlesen - das sind Blackboard, Arbinet und Verticalnet.

Aber vermutlich will er morgen in Frankfurt günstig kaufen und hat Euch nicht gerne dabei. Wegen der paar Euro Ersparnis findig ich das lausig und schofel.
Libuda:

Wer verarscht Euch mehr, Kicky oder Motley Fools?

 
22.05.05 19:43
Schwierig zu sagen. Denn wenn sich Kicky schon mit Internet Capital beschäftigt hat, und das hat er wohl, weiss er ganz genau, dass z.B. die nachstehende Erklärung an bisher jede Veröffentlichung der Quartalsergebnisse drangehängt wurde. Bei Motley Fool weiss man das auch, ist aber vermutlich zu faul etwas anderes zu tun, als durch den Computer Ergebnisse durchzujagen - ganz egal ob Holding oder normales Unternehmen. Bei Motley Fool, die schon einige meines Erachtens bestellte Artikel für Shortseller fabriziert haben, schließe ich aber auch gezielte Manipulation statt Faulheit und/oder Dummheit nicht aus.

INTERNET CAPITAL GROUP, INC.

March 31, 2005
Description of Terms for Consolidated Statements of Operations and Supplemental
Information – Consolidated Statements of Operations
Consolidated Statements of Operations

Effect of Various Accounting Methods on our Results of Operations

The various interests that the Company acquires in its partner companies are accounted
for under three methods: consolidation, equity method and cost method. The effect of a
partner company's net results of operations on the Company’s net results of operations is
generally the same under either the consolidation method of accounting or the equity
method of accounting, because under each of these methods only our share of the
earnings or losses of a partner company is reflected in its net results of operations in the
Consolidated Statements of Operations. The applicable accounting method is generally
determined based on the Company’s voting interest in a partner company.

Consolidation.

Partner companies in which the Company directly or indirectly possesses

voting control or those where the Company has effective control, and for which other
shareholders do not possess the right to participate in significant management decisions
are generally accounted for under the consolidation method of accounting. Under this
method, a partner company's accounts (revenue, cost of revenue, selling, general and
administrative, research and development, impairment related and other, amortization of
intangibles, other income (loss) and interest income/expense) are reflected within the
Company’s Consolidated Statements of Operations. Participation of other partner
company stockholders in the earnings or losses of a consolidated partner company is
reflected in the caption “Minority interest'' in the Company’s Consolidated Statements of
Operations. Minority interest adjusts the Company’s consolidated net results of
operations to reflect only its share of the earnings or losses of the consolidated partner
company. As of March 31, 2005, the Company accounted for 3 of its partner companies
under this method.

Wie Ihr also feststellen könnt fließen nur die Ergebnisse von drei Beteiligungen voll ein.


Equity Method.

Partner companies whose results the Company does not consolidate, but
over whom it exercises significant influence, are generally accounted for under the equity
method of accounting. Whether or not the Company exercises significant influence with
respect to a partner company depends on an evaluation of several factors including,
among others, representation on the partner company's board of directors and ownership
level, which is generally a 20% to 50% interest in the voting securities of the partner
company, including voting rights associated with the Company’s holdings in common, preferred and other convertible instruments in the partner company. Under the equity
method of accounting, a partner company's accounts are not reflected within the
Company’s Consolidated Statements of Operations; however, its share of the earnings or
losses of the partner company is reflected in the caption “Equity Loss” in the
Consolidated Statements of Operations. As of March 31, 2005, the Company accounted
for 9 of its partner companies under this method.

Von weiteren neun Beteiligungen fließen nur saldierte Ergebnisse ein.



Cost Method.

Partner companies not accounted for under either the consolidation or the
equity method of accounting are accounted for under the cost method of accounting.
Under this method, the Company’s share of the earnings or losses of these companies is
not included in the Company’s Consolidated Statements of Operations. As of March 31,
2005, the Company accounted for 12 of its partner companies under this method.

Von zwölf Beteiligungen fließ normalerweise überhaupt nichts ein, es sei denn, dass Anteile verkauft werden - so geschehen bei Blackboard (einige wenige), die auch nach der cost method bilanziert werden.

Zugegenbermaßen - das ist alles kompliziert. Aber wenn die bei Motley Fools zu dumm und/oder zu faul sind mit den komplexen Gegebenheiten einer Holding umzugehen sollten sie es lassen. Derartiger gezielter Unfug ist meines Erachtens ein Fall für den Herrn Spitzer.
Kicky:

lieber Herr Libuda

 
22.05.05 20:09
das war ja nur einer von vielen!und dazu der mit der höchsten positiven Prozentzahl,nur dass es mir zu mühselig ist, die anderen auch noch zu kopieren.Nun könnte man natürlich argumentieren,dass Anlysten grundsätzlich daneben liegen...aber ist das so?Und sind die relativ unbedeutenden Zukäufe der Insider ,die zudem grossenteils noch nicht mal über die Börse liefen,sondern vermutlich Zuteilungen waren,wirklich ein Kaufsignal?
Wie kann man nur immer so einseitig über eine einzige Firma schreiben?Ist es möglich,dass auch Du Dich irren kannst,so wie Du mich ständig als Herr Kicky titulierst,was ich nun wirklich nicht bin!ggg
Libuda:

Wie Euch Motley Fool mit ihrer maschinellen

 
22.05.05 20:17
Auwertung einer Holding und Kicky mit seiner Unbedarftheit oder etwas anderem verarschen, zeigt z.B., um nur ein Beispiel zu nennen, der letzte Punkt in der maschinellen Auswertung. Hier nimmt man die Einkommensteuer als Maßstab und sieht steigene als positiv an. Bei der Holding wird man da große Schwierigkeiten haben, denn Internet Capital hat augrund früherer Verluste riesige Verlustvorträge und darf einige Hunderte (!!!!!!!!!!!!!) Millionen Gewinn machen, ehe überhaupt Steuern anfallen. Allein dieser Verlustvortrag ist fast schon so viel wert wie dei momentane Marktkapitalisierung. Deshalb ist folgendes eigentlich logisch:



INCOME TAX PERCENTAGE: [FAIL]

ICGE's income tax paid for the current year is not available. This could be the cause for some concern according to this strategy. However, because this is not a critical criterion, it should not make or break your investment decision. In order to ensure that you receive a fair analysis we have utilized a sophisticated formula so that the appropriate figures reflect a 'normal' tax rate (35%).

Aber ich hatte ja vor einiger Zeit auch folgendes gepostet.

"Noch einmal zu Linkshare

der wertvollsten Beteiligung von Internet Capital, wo ein Ami etwas Interessantes entdeckt hat. nämlich dass offensichtlich im Q10-Bericht steht, dass die 9 Kernbeteiligungen, die Private Helds sind, Gewinnsteuern in Höhe von 2,1 Millionen im ersten Quartal bezahlt haben. Zwar machen neben Linkshare auch noch andere Beteiligungen schon Gewinn, aber die meist jungen Beteiligungen werden vermutlich noch Verlustvorträge aus der Vergangenheit nutzen. Das ist bei Linkshare anders, denn die sind bereits seit über vier Jahren in der Gewinnzone und hochprofitabel, sodass da keine Verlustvorträge mehr vorhanden sein dürften. Die Annahme des Ami, dass diese Gewinnsteuern komplett Linkshare zuzurechnen sind, dürften daher zutreffen.Linkshare's profit's increase 40%?????by: myfriendlyadvice Long-Term Sentiment: Strong Buy 05/19/05 11:32 pmMsg: 232587 of 232590 Anyone notice taxes paid by the core companies increased from 1.5M to 2.1M sequentially last quarter?A simple exersize in math gives up about 4.2M in profits for Linkshare last quarter meaning a P/E around 30 (cheap, I know) gives a market cap around 500M.I'd be very surprised if Linkshare didn't file to go public soon. Posting those numbers on an S1 from last quarter would look very impressive (I'd be first in line to buy....just like I tried to be with BBBB at an IPO price of 14). Meines Erachtens unterteibt der Ami beim Gewinn sogar noch, denn er geht von US-Gewinnsteuern von 50% aus, da er aus 2,1 Millionen gezahlten Steuern einen Gewinn von 4,2 Millionen schließt. Die Annahme eines Prozentsatz von 50% ist sicher zu hoch, bei uns beträgt der Körperschaftssteuersatz ja sogar nur 25%. Rechne ich mit 25% Gewinnsteuern (verbessert mich, wenn die in den USA höher sind), käme ich bei Linkshare auf einen Qaurtalsgewinn von 8,4 Millionen und einen Jahresgewinn von 33,2 Millionen. Bei einem mindestens angemessenen KGV von 30 wäre das ein Wert von einer Milliarde. Und die 40% von Internet Capital wären 400 Millionen wert, fast das Doppelte der momentanen Markkapitalsierung.Aber selbst wenn der Ami mit seinem hohen Steuersatz von 50% rechnet hätte, wären die 40% allein an Linkshare fast so viel wert wie die momentane Marktkapitalisierung."

