marchfirst , nur mal eine inhaltliche frage

Zugriffe: 1.176 / Heute: 2
NASDAQ 100 21.771,26 +0,67% Perf. seit Threadbeginn:   +1147,54%

mr.andersson:

marchfirst , nur mal eine inhaltliche frage

14.03.01 11:56
marchfirst , nur mal eine inhaltliche frage 291685cdpixel5.teledata.de/informer2/...ndtype1=&indtype2=&volumen=" style="max-width:560px" >

also damit ich das jetzt richtig verstehe : das ist also die superempfehlung über deren wert hier gerade soviel gestritten wird ?
jeder der die gekauft hat, müsste doch durch dieses als so positiv propagierte stop-los schon wieder draussen sein. worum geht eigentlich der streit noch ?

oder gibt es noch ein anderes marchfirst an der nasdaq ?

stark fallende kurse bei steigenden umsätzen. ich bin kein charttechniker aber dass das nicht unbedingt gut ist , sollte einleuchten .

um mal über die aktie zu reden und nicht über ihren protagonisten.

in diesem sinne
Hiob:

Hallo Mr. Anderson, ich zweifle ohnehin

14.03.01 12:10
daran, die manche Leute am Board ihren eigenen Empfehlungen glauben und die empohlenen Werte selber kaufen. Vielleicht haben sie die empfohlenen Sachen noch als faule Eier im Depot liegen und hoffen auf einen kleinen Push, vielleicht treiben sie das ganze aber auch nur als "Spielchen" mit einem "Musterdepot".
ecki:

@andersson

14.03.01 12:15
SI hat die doch erst nach dem Absturz zu 0,7 empfohlen.
Ob die jetzt wieder abgeht, ist mir egal, ich fasse solche Dinger nicht an.
Aber irgendjemand muss doch die Kurse auffangen, warum nicht unsere Ikone?
Immerhin schreibt er wirklich immer vom Risiko und kurzzeitzock und spekulativ.
Dafür brauchts doch keine schwarzen.

Wenn ich an die vielen Telekom pusher und sonstigen blue chips anschieber denke, die alle "solide" Invests anpreisen. Dafür gibts dann grüne Sterne.
Star Ikone:

An mr.andersson und hiob!

14.03.01 12:17
1. Beobachte marchfirst schonn sehr, sehr lange. War vor Verschmelzung mal in US Web investiert ( zu utopischen 27E.! Verkauft zu 45E.! ) Danach - Glück gehabt, gelingt mir auch nicht immer - fast immer Gewinne mit marchfirst gemacht!

2. Ich weiß, wie spekulativ das ist. ABER: Ich weise jeden auch darauf hin!

3. Mr.andersson, ich denke , wir sehen gerade sell-off und das könnte schnell zur kräftigen Gegenreaktion führen, daher hohe Gewinnchancen bei hohem Risiko!

4. Hiob, was ich empfehle, kaufe ich auch immer zum angegebenen Kurs!
Marchfirst zu 0,75E.

MfG
Star Ikone
mr.andersson:

es geht um marchfirst , nicht um die personen die

14.03.01 12:49
das ding empfehlen.

@ecki : ich will gerade nicht in diese art der diskusion verfallen. ist mir wurst wer zu welchem telekom unternehmen was gesagt hat und wie das ausgenommen wurde. ich versuche gerade rauszufinden ob es
a) irgendein intersse von irgendjemandem an der akie selbst gint , und nicht an der disskussion drumrum und
b) irgendeinen grund sich derarten aus dieses ding zu versteiffen das sich alle paar minuten ein anlass ergibt die aktie schon wieder zu besprechen.

@hiob : davonb bin ich fest überzeugt.gerade bei einem bestimmten typ aktien würde ich das sogar unterschreiben. schon alleine deswegen weil "manche" leute einige aktien über einen gewissn zeitraum bis zum erbrechen durchquatschen und ab einem zeitpunkt nie wieder einwort drübér verlieren. aber zurück zu marchfirst.

@si zu 1.) glück und pech habe ich auch schon mit diversen anlagen gehabt, aber ich wüsste so spontan nicht, warum das den kurs einer aktie für die zukunft irgendwie beeinflussen sollte.

zu 2.) ja, zumindest in den ersten 2,3 threads die du am tag zu einer aktie führst kann man ie risikohinweise lesen. die anderen mache ich schon gar nicht mehr auf, deswegen kann ich dazu nichts sagen.