Wie Ihr aus diesem Posting entnehmen könnt, zahlt zumindest Linkshare schon Gewinnsteuern - im letzten Quartal sogar 40% mehr als im vorherigen, sodass sich in diesem Punkt z.B. die maschinelle Auswertung von Motley Fool überschlägen müsste, denn das ist aufs Jahr hochgerechnet eine 200ige Steigerung. In einem Punkt hilft uns Kicky aber weiter, denn wir hatten ja an der Höhe der US-Gewinnsteuer gesucht - wir wissen jetzt dank Motley Fool, dass es 35% sind. Wenn Linkshare also im letzten Quartal 2,1 Millionen Gewinnsteuern gezahlt hat, muss der Gewinn bei 6 Millionen gelegen haben. Rechnet man die 6 Millionen aufs Jahr hoch, ergeben sich 24 Millionen Gewinn für 2005. Setzt sich die Steigerung von 40% allerdings fort, hätten wir im ersten Qaurtal = 6 Millionen, im zweiten Quartal 8,4 Millionen, im dritten Quartal = 11,8 Millionen und im vierten Quartal = 16,5 Millionen, was insgesamt = 42,7 Millionen sind. Wenn ich einmal von einem Mittelwert von 34 Millionen ausgehen, ergibt sich bei einem KGV von 30, was bei diesem Gewinnwachstum noch ein sehr niedriger Ansatz ist, ein Wert von Linkshare von über einer Milliarde. Die 40% von Internet Capital wären dann 400 Millionen wert - fast das Doppelte der momentanen Marktkapitalisierung durch eine von zwanzig Beteiligungen, wenn auch der wertvollsten. Dass die Institutionals so denken wie ich, zeigt sich daran, dass sie binnen Jahresfrist ihren Anteil von 2% auf 48,7% erhöht haben.
Libuda:

Mit Sicherheit Blösinn redet jemand

 
22.05.05 23:47
wie Motley Fool, der Zahlen von einer Holding in einen Computer gibt, bei nur zwei bzw. drei von über zwanzig Beteilígungen erfasst werden und dann so tut als habe die über 20 Beteiligungen in eine Auswertung einbezogen. Ich sehe ein solches Verhalten als kriminell an. Die Argumentation von Kicky, dass sich X, aber auch Y irren könne, ist da doch sehr lächerlich, wenn der eine herumkaspert und er andere unzählige Bausteine zusammenträgt, wie das vermutlich die Institutionals, die ihren Anteil von 2% auf 48,7% erhöht haben, auch getan haben.



Die Anteile der Institutionals zum neuest mööglichen Datum, zum 31.3., sind jetzt komplett. Zur großen Überraschung aller hat sich die von den Institutionals gehaltene Aktienzahl noch einmal um eine Million auf jetzt 48,7% der aussstehenden Aktien erhöht. Da im Zeitraum der letzten Anpassung, 31.12.2004, bis zum 31.3. der Kurs gefallen ist, wäre es sehr interessant die Quelle der Verkäufe zu kennen. Auch die ist sofort zu lokalisieren, denn mit fast drei Millionen Aktien haben wir hier ein nie gesehenen Höchststand - vor einem Jahr waren nur etwa ein Achtel dieser Zahl leer verkauft.
Holdings Summary

ICGE
Internet Capital Group, Inc. NASDAQ-NM

Institutional Holdings Description | Hide Summary

Company Details
Total Shares Out Standing (millions): 38

Market Capitalization ($ millions): $226

Institutional Ownership: 48.7%

Price (as of 5/20/2005) 5.89


Ownership Analysis # Of Holders Shares
Total Shares Held: 98 18,696,780

New Positions: 17 2,211,876

Increased Positions: 45 5,597,335

Decreased Positions: 38 4,736,317

Holders With Activity: 83 10,333,652

Sold Out Positions: 20 2,046,076


Click on the column header links to resort ascending ( ) or descending ( ).

Owner Name Select a name below for more information. Date Shares Held Change(Shares) % Change(Shares) Value($1000)
BARCLAYS GLOBAL INVE... 3/31/2005 3,863,441 (560,699) (12.67%) $22,756

GRUBER & MCBAINE CAP... 3/31/2005 2,358,056 104,000 4.61% $13,889

TRAFELET & CO LLC 3/31/2005 2,102,000 1,102,000 110.20% $12,381

TURNER INVESTMENT PA... 3/31/2005 1,434,002 708,937 97.78% $8,446

EAGLE ASSET MANAGEME... 3/31/2005 892,645 311,170 53.

Hier die nach den fünf größten Haltern folgenden nächstgrößeren Haltern. Wie Beispiels der größte Halter Barclays, als weltbeste Bank 2004 ausgezeichnet, alles Adressen vom Feinsten.

Click on the column header links to resort ascending ( ) or descending ( ).

Owner Name Select a name below for more information. Date Shares Held Change(Shares) % Change(Shares) Value($1000)
CHARTWELL INVESTMENT... 3/31/2005 783,780 783,780 New $4,616

WATER ISLAND CAPITAL... 3/31/2005 723,473 577,851 396.82% $4,261

SANDLER CAPITAL MANA... 3/31/2005 715,141 91,700 14.71% $4,212

REDSTONE INVESTMENT ... 3/31/2005 620,000 620,000 New $3,652

STATE STREET CORP 3/31/2005 549,825 68,140 14.15% $3,238

DRIEHAUS CAPITAL MAN... 3/31/2005 324,964 (1,772,431) (84.51%) $1,914

NORTHERN TRUST CORP 3/31/2005 307,582 12,878 4.37% $1,812

DDJ CAPITAL MANAGEME... 3/31/2005 305,000 100,000 48.78% $1,796

TIAA CREF INVESTMENT... 3/31/2005 252,704 23,707 10.35% $1,488

ARISTEIA CAPITAL LLC 3/31/2005 239,769 51,024 27.03% $1,412

DELTA PARTNERS LLC 3/31/2005 217,073 0 0.00% $1,279

GEODE CAPITAL MANAGE... 3/31/2005 199,272 1,705 0.86% $1,174

GAGNON SECURITIES LL... 3/31/2005 193,017 22,463 13.17% $1,137

JENNISON ASSOCIATES ... 3/31/2005 176,200 176,200 New $1,038

CITADEL L P 3/31/2005 152,531 152,531 New $898

EAGLEROCK CAPITAL MA... 3/31/2005 148,805 (128,169) (46.27%) $876

MELLON FINANCIAL COR... 3/31/2005 148,801 2,636 1.80% $876

SHAW D E & CO INC 3/31/2005 143,537 143,537 New $845

VANGUARD GROUP INC 3/31/2005 129,898 (2,800) (2.11%) $765

QUAKER PARTNERS LLC 3/31/2005 125,000 45,000 56.25% $736
Kicky:

Guru Analysis of Martin Zweig Growth Investor

 
24.05.05 11:44
Noch ne Analyse für den unermüdlichen Herrn Libuda,keine Angst bei nasdaq.com findet man noch 6 weitere!
P/E RATIO: [FAIL]

The P/E of a company must be greater than 5 to eliminate weak companies, but not more than 3 times the current Market P/E because the situation is much too risky, and never greater than 43. Unfortunately the P/E ratio for ICGE's is not available. Hence, no opinion can be rendered at the present time.


REVENUE GROWTH IN RELATION TO EPS GROWTH: [FAIL]

Revenue growth must not be substantially less than earnings growth. For earnings to continue to grow over time they must be supported by a comparable or better sales growth rate and not just by cost cutting or other non-sales measures. Unfortunately, we do not have sufficient data available for ICGE. Therefore, no conculsion on this variable can be made at this time.


SALES GROWTH RATE: [PASS]

Another important issue regarding sales growth is that the rate of quarterly sales growth is rising. To evaluate this, the change from this quarter last year to the present quarter (-9.1%) must be examined, and then compared to the previous quarter last year compared to the previous quarter (-20.6%) of the current year. Sales growth for the prior must be greater than the latter. For ICGE this criterion has been met.


The earnings numbers of a company should be examined from various different angles. Three of these angles are stability in the trend of earnings, earnings persistence, and earnings acceleration. To evaluate stability, the stock has to pass the following four criteria.


CURRENT QUARTER EARNINGS: [FAIL]

The first of these criteria is that the current EPS be positive. ICGE's EPS ($-0.07) fail this test.


QUARTERLY EARNINGS ONE YEAR AGO: [FAIL]

The EPS for the quarter one year ago must be positive. ICGE's EPS for this quarter last year ($-2.45) fail this test.


POSITIVE EARNINGS GROWTH RATE FOR CURRENT QUARTER: [FAIL]

The growth rate of the current quarter's earnings compared to the same quarter a year ago must also be positive. ICGE's growth rate of -97.14% fails this test.


EARNINGS GROWTH RATE FOR THE PAST SEVERAL QUARTERS: [FAIL]

Compare the earnings growth rate of the past four quarters with long-term EPS growth rate. Earnings growth in the past 4 quarters should be at least half of the long-term EPS growth rate. A stock should not be considered if it posted several quarters of skimpy earnings. ICGE's data is unavailable an hence an opinion cannot be rendered.


This strategy looks at the rate which earnings grow and evaluates this rate of growth from different angles. The 4 tests immediately following are detailed below.


EPS GROWTH FOR CURRENT QUARTER MUST BE GREATER THAN PRIOR 3 QUARTERS: [FAIL]

If the growth rate of the prior three quarter's earnings, -24.82%, (versus the same three quarters a year earlier) is greater than the growth rate of the current quarter earnings, -97.14%, (versus the same quarter one year ago) then the stock fails, with one exception: if the growth rate in earnings between the current quarter and the same quarter one year ago is greater than 30%, then the stock would pass. The growth rate over this period for ICGE is -97.1%, and it would therefore fail this test.


EPS GROWTH FOR CURRENT QUARTER MUST BE GREATER THAN THE HISTORICAL GROWTH RATE: [FAIL]

Unfortunately, the data needed to evaluate ICGE is not available at this time. Hence, the stock fails this criterion.


EARNINGS PERSISTENCE: [FAIL]

Companies must show persistent yearly earnings growth. To fulfill this requirement a company's earnings must increase each year for a five year period. ICGE, whose annual EPS growth before extraordinary items for the previous 5 years (from the earliest to the most recent fiscal year) were -47.96, -164.89, -6.48, -8.24, and -3.87, fails this test.


LONG-TERM EPS GROWTH: [FAIL]

One final earnings test required is that the long-term earnings growth rate must be at least 15% per year. Unfortunately we do not have sufficient data available for ICGE. Hence, no opinion can be given on this criterion.
 
Libuda:

Wer verarscht Euch mehr

 
24.05.05 18:50
Kicky oder die maschinelle Auswertung von zwei der über zwanzig Beteiligungen.  

Schwierig zu sagen. Denn wenn sich Kicky schon mit Internet Capital beschäftigt hat, und das hat er wohl, weiss er ganz genau, dass z.B. die nachstehende Erklärung an bisher jede Veröffentlichung der Quartalsergebnisse drangehängt wurde.

INTERNET CAPITAL GROUP, INC.

March 31, 2005
Description of Terms for Consolidated Statements of Operations and Supplemental
Information – Consolidated Statements of Operations
Consolidated Statements of Operations

Effect of Various Accounting Methods on our Results of Operations

The various interests that the Company acquires in its partner companies are accounted
for under three methods: consolidation, equity method and cost method. The effect of a
partner company's net results of operations on the Company’s net results of operations is
generally the same under either the consolidation method of accounting or the equity
method of accounting, because under each of these methods only our share of the
earnings or losses of a partner company is reflected in its net results of operations in the
Consolidated Statements of Operations. The applicable accounting method is generally
determined based on the Company’s voting interest in a partner company.

Consolidation.

Partner companies in which the Company directly or indirectly possesses
voting control or those where the Company has effective control, and for which other
shareholders do not possess the right to participate in significant management decisions
are generally accounted for under the consolidation method of accounting. Under this

method, a partner company's accounts (revenue, cost of revenue, selling, general and
administrative, research and development, impairment related and other, amortization of
intangibles, other income (loss) and interest income/expense) are reflected within the
Company’s Consolidated Statements of Operations. Participation of other partner
company stockholders in the earnings or losses of a consolidated partner company is
reflected in the caption “Minority interest'' in the Company’s Consolidated Statements of
Operations. Minority interest adjusts the Company’s consolidated net results of
operations to reflect only its share of the earnings or losses of the consolidated partner
company. As of March 31, 2005, the Company accounted for 3 of its partner companies
under this method.

Wie Ihr also feststellen könnt fließen nur die Ergebnisse von drei Beteiligungen voll ein.


Equity Method.

Partner companies whose results the Company does not consolidate, but
over whom it exercises significant influence, are generally accounted for under the equity
method of accounting. Whether or not the Company exercises significant influence with
respect to a partner company depends on an evaluation of several factors including,
among others, representation on the partner company's board of directors and ownership
level, which is generally a 20% to 50% interest in the voting securities of the partner
company, including voting rights associated with the Company’s holdings in common, preferred and other convertible instruments in the partner company. Under the equity
method of accounting, a partner company's accounts are not reflected within the
Company’s Consolidated Statements of Operations; however, its share of the earnings or
losses of the partner company is reflected in the caption “Equity Loss” in the
Consolidated Statements of Operations. As of March 31, 2005, the Company accounted
for 9 of its partner companies under this method.

Von weiteren neun Beteiligungen fließen nur saldierte Ergebnisse ein.



Cost Method.

Partner companies not accounted for under either the consolidation or the
equity method of accounting are accounted for under the cost method of accounting.
Under this method, the Company’s share of the earnings or losses of these companies is
not included in the Company’s Consolidated Statements of Operations. As of March 31,
2005, the Company accounted for 12 of its partner companies under this method.

Von zwölf Beteiligungen fließ normalerweise überhaupt nichts ein, es sei denn, dass Anteile verkauft werden - so geschehen bei Blackboard (einige wenige), die auch nach der cost method bilanziert werden.

Zugegenbermaßen - das ist alles kompliziert. Aber wenn die bei Martin Zweig zu dumm und/oder zu faul sind mit den komplexen Gegebenheiten einer Holding umzugehen sollten sie es lassen. Derartiger gezielter Unfug ist meines Erachtens ein Fall für den Herrn Spitzer. Und Kicky sollten die Lügerei von einer Analyse lassen, denn das ist die maschinelle Auswertung von zwei von über zwanzig Beteiligungen, die als einzige in den Holding-Zahlen auftauchen.

Libuda:

Welchen Unfug Kicky kopiert und

 
24.05.05 19:30
Euch für bare Münze verkaufen will, seht ihr hier:

Bei zehn wichtigen Kernbeteiligungen, die zusammen mit der börsennotierten Blackboard im wesentlichen den Wert von Internet Capital ausmachen, haben wir einen Erlosanstieg gegenüber dem Vorjahr von 20% und für den weiteren Verlauf werden 15 bis 20% prognostiziert. Das sind zwar keine ganz tollen Wachstumsraten, aber das Kurspotenzial von Internet Capital ergibt sich ja im wesentlichen dadurch, dass die bisher schon erreichten Umsätze sich auch noch nicht annähernd im Kurs widerspiegeln. Immer mehr der 20 Beteiligungen machen schon Gewinne, andere noch nicht - was auch nicht verwunderlich ist, denn Internet Capital bestand sich ursprünglich als Inkubator, der junge Firmen entwickeln und dann vekaufen wollte. Aber auch hier steht Internet Capital, wie Ihr unten seht, kurz vor der Situation, dass die Gewinne der Beteiligungen die Verluste anderer Beteiligungen übersteigen.



Internet Capital Group Announces First Quarter Results

Solid Revenue Growth, Improvement in Net Loss and Increased Ownership Levels Demonstrate Good Progress

Wayne, PA – May 5, 2005 – Internet Capital Group, Inc. (Nasdaq: ICGE) today reported its results for the first quarter ended March 31, 2005.

First Quarter Highlights:

Aggregate revenue of ICG’s nine Core companies grew 20% from Q1 2004 to Q1 2005, including 10% growth for its three consolidated companies and 23% for the six equity method companies.
Consolidated net loss decreased to ($3.1) million in Q1 2005 from ($123.8) million in Q1 2004, which for 2004 included material losses on debt-for-equity exchanges.
ICG increased ownership in StarCite and Investor Force to 53% and 54%, respectively.

“We are pleased with the progress we made in the first quarter of 2005, particularly with the revenue growth of our nine Core companies,” said Walter Buckley, ICG’s Chairman and Chief Executive Officer. “Among our key goals for 2005 are revenue growth, earnings improvement and increased ownership stakes in some of our existing partner companies. Specifically, we expect to see between 15% and 20% aggregate revenue growth for the Core companies in 2005.”

ICG Financial Results
During the quarter ICG increased its ownership in StarCite and Investor Force and began consolidating Investor Force, having obtained voting control. The other consolidated companies are CommerceQuest and ICG Commerce. In addition, as part of an annual review of the Core category composition, eCredit was removed from the category. The remaining six of ICG’s Core companies that are accounted for under the equity method include CreditTrade, Freeborders, GoIndustry, LinkShare, Marketron and StarCite.

ICG reported consolidated revenue of $14.4 million for the first quarter of 2005 versus $12.1 million for the 2004 period, in which it had two consolidated companies. ICG’s six Core equity method companies grew revenue to $47.9 million in the first quarter of 2005 from $38.9 million in the first quarter of 2004.

ICG reported a net loss of $(3.1) million, or $(0.08) per share, for the first quarter of 2005 versus a net loss of $(123.8) million, or $(3.89) per share, for the 2004 period. Results for the first quarter of 2005 include $5.1 million in net gains primarily related to our sales of marketable securities compared to ($114.4) million in net charges in the 2004 period principally related to losses on debt-for-equity exchanges and gains related to dispositions.

Online versions of Q1 Release Earnings (PDF):
Internet Capital Group - Consolidated Statements of Operations
Internet Capital Group - Condensed Consolidated Balance Sheets
Internet Capital Group - Q1 Supplemental Analysis
Internet Capital Group - Supplemental Information - Description of Terms
ICG’s corporate cash and short-term investment balance at March 31, 2005 was $64.7 million and the value of its marketable securities was $53.4 million.

ICG will host a webcast at 10:00 am ET today to discuss results. As part of the live webcast for this call, ICG will post a slide presentation to accompany the prepared remarks. To access the webcast, go to www.internetcapital.com/investors/presentations and click on the link for the first quarter conference call webcast. Please log on to the website approximately ten minutes prior to the call to register and download and install any necessary audio software. The conference call is also accessible through listen-only mode at 877-407-8035. The international dial in number is 201-689-8035.

For those unable to participate in the conference call, a replay will be available beginning May 5, 2005 at 11:00 am until May 12, 2005 at 11:59p.m. To access the replay, dial 877-660-6853 (domestic) or 201-612-7415 (international) and enter the account code, 286, followed by the conference ID number148944. The replay and slide presentation can also be accessed on the Internet Capital Group web site at www.internetcapital.com/investors/presentations.

About Internet Capital Group
Internet Capital Group (www.internetcapital.com) builds and owns Internet software and services companies that drive business productivity and reduce transaction costs between firms. Founded in 1996, ICG devotes its expertise and capital to maximizing the success of these platform companies that are delivering software and service applications to customers worldwide.

Safe Harbor Statement under Private Securities Litigation Reform Act of 1995
The statements contained in this press release that are not historical facts are forward-looking statements that involve certain risks and uncertainties including but not limited to risks associated with the uncertainty of future performance of our partner companies, acquisitions or dispositions of interests in additional partner companies, additional financing requirements, the effect of economic conditions in the B2B e-commerce market and other uncertainties detailed in the Company's filings with the Securities and Exchange Commission. These and other factors may cause actual results to differ materially from those projected.

Contacts:

Investor inquiries
Karen Greene
Internet Capital Group
Investor Relations
610-727-6900
ir@internetcapital.com
Libuda:

Ein Fortschritt scheint zu sein

 
24.05.05 23:04



dass ein Ami für die wertvollste Internet Capital-Beteiligung Linkshare immerhin einmal das Wort "halbe Millidarde Dollar" in den Mund nimmt. Er schreibt zum Schluss, dass dies eine konserative Schätzung sei.