zu 3.)das ist der einzige argumentationsansatz, über den man reden kann in meinen augen. auf eine massive technische gegenreaktion hoffen nach einem sell-out. sofern es den einer war . in der letzten zeit sind viele wert mit so einem chart gefallen und haben mit der gegenreaktion auf sich warten lassen. warum aleo die aktie direkt während des falles als kauf propagieren ? wäre es nicht sinnvoller für die hardcore zocker zu sagen : hier leute , das ist eine kandidat für eine massive gegenreaktion in den nächsten tagen, habt da mal ein auge drauf. sobal die gegenreaktion einsetzt, kann man auf der welle mitsurfen .
das erscheint mir sinnvoller als in ein fallendes messer zu greifen und zu beten das die wende einsetzt. ein in die erholung laufender kauf inst beim rebound etwas ungefährlicher, aber immer noch höchstspekulativ.

persönlich fällt mir auf , dass die debatte um die aktie deutlich weniger leser anlockt , als die debatte darüber wie man denn nun über die aktie debattieren sollte. aber das liegt wohl an der allgemeinen nervlichen verfassung.

in diesem sinne
Kicky:

Tritt der CEO von Marchfirst zurück?Gerücht

14.03.01 13:17
March 12
Rumor has it marchFIRST's CEO has been asked to resign by the company's board of directors.
When: 3/12/2001
Company: marchFIRST
Severity: 40

www.fuckedcompany.com/
Kicky:

3 Topmanager haben gekündigt auch CEO

14.03.01 13:21
Chicago, March 12 (Bloomberg) -- MarchFirst Inc., an Internet consultant whose shares have fallen 98 percent in the past year, said three of its top managers quit, including Chairman and Chief Executive Robert Bernard.

President and Chief Operating Officer Thomas Metz and Joseph Bong, executive vice president of client services, also resigned, MarchFirst said. The company named Steve Pollema, executive vice president of global operations, as president, and said it hired a recruitment firm to help it fill the other positions
Star Ikone:

Kicky, ist bereits geschehen und gut so!!!

14.03.01 13:23
Denn alter CEO Bernard und COO haben marchfirst doch reingerissen!

Wende geht nur, wenn WEchsel kommt...könnte neue strategische Partner locken! Verhandlungen laufen bereits!

MfG
SI
mr.andersson:

hi kicky,

14.03.01 13:26

wenn ich das jetzt richtig mitbekommen habe, waren doch diese kündigungen wohl ( mit ) er grund für den brutlen verlust gestern.
und jetzt findet doch gerade die reboundspekulation statt.

das aber 3 manager die brocken hingehauen haben ist mir auch neu.
ich dachte nur der ceo sei gegangen.
gibt es denn einen genauen grund für die ganzen kündigungen ?

abgesehen von der naheiegenden vermutung ,dass zusammenhänge mit dem aktienkursverlauf bestehen ?

in diesem sinne
Kicky:

Riesenverlust von 37$/share im Februar

14.03.01 13:56
Monday's resignations follow a string of disappointing announcements by the company. In February, MarchFirst posted a loss of $6.8 billion, or $37.09 a share. Excluding a $6.5 billion acquisition-related write-off, its loss was $73.2 million, or 10 cents a share wider than analysts had expected.

In early 2000, the company piled $6.8 billion of goodwill onto its balance sheet in connection with its acquisition of USWeb/CKS. MarchFirst planned to write down that goodwill over five years.

And four months ago the company said it would slash 10% of its work force, or 1,000 employees, in an effort to cut costs. The company blamed the industrywide downturn in the Internet professional-services market.

marchFirst's Internet Fairy Tale Doesn't Have a Happy Ending
By Tish Williams
Senior Writer
Originally posted at 9:25 PM ET 3/12/01 on RealMoney.com

Once upon a time, Robert Bernard was a stately prince.

marchFirst's (MRCH:Nasdaq - news) chairman and CEO walked out the door Monday, leaving behind 18 years of work in the latest fractured fairy tale from the Internet. This is the basic script for Internet endings 2001-style: your stock price falls to under a buck, you've laid off more than 2,000 employees, you've just hired your second CFO in a year and the board still wants blood, so you, President and COO Thomas Metz, and Executive Vice President Joseph Bong excuse yourselves from the table.

And they all lived happily ever after. The End.

Bernard's story began like so many rosy tales. Proving himself one of Chicago's whiz kids, in 1984 at age 22, Bernard founded Whittman-Hart consultancy, serving midsized business clients. He spent 12 years grooming the company before its $6 IPO in May of 1996. Whittman-Hart's stock price climbed to the $30s by 1999, and on March 1, 2000, Bernard took a step toward fairy tale Internet valuations by acquiring USWeb/CKS for $7.1 billion.

Scan the coverage and you'll find the wholesome quirkiness we love in our Internet megastars: a penchant for house design, a playbill under his belt, his dog-lover-driven urge to run the Three Dog Bakery biscuit store and hundreds of millions in paper wealth at the height of his company's glory. He loaned his personal jet to get a baby a heart transplant when her doctor couldn't get to a donor. All the fairy godmother powder in Mother Goose land couldn't whip up this kind of magic.