Nicht nur das, sondern er macht an einer Stelle einer Denkfehler. Die von ihm erwähtnen 4 Millionen Quartalsgewinn schließt er aus einer Gewinnsteuerzahlung von 2,1 Millionen, er nimmt also einen Gewinnsteuersatz in den USA von kanpp über 50% an. Der Satz beträgt aber nur 35%; folglich sind 2,1 Millionen Steuern 35% und 100% gleich 6 Millionen. Das ist also die relevante Größe, denn in das KGV fießen logisischerweise die Gewinne vor Steuern ein. Dann wären wir schon bei 24 Millionen Gewinn in 2005. Da aber der Gewinn allein im ersten Quartal, das normalerweise das schlechteste von Linkshare ist, gegenüber dem Vorquartal um 40% gewachsen ist, dürfte der Gewinn um vierten Quartal schon mindestens doppelt so hoch sein, also 12 Millionen - der Gewinne von Linkshare läge also bei im Schnitt bei 9 Millionen pro Quartal - im Jahr bei 36 Millionen. Bei einem KGV von 30 ergibt sich dann ein Wert für Linkshare von über einer Milliarde und die 40% von Internet Capital wären 400 Millionen wert, was allein 10 Dollar pro Aktie ausmacht.

Value of Linkshare BIG????
by: myfriendlyadvice
Long-Term Sentiment: Strong Buy 05/23/05 07:52 pm
Msg: 232733 of 232740

What's your definition of BIG????

Since they made 4M plus last quarter take that times 4 (would be larger since they're growing so fast....30% sequentially last quarter alone) gives you 16M X 30 P/E leaves you a market cap of 500M or 200M belonging to ICGE.

At this point I'd say that was a very conservative estimate.





Weil Linkshare so erfolgreich ist haben die Shortseller enorme Angst, dass ihnen da etwas in die Quere kommen könnte. Daher haben sie wieder Motley Fool angeheuert, der etwas Negatives zu Affiliate Marketing zu schreiben versuchte und das an zwei Firmen festmachte: Doubleclick oder Fastclick, aber mit Affiliate Marketing im eigenlichen Sinn nur sehr begrenzt zu tun haben. Doublecklick ist ein zusammmengekauftes nicht organisch gewachsenen Sammelsurrium, das in seinem Sammelsurrium u.a. eine kleine Affilliate-Unternehmung hat, Performics. Doubleclick wurde ja bekanntlich jetzt gerade übernommen und von der Börse genommen. Der Preis von einer Milliarde war nicht gerade berauschend, aber ausser der kleinen Affiliatefirma Performics war der Rest nichts Substanzhaltiges, eine Art Verkaufsagentur für Online-Markeing. Nichts anderes ist auch die schnell gepushte Fastclick, die mit nur zehn Kunden 50% des Umsatzes macht und bei dieser Aus-dem-Stand-Pusherei hohe Kostensteigerungen hat.

Im Gegensatz dazu ist Linkshare organisch gewachsen und vor allem auf Affiliate Marketing konzentriert - mit Hunderten von Großkunden und einer Millionen verlinkten Websiten als Affiliates. Dass es hier nach wie vor brummt, zeigen die Zahlen von Tradedoulber, dem europaischen etwas kleinen Gegenstück von Linkshare, der wertvollsten Beteiliung von Internet Capital. Zudem ist Linkshare auch noch mit 50% an LinkshareJapan beteiligt.

TradeDoubler goes from strength to strength with strong 2004 year-end results
Revenues soar by 130 per cent year-on-year
STOCKHOLM, Sweden – April 5th, 2005 – TradeDoubler, Europe's leading provider of online marketing and sales solutions, today announced its fiscal year end results for 2004. Audited results demonstrate a total revenue of €65 million (598 million SEK), an increase of 130 per cent from €28 million in 2003. This surpasses 2003’s revenue growth of 86 per cent, demonstrating the momentum of TradeDoubler’s strategy and products.

Highlights from 2004 are:

Revenues from continuing operations increased by 130 per cent to €65m (2003: €28 million)
900 clients – including new wins with Yahoo! Europe, Citibank, Eurostar and T-Online (2003: 665)
Unique visitors increased to 643 million (2003: 380 million)
Tracked and generated 5.5 million sales worth over €1 billion in sales value for clients (2003: 2.2 million sales / €400 million sales value)
14.6 million client leads (2003: 4.2 million)


Since first achieving profitability in 2002, TradeDoubler completed its second full year of profitability in 2004 due to robust revenue streams from the affiliate programme business and increasing its client base across all product areas. During 2004 TradeDoubler signed more than 200 new clients including Yahoo! Europe, Citibank, Eurostar and T-Online. Significantly, TradeDoubler also expanded existing relationships with key clients on an international basis, including Apple Store and Dell.

“I am pleased to announce that at the end of 2004 our activities have delivered another year of strong financial growth,” said Martin Henricson, CEO TradeDoubler. Our investment in our people and products, including the new AdTool solution and increased resources in our publisher teams throughout Europe, means that we are making excellent commercial progress. Our business activities are on a firmer footing than at any time since we were founded and we are excited about our prospects for 2005.”

During 2004 TradeDoubler’s Media Toolbox tracking and ad serving technology, provided to advertisers, publishers and agencies, grew by 23 new clients. The Consultancy arm also grew substantially to meet client demands and TradeDoubler’s own growth needs, with the total organisation growing from 110 to 160 employees.

Exciting technological developments have enabled a better level of service to publishers. The revolutionary new AdTool solution, which enables online publishers to design and manage their own adverts, is anticipated to achieve good traction in 2005.

Looking ahead to 2005 TradeDoubler will continue to grow all product areas. It will also expand the short term Campaigns business in order to increase TradeDoubler’s reach and attract more leading European publishers as well as assisting clients in reaching short term objectives.

TradeDoubler will continue to strive for increased growth, profitability and improved margins throughout 2005. It believes this will be achievable through strengthened relationships with existing clients, establishing new revenue streams, putting extra resource into key markets and assessing new markets whether within or outside Europe.


About TradeDoubler
Founded in 1999, TradeDoubler is the European leader in providing online marketing and sales solutions. Industry leaders all over Europe have partnered with TradeDoubler to work with performance-based marketing and to manage online relationships, in order to increase sales and improve online business. TradeDoubler is headquartered in Sweden with a presence in 15 other markets, and customers include Apple, Dell, John Lewis, Air France and Kelkoo. Please visit www.tradedoubler.com for further information.





Kicky:

der Chart spricht noch gegen ICGE

 
25.05.05 09:49
bigcharts.marketwatch.com/charts/...ngs=1&rand=9290&mocktick=1

ich geb mal lieber den Link,weil der sich sonst wieder selber löscht
und natürlich wird die liebe Libuda wieder sagen,das sei Verarschung,dabei kannste froh sein,dass jemand deine langweiligen Ergüsse mal ein wenig konterkariert
Libuda:

Die Leser können

 
25.05.05 12:03
sich selber entscheiden, ob sie jemand verarscht, der ihn maschinelle Bilanzauswertungen einer Holding, die zwei von über 20 Beteiligungen in ihre Ergebnisse einbeziehen, als Analysen von Investmenthäusern ausgibt, die zudem teilweise Jahre alt sind. Dabei liegen alle Daten vor, und zwar im oben von mir kopierten Quartalsbericht für das erste Quartal 2005, die im Mai 2005 veröffentlicht wurden. Das sind keine maschinellen Auswertungen von nur zwei oder drei Beteiligungen von zwanzig und noch dazu einige Jahre alt.

Wenn im Holding-Abschluss nur zwei bzw. drei von über 20 Beteiligungen enthalten sind, muss man sich die nicht enthaltenen Beteiligungen einzeln ansehen bzw. in ergänzenden Zusammenfassungen, die bei der Vorlage der Ergebnisse durchaus gemacht werden, suchen. Wer das nicht tut, sondern blind auf seinem Computer herumtippt, ist in meinen Augen einen Scharlatan.

Wer nicht bereit ist bzw. nicht in der Lage ist oder zu faul ist, sich mit den einzelnen Beteiligungen von Internet Capital zu beschäftigen, ist allerdings bei diesem chancenreichen Investment fehl am Platz - der sollte sich lieber in Nano- und ähnlichen Hokuspokus-Spielwiesen tummeln. Dem ernsthaften Investor bleibt aber eine genaue Auseinandersetzung mit den Daten der wertvollsten Internet Capital-Beteiligung Linksahre z.B. nicht erspart.



Weil Linkshare so erfolgreich ist haben die Shortseller enorme Angst, dass ihnen da etwas in die Quere kommen könnte. Daher haben sie wieder Motley Fool angeheuert, der etwas Negatives zu Affiliate Marketing zu schreiben versuchte und das an zwei Firmen festmachte: Doubleclick oder Fastclick, aber mit Affiliate Marketing im eigenlichen Sinn nur sehr begrenzt zu tun haben. Doublecklick ist ein zusammmengekauftes nicht organisch gewachsenen Sammelsurrium, das in seinem Sammelsurrium u.a. eine kleine Affilliate-Unternehmung hat, Performics. Doubleclick wurde ja bekanntlich jetzt gerade übernommen und von der Börse genommen. Der Preis von einer Milliarde war nicht gerade berauschend, aber ausser der kleinen Affiliatefirma Performics war der Rest nichts Substanzhaltiges, eine Art Verkaufsagentur für Online-Markeing. Nichts anderes ist auch die schnell gepushte Fastclick, die mit nur zehn Kunden 50% des Umsatzes macht und bei dieser Aus-dem-Stand-Pusherei hohe Kostensteigerungen hat.

Im Gegensatz dazu ist Linkshare organisch gewachsen und vor allem auf Affiliate Marketing konzentriert - mit Hunderten von Großkunden und einer Millionen verlinkten Websiten als Affiliates. Dass es hier nach wie vor brummt, zeigen die Zahlen von Tradedoulber, dem europaischen etwas kleinen Gegenstück von Linkshare, der wertvollsten Beteiliung von Internet Capital. Zudem ist Linkshare auch noch mit 50% an LinkshareJapan beteiligt.

TradeDoubler goes from strength to strength with strong 2004 year-end results
Revenues soar by 130 per cent year-on-year
STOCKHOLM, Sweden – April 5th, 2005 – TradeDoubler, Europe's leading provider of online marketing and sales solutions, today announced its fiscal year end results for 2004. Audited results demonstrate a total revenue of €65 million (598 million SEK), an increase of 130 per cent from €28 million in 2003. This surpasses 2003’s revenue growth of 86 per cent, demonstrating the momentum of TradeDoubler’s strategy and products.

Highlights from 2004 are:

Revenues from continuing operations increased by 130 per cent to €65m (2003: €28 million)
900 clients – including new wins with Yahoo! Europe, Citibank, Eurostar and T-Online (2003: 665)
Unique visitors increased to 643 million (2003: 380 million)
Tracked and generated 5.5 million sales worth over €1 billion in sales value for clients (2003: 2.2 million sales / €400 million sales value)
14.6 million client leads (2003: 4.2 million)


Since first achieving profitability in 2002, TradeDoubler completed its second full year of profitability in 2004 due to robust revenue streams from the affiliate programme business and increasing its client base across all product areas. During 2004 TradeDoubler signed more than 200 new clients including Yahoo! Europe, Citibank, Eurostar and T-Online. Significantly, TradeDoubler also expanded existing relationships with key clients on an international basis, including Apple Store and Dell.

“I am pleased to announce that at the end of 2004 our activities have delivered another year of strong financial growth,” said Martin Henricson, CEO TradeDoubler. Our investment in our people and products, including the new AdTool solution and increased resources in our publisher teams throughout Europe, means that we are making excellent commercial progress. Our business activities are on a firmer footing than at any time since we were founded and we are excited about our prospects for 2005.”

During 2004 TradeDoubler’s Media Toolbox tracking and ad serving technology, provided to advertisers, publishers and agencies, grew by 23 new clients. The Consultancy arm also grew substantially to meet client demands and TradeDoubler’s own growth needs, with the total organisation growing from 110 to 160 employees.

Exciting technological developments have enabled a better level of service to publishers. The revolutionary new AdTool solution, which enables online publishers to design and manage their own adverts, is anticipated to achieve good traction in 2005.

Looking ahead to 2005 TradeDoubler will continue to grow all product areas. It will also expand the short term Campaigns business in order to increase TradeDoubler’s reach and attract more leading European publishers as well as assisting clients in reaching short term objectives.

TradeDoubler will continue to strive for increased growth, profitability and improved margins throughout 2005. It believes this will be achievable through strengthened relationships with existing clients, establishing new revenue streams, putting extra resource into key markets and assessing new markets whether within or outside Europe.


About TradeDoubler
Founded in 1999, TradeDoubler is the European leader in providing online marketing and sales solutions. Industry leaders all over Europe have partnered with TradeDoubler to work with performance-based marketing and to manage online relationships, in order to increase sales and improve online business. TradeDoubler is headquartered in Sweden with a presence in 15 other markets, and customers include Apple, Dell, John Lewis, Air France and Kelkoo. Please visit www.tradedoubler.com for further information.

Bei einen Wert von Linkshare von 500 Millionen, einer extrem vorsichtigen Schätzung, sind die 40% von Internet Capital 200 Millionen wert und stehen allein schon für einen Kurs von über 5 Dollar. Neben wir für Linkshare einen durchaus realistichen Wert von einer Milliarde an, steht Linkshare schon allein für einen Wert von 10 Dollar.






Libuda:

Bedenkenlos kaufen

 
25.05.05 20:55
kann man inzwischen Internet Capital, dessen geringfügige Schulden inzwischen vom Kassenbestand überstiegen werden und unter Berrücksichtigung der marktgängigen Wertpapiere (Anteile an den drei börsennotierten Unternehmen Blackboard, Arbinet und Verticalnet) sogar um das Doppelte überstiegen werden.

Das gilt umso mehr, als wir durch eine Äusserung auf dem Conference Call bei der Bekanntgabe der Quartalsergebnisse für das erste Quartal 05 Anfang Mai im Zusammenspiel mit Ausführungen im Q 10-Bericht Klarheit zu Linkshare bekommen haben, wenn das stimmt, was der nach meiner Auffassung zuverlässigste US-Poster in Sachen Internet Capital da anführt. Er hat den Conference Call bei der Verkündigung der Quartalszahlen Anfang Mai mitgehört, ausserdem hat er sich da von der Mrs. Green, der PR-Frau noch einmal bestätigen lassen - das darf die in diesem Fall, das dies auf dem Conference schon öffentlich gesagt wurde und somit nicht gegen Insider-Richtlinen verstößt. Dort wurde angeführt, dass von den neun Kerngesellschaften, die Private Helds sind, Linkshare als einzige bisher Gewinne macht und drei weitere ein positives Ebitda haben. Von den restlichen 13 Beteiligungen wissen wir auf jeden Fall auch von den börsennotierten Blackboard, dass sie inzwischen seit mehreren Quartalen schwarze Zahlen haben. Wenn Linkshare somit 2,1 Millionen Steuer gezahlt hat, wie es im Q10-Bericht steht, war der Quartalsgewinn bei einem Steuersatz von 35% gleich 6 Millionen, wobei das gegenüber dem Vorquartal einen Anstieg von 40% war. Selbst wenn der Anstieg von Quartal zu Quaral in nächsten drei Moanten nur 20% beträgt, landen wir im vierten Quartal bei 10 Millionen, im Jahreschnitt dürfte der Quartalsgewinn bei 8 Millionen liegen, was auf das gesamte Jahr bezogen auf ein Jahresgewinn von 32 Millionen hinausliefe. Selbst bei einem bei dieser Gewinnwachstumsrate niedrig angesetzten KGV von 30 landen wir bei einem Unternehmenswert von knapp einer Milliarde Dollar. Die 40% von Internet Capital wären dann 400 Millionen Dollar wert - also allein 10 Dollar pro Aktie.

Re: Reading 10Q's.....Oyarsa 1
by: myfriendlyadvice
Long-Term Sentiment: Strong Buy 05/25/05 11:19 am
Msg: 232807 of 232810

I'm not sure if the C.C.'s are still available from the past, but yea, they've stated that there are 3 EBITDA postive companies and one profitable one. If you call IR they'll tell you the same thing.

Wer Lust und Laune hat, kann ja auch einmal an die Mrs. Green mailen und sie um die Bestätigung bitten, dass von den neun Private Helds, die Kernbeteiligungen sind, ein Unternehmen Gewinn machte und drei ein positives Ebitda aufwiesen. Im vierten Quartal hatte auch noch Commercequest einen Gewinn ausgewiesen, aber das im ersten Quartal wegen der Schwäche bei Software generell nicht mehr geschafft.



Libuda:

Emotionen von Frusties

 
26.05.05 12:01
Emotionen von Frusties

zum günstigen Einstieg nutzen.

Wenn der nachstehende Poster auf einem US-Board schreibt, dass die großen Analysten Internet Capital nicht lieben, hat er recht. Denn bei kaum einem anderen Wert lagen sie in 1999/2000 so daneben. Lehmann Brothers sah zum Beispiel bei einem Kurs von 4.000 (Höchstkurs = 4.280) noch erhebliches Aufwärtspotenzial. Was den Geschichtenschreiber Lawrence Meyer gegenüber anderen Analysten noch ehrt, ist, dass er wenigstens zugibt, beim Kurs von 4.000 Scheisse gelabert zu haben. Das ist aber meines Erachtens kein Grund, heute auch ausschließlich Scheisse zu labern, Fakten zu verdrehen, zu ignorieren und sich ausschließlich von Emotionen leiten lassen statt von kühlem Verstand.

Einige Beispiele für seine Lügen und Verdrehungen, mit denen er nicht allein steht, sondern die die frustierten Verzocker von einst im Chor singen, aber für Anleger, die zwischen vier und acht Dollar eingestiegen sind, Lachnummern sind.

Beispiel 1: "Not one company in its portfolio has ever gone public." Ein glatte Lüge, denn mit Blackboard und Arbinet sind inzwischen zwei Unternehmen als IPO's herausgekommen, die jeweils ein halbe Milliarde Marktkapitalisierung haben. Allerdings hatte Internet Capital hier nur 15% bzw. 3% der Anteil. Von den neun Kernbeteiligungen, wo die Anteile im Schnitt bei 50% liegen, könnte z.B. Linkshare jederzeit einen IPO starten, drei bis vier weiter auch sofort. Linkshare dürffte beispielsweise 2005 bei einem Umsatz von etwas mehr als 100 Millionen nach dem Erreichen der Gewinnzone im Herbst 2001 in diesem Jahr einen Gewinn von ca. 30 Millionen erzielen. Das liefe auf eine Marktkapitalisierung zwischen 500 Millionen und einer Milliarde hinaus. Auch Freeborders hatte angekündigt, in 2005 einen Betrag von 200 Millionen an der Börse einzusammeln, wobei nicht gesagt wurde, wieviel Prozent der Aktien diese 200% sind. Da Internet Capital aber momentan 120 Millionen Cash und marktgängige Wertpapiere als Liquiditätsreserve hat, sind aus Geldbeschaffungsgründen IPO's nicht erforderlich. Die Beteiligungen finanzieren sich aus ihrer eigenen Kasse, z.B. berichtet die wertvollste Beteiligung Linkshare von überlaufenden Kassen, die Übernahmen auch ohne Börsengang ermöglichen. Und Internet Capital und die Miteigner wären blöd, wenn sie momentan Börsengänge machen würden, da die Märkte Zukunft momentan nicht bezahlen. Also bewegt man sich mit seinen Beteiligungen selbst in die Zukunft und wartet das Ansteigen von Umsätzen und Gewinnen ab.

Beispiel 2: "The company had nearly $600 million in cash a few years ago. Now that number is a little over $100 million." Zunächst einmal ist der Lawrence ein Naivling, wenn er glaubt, dass ein hoher Kassenbestand ein gute Sache sei. Hohe Liquidität vernichtet bekanntlich Rentabilität. Dann hätte er auch einmal fragen sollen, was Internet Capital mit dem Geld gemacht, er meint es sei "verbrannt" worden. Wenn er meint, dass man das so bezeichnet, dann will ich Euch erklären, womit man dieses Geld "verbrannt" hat: Zum Zeitpunkt als sie noch 600 Millionen in der Kasse hatten, hatten sie u.a. auch eine Wandelschuldverschreibung von 560 Millionen aussstehen, aus der die 600 Millionen in der Kasse im wesentlichen stammten und die im Dezember 2004 fällig war. Teile dieses Geldes in der Kasse haben sie damit "verbrannt", um bereits in den Jahren 2002 und 2003 Teile dieser Wandelschuldverschreibung vor Fälligkeit unter Nennwert zurückzukaufen. Andere Teile dieser Gelder wurden damit verbrannt, um die Beteiligungsquoten an besonders aussichtsreichen Beteiligungen zu erhöhen bzw. sich an Finanzierungsrunden zu beteiligen, damit die Anteile nicht absanken. Dass Internet Capital insbesondere bei den Finanzierungsrunden einiger junger Beteiligungen ein Absinken der Beteiligungsquote hinnehmen musste, weil man nicht genug Geld zum "Verbrennen" hatte, wissen diejenigen, die sich mit Internet Capital beschäftigt haben.

Beispiel 3: "Take a look at its current financials. Gross and net income drops with each subsequent year." Hier haben wir wieder die allseits bekannte Heulnummer, dass nur zwei von über 20 Beteiligungen betrachtet werden, die in den Abschluss einbezogenen konsolidierten Beteiligungen. Die Zahl dieser Beteiligungen wurde nach und nach reduziert, weil ein Teil dieser Beteiligungen verkauft wurden, bei anderen die Beteiligungsquoten unter 50% sanken, so dass sie nicht mehr bei der Holding miterfasst wurden, z.B. ECredit.com oder Logistics. Die Erlöse der Kernbeteiligungen stiegen von Jahr zu Jahr. 2004 sind die Erlöse der neun Kernbeteiligungen um 20% gestiegen, in 2005 geht man von 15 bis 20% aus - das ist nicht gerade umwerfend, aber auch kein Rückgang. Beim Ebitda wird man 2005 mit großer Wahrscheinlichkeit positiv sein, vermutlich auch schon beim Gewinn.

Beispiel 4: Ich könnte jetzt die Lügengeschichte des Verzockers Meyer weiter auseinandernehmen, es reicht aber meines Erachtens schon, um ein Urteil über diesen Zeitungsschreiber zu fällen, der diesen Artikel allerdings nicht erst jetzt schrieb, wie der Poster meint, sondern das wurde vor einigen Wochen auf Bestellung geschrieben.



ICGE Is Not Liked By Big Analyst
by: musclehulk1
Long-Term Sentiment: Strong Sell 05/25/05 08:14 pm
Msg: 232823 of 232827

I just dumped a huge block of ICGE today and will dump more tomorrow after I read this analyst's story.

By Lawrence Meyers

Everyone makes mistakes. One of my biggest was investing in Internet Capital Group (Nasdaq: ICGE) back in early 2000. This so-called B2B Internet incubator has since lost 99.5% of its value, placing it in the ballpark of CMGI (Nasdaq: CMGI) and Safeguard Scientifics (NYSE: SFE), and late-to-the-party mutual funds like Jacob Internet Fund (FUND: JAMFX).

Internet Capital Group was based on the theory that its core holdings of various private technology companies could be spruced up and sent to the IPO market. Internet Capital Group would potentially be sitting on hefty assets, since it usually owned majority stakes in these firms.

That was the theory, anyway. But then the stock market tanked, the IPO market dried up, and potential became vapor. Since then, Internet Capital Group has become just another company burning cash in a desperate effort to stay alive when it should have thrown in the towel a long time ago. Now, it describes itself as being an "information technology company actively engaged in delivering software solutions and services that are designed to enhance business operations by increasing efficiency, reducing costs, and improving sales results. The Company operates through a network of Partner Companies that deliver those solutions to customers." You say "tomato." I say, "Who cares?"

Take a look at its current financials. Gross and net income drops with each subsequent year. It continues to burn cash, albeit less than before. Its CEO still gets paid a million bucks a year. It had to execute a 1-for-20 reverse stock split to stay listed.

There is some good news, I suppose, in that the company posted a positive tangible net worth last year, after a long stretch in the red.

Still, I don't see why the company doesn't just close its doors. Not one company in its portfolio has ever gone public, and although their private companies are generating some meager income, the best the company can manage in its earnings announcements is that "net loss decreased by 65%." The company had nearly $600 million in cash a few years ago. Now that number is a little over $100 million, but why should investors, or even company directors, take solace in that? Other than as fodder for speculative traders who manage to trade a quarter-million shares a day, Internet Capital Group appears terminally ill.

Libuda:

Auslöser des heute von mri erwarteten Kursanstiegs

 
27.05.05 11:40


dürfte die Internet Capital-Beteiligung Blackboard zu sein, denn dort scheint die von mir schon oft angeführte Shortselling-Strategie gegen einen Wert zusammenzubrechen, der ein KGV von 20 und eine Wachstumrate bei den Gewinnen von zuletzt 100% hatte und auch in Zukunft mit der Gewinnzuwachsrate noch im hohen zweistelligen Bereich liegen dürfte.

Dass das bei Internet Capital alles noch krasser ist und die Shortseller nur wenig Chancen haben, mit dem blauen Auge davon zu kommen, habe ich hier ja schon öfter angeführt. Zwar haben sie die Zahl der leer verkauften Aktien von 2,8 Millionen auf 2,6 Millionen abbauen können, aber das das ging auch nur durch einen Anstieg von 5,15 auf 5,80 Dollar. Unter 2 Millionen kommen sie nur bei einem Kurs von acht Dollar.

Das könnte bei Blackboard das Ende vom Ende eines idiotischen Shortsellings bis auf 14 Dollar gewesen sein. Die heutigen 19 Dollar sind nur ein Anfang, die Aktie kann locker auf 30 Dollar laufen.

Blackboard Gets High Marks for Product, Support and Workplace
Thursday May 26, 1:07 pm ET
Blackboard Wins 2005 Codie Award; Named Finalist for 2005 Stevie Award and 2005 HR Leadership Award


WASHINGTON, DC--(MARKET WIRE)--May 26, 2005 -- Blackboard Inc. (NasdaqNM:BBBB - News), a leading provider of e-Learning software and services to more than 2,200 universities and K-12 schools worldwide, is getting high marks for providing superior software, client support and human resource leadership.
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This week, the Blackboard Learning System(TM) won a 2005 Codie Award, sponsored by the Software & Information Industry Association (SIIA) for the best Postsecondary Education Learning Management Solution. Blackboard was also named a 2005 American Business Awards finalist for Best Support Organization, and a finalist for HR leadership excellence from the HR Leadership Awards of Greater Washington.

"We are pleased and proud of being recognized for these accomplishments," said Michael Chasen, CEO of Blackboard. "It is particularly exciting to receive such kudos at a time when both the company and the state of education are evolving. By continuing to work closely with Blackboard partners, clients, and members of our internal team, we believe the possibilities for innovation in teaching and learning are endless."

Superior Software

Recognized as the leader by SIIA, the Software and Information Industry Association, the Blackboard Learning System, is the platform which millions of teachers and students rely on to make education possible at any time and from any location. Teachers can post course materials, grades and exams online with the Blackboard Learning System. Students can access all these materials, participate in online discussion boards and chat sessions with professors and/or peers. These are just a few of many features possible with the Blackboard Learning System.

The Codie Awards program showcases the software and information industry's finest products and services. The program, now in its twentieth year, holds the distinction of being the only peer-recognition of its kind in the industry, providing a unique opportunity for companies to earn the praise of their competitors.

Superior Support

With a 24 x 7 global support network, Blackboard has been named a finalist by the 2005 American Business Awards (nicknamed the Stevies(TM)) for Best Support Organization. Blackboard's support team, located in four offices around the country, centers around a dedicated technical support management model (TSM) and a dedicated client extranet. Every client is assigned a technical support manger to closely monitor activity on the account and ensure excellent service. Blackboard's dedicated client extranet, Behind the Blackboard(TM), is a Web-based support solution where clients can download the latest software releases, collaborate and share information with peers and submit service requests.

Winners of the 2005 American Business Awards will be announced on June 6th.

Excellence in HR Leadership

Blackboard's Senior Vice President of Human Resources Mary Good has been named as one of three finalists for the 2005 HR Leadership Awards of Greater Washington. Ms. Good joined Blackboard in April 2004 and has transformed the Human Resources function at Blackboard by creating strategic people programs that enhance Blackboard's reputation as a great place to work. Her efforts have focused on maintaining Blackboard's unique employee-friendly culture during significant company growth, and enhancing employee satisfaction and talent development at all levels within the organization.

2005 HR Leadership Award winners will be announced on June 7th. The HR Leadership Awards of Greater Washington honors HR executives for outstanding contributions to their organizations and to the field of human resources management.

About Blackboard Inc.

Blackboard is a leading provider of enterprise software and services to the education industry. The Company's product line consists of five software applications bundled in two suites, the Blackboard Academic Suite(TM) and the Blackboard Commerce Suite(TM). Blackboard's clients include colleges, universities, schools and other education providers, as well as textbook publishers and student-focused merchants that serve education providers and their students. Blackboard is headquartered in Washington, D.C., with offices and staff in North America, Europe and Asia


Dort wo Internet Capital größere Anteile hat als bei Blackboard sind die Nachrichten-Maurer weiter aktiv am Werk, was mich in der Annahme bestärkt, dass wir weitere Insiderkäufe sehen werden - und die wollen sich nicht die Preise verderben. Mit am extremsten ist neben der totalen Nachrichtensperre bei GoIndustry seit fast 18 Monaten, als Internet Capital dort die Mehrhet übernahm, die Lage bei Linkshare. Dort kam bisher immer ca. sechs Wochen nach Quartalsende ein Bericht über die Neukundenzugänge. Der letzte kam im November 2004 über das dritte Quartal, wo über 40 Neukunden berichtet wurde. Der Bericht im Februar über das vierte Quartal 2004, wo man einen neuen Rekord aufstellte, blieb aus, ebenso der Bericht über das erste Quartal 2005, der nach dem üblichen Zeitraster seit ca. 14 Tagen überfällig ist.

Bei Linkshare gibt es allerdings eine Quelle, wo man das alles erfahren kann, neben das Resource-Center, da ja den Affiliates die neuen Merchants mitgeteilt werden müssen, damit die auf die Webseiten der Affiliates gelangen.

Was uns da verschwiegen wird, könnt Ihr hier nachsehen. Klickt ruhig einmal alle Links zu neuen Merchants durch.

www.linkshare.com/ rc/nma-main.shtml

Und über GoIndustry könnte vielleicht einmal jemand posten, denn die haben meines Erachtens sicher ca. 100 Beschäftigte von den knapp 300 in Deuschland - und Kunden gibt es sicher auch massenhaft.





Libuda:

Affiliate Marketing wächst weiter

 
27.05.05 16:50


ungebremst, wie z.B. die 130% Wachstum des euorpäischen Marktführer Tradedoubler zeigen. Da Internet Capital mit 40% am Weltmarktführer Linkshare beteiligt ist, versuchte eine gekaufte Presse in den USA, ohne Linkshare konkret zu nenen, Zweifel am Erfolg von Affiliate Marketing zu streuen.

Vielleicht sollte ich aber einmal dem damit weniger vertrauten Leser Affiliate Markeing erklären, und zwar auf deutsch. Hier habe ich eine relativ gute Erklärung gefunden.

"Es begann auf einer Cocktail-Party

Die Idee des Affiliate Marketings entstand während eines Gesprächs zwischen einer jungen Frau und Amazon Gründer Jeff Bezos. Die junge Frau hatte eine Website zum Thema Scheidung erstellt und fragte Bezos, ob sie nicht gegen eine Verkaufsprovision Bücher zu diesem Thema auf ihrer Website anbieten könne. Die Idee des Affiliate Programms war geboren und ist heute eine der entscheidenden Säulen für Amazons Bekanntheit und Erfolg. Heute verkauft Amazon seine Bücher und CDs auf über 500.000 Partner-Websites weltweit.

Die Affiliate Website als Vertiebsfiliale im Internet

Affiliate Marketing ist im Grunde keine revolutionäre Idee, sondern vielmehr die Rückbesinnung auf die bewährten Vertriebskanäle des Offline-Business. Die Funktion, die der klassische Einzelhändler oder das Spezialgeschäft in der Fußgängerpassage in einer Kleinstadt ausführt, übernimmt die Affiliate Website in einer ähnlichen Form im Internet. Produkte und Dienstleistungen werden näher zum Kunden gebracht, sind für den Kunden besser und schneller erreichbar und können unmittelbar an die spezifischen Interessen und Bedürfnisse bestimmter Zielgruppen angepasst werden.

Beispiel: Ein Versicherungsanbieter für Reiseversicherungen möchte sein Sortiment einem größeren potentiellen Kundensegment anbieten. Mit Hilfe eines Affiliate Programms akquiriert er Partner-Websites, die ergänzende Produkte und Dienstleistungen anbieten oder eine ähnliche Zielgruppe ansprechen, z.B. Reisebüros, Reise-Content-Sites, Anbieter von Reiseliteratur, Globetrotter- und Outdoor-Ausrüster, Anbieter von Reiseutensilien etc. Die Nutzung von bestehenden Vertriebskanälen anderer Websites schafft völlig neue Möglichkeiten für Co-Branding und Cross-Selling Strategien.

Affiliate Marketing als neue Form des kooperativen Vertriebs im Internet

Affiliate Programme schaffen somit die Basis für eine neuartige Form des kooperativen Marketing und Vertriebs im Internet. Anstatt einzelne Banner auf Werbeplattformen zu platzieren, können E-Business Unternehmen mit Hilfe eines Affiliate Programms "virtuelle Filial-Netzwerke" aufbauen, die ihre Produkte und Dienstleistungen auf ihren Websites mit anbieten und verkaufen. Die Partner werden somit direkt in den tatsächlichen Vermarktungs- und Verkaufsprozess einbezogen.



Der Vermarktungs- bzw. Verkaufsprozess funktioniert über Online-Marketing-Medien, die der Anbieter seinen Partnern zur Verfügung stellt. Dies können Textlinks, Produktabbildungen aber auch ganze Websites oder Shop-Module sein, die der Partner in seine Website einbaut. Über einen speziellen HTML Code werden alle Transaktionen festgehalten und registriert. Für jede erfolgreich vermittelte Transaktion erhält der Partner eine Provision.

Performance als neuer Wertmaßstab für Online-Marketing

Das bestechende am Affiliate Marketing ist, dass die Vergütung der Affiliate Partner immer an ein bestimmtes Resultat gekoppelt wird. Die Kosten für diese neue Form des Marketings sind somit rein erfolgsorientiert. Die Affiliate Technologie ermöglicht die zuverlässige Registrierung sämtlicher Transaktionen über die Partner-Website, vom ersten Klick bis zum Verkauf. Kommt ein Kauf zustande, wird dem Partner eine entsprechende Provision gutgeschrieben. Art und Höhe der Provision sind zwischen Programmbetreiber und Partner individuell vereinbar. Pay-per-Click (pro Klick), Pay-per-Lead (pro Interessent/Download/Abon nent, etc.) und Pay-per-Sale (pro Verkauf) sind die gängigsten Varianten der Partnervergütung.

Die Online-Vertriebsaktivität en über die Partner-Websites sind somit direkt messbar und steuerbar. Dies ermöglicht dem Online-Händler sehr schnell zu erkennen, welche Partner welchen Traffic und Umsatz für sein Geschäft erzielen. Er kann besonders erfolgreiche Partner mit gesonderten Maßnahmen fördern und stärker an sein Geschäft binden.

Zielgruppen- und Nischenmarketing über Partner-Websites

"Das Internet ist nur eine Meile breit, aber hunderttausend Meilen tief", so das Zitat von Declan Dunn, einem bekannten Online-Marketing Spezialisten in den USA. Tatsächlich bewegen sich mehr als 85% der Webuser außerhalb der großen der Webportale und Marktplätze. Sie steuern primär Websites an, die ihren speziellen Interessen entsprechen, die sogenannten Content- und Community-Websites. Aus diesem Grunde spielt der themen- und zielgruppenspezifische Content der Partner Websites im Affiliate Marketing eine besondere Rolle. Mit Hilfe vieler spezieller Themenwebsites können Online-Unternehmen ihre redaktionelle Expertise in Bereiche ausdehnen, die für das einzelne Unternehmen selbst nicht erreichbar wären und somit Zielgruppen in der gesamten Tiefe des Internets erreichen. Anstatt die Kunden mit teuren Werbemaßnahmen auf den eigenen Online-Shop zu locken, schafft das Affiliate Programm eine Vernetzung von neuen "virtuellen Handelsplätzen" oder "Verkaufsstellen". Durch die Integration eines "Partner-Angebotes" in das themenrelevante Umfeld wird ein neues Impuls-Kaufverhalten am "Point-of-Interest" ausgelöst.

Affiliate Marketing - auch für den Partner ein lukratives Geschäft

Nicht nur für den Anbieter ist Affiliate Marketing lukrativ, sondern auch für den Partner. Der Partner kann mit Hilfe der Teilnahme an einem Affiliate Programm sein eigenes Web-Angebot erweitern und attraktiver gestalten. Er bietet auf diese Weise seinen Kunden einen Mehrwert, ohne in die eigene Infrastruktur zu investieren. Affiliate Marketing bietet für fast jede Website und jedes Online-Unternehmen, eine Möglichkeit, neue Geschäftsfelder zu erschließen. So kann ein Online-Reiseanbieter die Affiliate Partnerschaft mit einem Versicherungsunternehmen nutzen, um seinen Kunden zusammen mit der Buchungsbestätigung über einen einfachen Link ein Angebot für eine Reiseversicherung zu unterbreiten. Um die Abwicklung der Versicherungspolice braucht er sich dabei nicht zu kümmern, sondern streicht bei erfolgreicher Vermittlung lediglich die Erfolgsprovision ein. Affiliate Marketing bietet sich an, um Up-Selling und Cross-Selling Potentiale auszuschöpfen, ohne in zusätzliche Logistik, Fullfillment und Back-Office Administration zu investieren. Es gibt Affiliate Partner, die mit geschickten Affiliate Strategien 6-stellige Provisionsbeträge erwirtschaften. Die Win-Win-Situation für beide Parteien macht Affiliate Programme zu einer ultimativen Form des elektronischen Joint Ventures.

Erfolgsfaktoren im Affiliate Marketing

Affiliate Programme sind mehr als eine neue Form der Online-Werbung auf Erfolgsbasis. Ein Affiliate Programm kann die schlechten Klickraten der Bannerwerbung nicht verbessern, wenn es auf den gleichen Methoden basiert. Ein wichtiges Kriterium für die erfolgreiche Umsetzung eines Affiliate Programms ist die Integration in die Gesamtstrategie der Vertriebs- und Vermarktungsprozesse von Anbieter und Partnern. Um mit einem Affiliate Programm relevante Umsätze zu erwirtschaften, kommt es auf die richtige Strategie, professionelle Partner und ein gutes Beziehungs-Management gegenüber dem Partner-Netzwerk an.

Die richtigen Partner
Qualität statt Qualität. In der Affiliate Partnerschaft gelten die gleichen Kriterien wie bei der klassischen Kooperation: Nur Websites, die einen Mehrwert schaffen, sei es durch Content, durch Zielgruppenaffinität oder durch ergänzende Produkte und Dienstleistungen sind geeignete Partner.


Libuda:

“The next ten years will be very exciting indeed!”

 
28.05.05 12:13
“The next ten years will be very exciting indeed!”

ICGE hält 46% an ComputerJobs, also müsste Internet Capital auch etwas von den nach zehn entzückenden Jahren abbekommen.

ComputerJobs.com Celebrates Its 10th Year Serving the IT Industry

ATLANTA (May 31, 2005). This month, ComputerJobs.com celebrated its 10th year as the Internet’s leading employment Web site for Information Technology professionals and the companies that hire them.

Founded in 1995, ComputerJobs.com has connected thousands of high-tech employers with millions of qualified IT professionals and has maintained a reputation for outstanding quality and customer service throughout the years.

“The IT industry as a whole has been through a lot of ups and downs in the past ten years,” says Mike Gilfillan, founder and CEO of ComputerJobs.com. “Beyond providing the high level of service that we do, ComputerJobs.com continues to persevere because we have a terrific group of people working here who take great pride in everything they do.”

To celebrate its first 10-years and to thank its employees for their dedication to serving both the client and the candidate, the founders of ComputerJobs.com rewarded the company with a different event each week during the month of May. Events included a day-long trip to an Atlanta Braves baseball game and attending the Atlanta premier of the latest Star Wars movie – something the company made headlines by doing in 1999 as well.

With hundreds-of-thousands of unique visitors each month, the company’s Web site traffic proves that after 10 years, ComputerJobs.com is still an integral part of the search process for IT professionals who seek both contract and permanent positions. For employers who need experienced IT candidates, ComputerJobs.com is equally as critical as demonstrated by consistent client renewal rates, job postings turnover and resume database activity.

“Thanks to all of the valuable input we receive every day from both clients and candidates, we’ve been able to build and maintain the best IT job site there is,” Gilfillan says. “Not only is ComputerJobs.com useful for searching for a new or managing an existing IT job or career, it’s a great community of IT professionals who help one-another along the way.”

The future holds great promise for ComputerJobs.com; especially with upcoming innovations by the company that will fundamentally change what users across the Internet expect from a job site. “We’re looking forward to continuing to bring both innovation and leading-edge technology to the high-tech recruiting industry,” says Gilfillan. “The next ten years will be very exciting indeed!”

About ComputerJobs.com
Founded in 1995 by and for information technology professionals, ComputerJobs.com is the Internet's leading IT employment Web site. Employers are rewarded with access to pre-screened resumes from experienced IT professionals, including many of the best and brightest IT talent in the industry. ComputerJobs.com is a privately held Atlanta-based corporation, with investments from Internet Capital Group and Mellon Ventures.

Quelle : www.computerjobs.c om/about_us/main/release. aspx?relea.. .





Libuda:

Glänzend ist auch die Lage bei Marketron

 
28.05.05 15:31


wo Internet Capital 38% hält.

Hier die drei wichtigsten Bereiche von Marketron, beachtlich vor allem die Marktanteile.

vScan: U.S. TV Sales Leadership
Founded in 1985 in Birmingham, Ala.
Created the industry standard sales and proposal solution for television stations.
Merged with Marketron Inc. in 2000.
Today more than 85% of television stations in the U.S. use its technology.

REP-PAK: Canadian TV Sales Leadership
Founded in 1986 in Toronto, Canada.
Developed the only sales and proposal solution designed to meet the specific needs of Canadian television broadcasters.
Merged with Marketron Inc. in 2001.
Today, 80% of private television stations in Canada use its technology.

Marketron Inc.: U.S. Radio and TV Traffic Leadership
Founded in 1972 in Menlo Park, Calif.
Developed the leading integrated sales and traffic system for radio stations.
Renamed Marketron International in August 2002 after merging with TvScan and REP-PAK.
Today its solutions are licensed by 8 of the Top 10 radio groups in the U.S.





Libuda:

Freeborders und Fremdfertigung

 
29.05.05 00:17


In der FTD heiß es diese Woche:

"Eletronikkaufhäuser ohne Produkte "made in China" gibt es nicht mehr. Zwei Drittel der weltweit verkauften DVD-Spieler kommen aus China, über die Hälfte aller Kameras und mehr als drei Viertel der Heimcoputer. Längst stammen die Produkte dabei nicht mehr aus Fabriken, die die Hersteller extra in China aufbauen. Die Produktion wird meist ganz den chinesischen Herstellern überlassen.

Und nicht nur bei Hardware wird ausgelagert. Chinas Softwarefirmen setzen mit Auftragsenwicklungen 2004 rund 633 Millionen Dollar um, 2001 waren es noch 180 Millionen."

Das führende Unternehmen im IT-Outsourcing ist das amerikanisch-chinesische Unternehmen Freeborders, dessen Eigner mit IBM und Internet Capital (Anteil = 48) aus den USA und namhaften asiatischen Firmen wie Hutchinson Whampoa von feinsten sind. Freeborders wächst rasant, es beschäftigt momentan in den USA ca 100 IT-Spezialisten und in China 400 IT-Spezialisten, wöchentlich kommen momentan in China weitere 10 bis 15 IT-Spezialisten hinzu. Der Umsatz wird sich in 2005 von etwas über 20 Millionen auf 40 bis 50 Millionen verdoppeln. Und das alles scheint erst der Anfang zu sein.
Libuda:

Hier hält Internet Capital leider nur noch 3%

 
29.05.05 15:21
MOBILITY TECHNOLOGIES HONORED BY THE INTELLIGENT TRANSPORTATION SOCIETY OF AMERICA AS A WINNER OF THE 2005 BEST OF ITS AWARDS  

Florida DOT District Seven and Mobility Technologies' Public-Private Sector Partnership Recognized


Wayne, PA – May 2, 2005 - Mobility Technologies®, a division of Traffic.com, Inc., the leading independent provider of traffic data and content, today announced the recognition of their public-private sector partnership for data services with the Florida Department of Transportation's Tampa Bay District as a winner of the Best of ITS Awards.

As part of an overall FHWA program, Mobility Technologies placed sensors in the rights-of-way along heavily urbanized portions of I-275 and I-4 in the Tampa Bay area. FDOT District Seven has used the traffic flow, congestion, incident, and travel time data provided by Mobility Technologies in the Regional Advanced Traveler Information System (ATIS) developed for the Tampa Bay area. Leveraging Mobility Technologies' unique data collection and processing capabilities and the traffic information gathered from these sensors, public sector partners such as FDOT can more easily perform system management activities including operations, planning, analysis and maintenance

Since September 2004, information from the ATIS in the Tampa Bay area has been provided to the public for use in the 511 System and Web site. Estimated travel times and average speeds along specific route segments have proven to be particularly desirable to the public. Travelers are given the ability obtain detailed information on traffic conditions, gain control of their time and avoid problems along their route, thereby increasing safety and reducing congestion area wide.

"We are delighted by the recognition of our partnership with FDOT District Seven and excited by the success of the Tampa Bay 511 System and Web site," said David L. Jannetta, President, Traffic.com, Inc. "Our unique ability to capture highly accurate and specialized traffic data and our consumer-focused, personalized content delivery is an ideal match for the requirements of this project and our public sector partnerships. We eagerly look forward to the evolution and growth of this partnership for years to come."

About ITSA and The Best of ITS Awards

The Intelligent Transportation Society of America is a not-for-profit, 501(c)(3) organization, established in 1991 to coordinate the development and deployment of ITS in the United States. ITS America also has alliances with ITS organizations in other countries, most notably in Europe and Asia. The Society also provides numerous membership services and programs to assist its member organizations to achieve their ITS deployment and business objectives. Originally formed as a utilized Federal advisory committee, ITS America works closely with the Department of Transportation on projects and programs in support of the National ITS Program.

ITS America honors the highest achievers in the transportation industry every year at their annual meeting. Award winners for this year will be announced and honored by their peers at the Opening Session of the ITS America 15 th Annual Meeting and Exposition in Phoenix, Arizona. The Opening Session was held today, May 2, 2005.

About Traffic.com, Inc.

Traffic.com, Inc. is the leading independent provider of traffic data, content, and services to broadcast media, consumer, government, and telematics markets. With comprehensive data collection and processing technologies, Traffic.com delivers innovative, actionable, and highly differentiated solutions to independent radio groups and television stations nationwide, including Viacom's CBS owned and operated television stations. Traffic.com is the "traffic inside" XM Satellite radio as well as a traffic information provider for the Acura RL and the Cadillac CTS. In addition to providing traffic content to terrestrial radio, satellite radio and television stations, Traffic.com provides real-time, personalized and actionable information to consumers via Traffic.com MyTraffic services, and diverse Web, in-vehicle, wireless, and desktop applications. In partnership with the USDOT, Traffic.com has deployed, and is expanding, a proprietary sensor network and data collection infrastructure.




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