One year later our valiant prince was explaining away a cursed $6.5 billion write-off in the fourth quarter of 2000 -- the goodwill from the USWeb/CKS merger the company had previously planned to amortize over five years. A year after his Internet gambit, Bernard's empire took a $53.27-a-share loss and vowed to cut $300 million to $400 million from its overhead.

Every time a bell rings, a CEO gets a notice to pack up his things.

Today, marchFirst is trading at 98 cents, with a total market cap of $153 million. Bernard's 1999 salary was $0, according to a 2000 Securities and Exchange Commission filing, because his board's compensation committee decided to motivate its CEO with all stock, no cash. This changed when he took on the president role in 2000 for a time. (He pulled down a $130,152 salary in 1998 and $320,000 in 1997. Bernard's 1999 options were priced from the high $20s to high $30s, and the latest insider data shows his holdings to be 12.6 million shares with no sales in the past year.

As recently as September 2000, Chicago papers were touting marchFirst's hiring binge: 900 employees, about 10% of the consultancy, were brought on in the first quarter of its merged existence, despite second-quarter 2000 losses of $374.4 million. Two months later, Bernard had laid off 2,100 and was pounding the pavement for a cash infusion. marchFirst needed $100 million to make it past early 2001 and accepted $150 million from Francisco Partners in exchange for stock convertible to a 32% stake in marchFirst. UBS Warburg analyst Adam Frisch says investors' best hope is for an acquisition or an investor to take the company private. (Francisco Partners has two of its partners on marchFirst's three-person executive committee.) "You can make money in deep turnaround stories like this one, but it takes a lot of time," he cautions.

Frisch argues that you can't fault marchFirst for attacking those plump Internet dollars in 2000. And marchFirst is not alone when it comes to broken glass slippers. "The market for the pure-play e-services companies disintegrated overnight. Proxicom (PXCM:Nasdaq - news), Sapient (SAPE:Nasdaq - news) and Diamond (DTPI:Nasdaq - news) are all taking it on the chin right now," he says. "Part of that is due to the severe and sudden turn down in the marketplace, and part is due to the inherent limitations in the business model."

Meanwhile, representatives at marchFirst won't even take a message for the founding chief.

It's midnight in the middle of the pumpkin patch, and things are mighty quiet.

www.thestreet.com/comment/tish/1341161.html

Kicky:

MRCH -wie lange noch an der Nasdaq?

14.03.01 14:38
nachdem Marchfirst jetzt unter 1$ gehandelt wird,stellt sich die Frage,wie lange noch an der Nasdaq?normalerweise werden solche Pennywerte herabgestuft an den OTC OB.Auch ein Reverse Split wie er bei ragingbull diskutiert wird,bringt eine sehr schlechte Reaktion an der Börse."Kiss of death" wurde das an anderer Stelle genannt.Hier der Beitrag von ragingbull:

"With the goodwill gone, and some form of funding, a reverse split bringing
down the massive float say 5 to 1 might not be out of the question if
somehow break even results could be achieved. Always sounds bad, and maybe it is bad, but could restore some form of currency that withered away. Then if things go OK as a smaller company, another public offering could be attained down the road if firm management puts in 7-8 reputable profitable quarters with credible guidance and performance."  
Kicky:

MRCH vorbörslich minus 5% bei Datek Streamer o.T.

14.03.01 15:23
mr.andersson:

63 cent in frankfurt das sind -12 cent -12,50 %

14.03.01 16:03

gehe ich jetzt davon aus , das man da rausgestoppt sein sollte , oder ist das noch in der toleranzgrenze ?

die umsätze sind übrigends wieder sehr hoch.

ist aber nicht der realtimekurs , sondern der von 15.20 uhr.

in diesem sinne
mr.andersson:

mahte leichtgemacht , von wegen -12,5%

14.03.01 16:04

ist schon a bissli mehr bei 75 cent empfehlung ..

in diesem sinne
Kicky:

neues Downgrade von CSFB

15.03.01 12:23
marchFIRST (MRCH-$0.98-Cap $180M-Buy)
Wolfenberger/Chubrik/Sturtz, 212 325 6714/6183/415 836 7711
Management Team Ousted, Lowering Numbers
FY01E: ($1.10); FY02E: $(0.30)
· MRCH announced the forced resignation of its senior management team including Chairman
and CEO Bob Bernard, President and COO Thomas Metz, and EVP Joseph Bong. Not
surprisingly, this management reorganization comes one week after naming new CFO
Michael Salvati.
· Steve Pollema (EVP, global operations) has been appointed President and will be leading
the organization on an interim basis. Additionally, an Executive Committee (2 of 3 members
are Francisco Partners) was formed to assist the company through its transition until new
management is appointed.
· We believe the combination of cautious customer spending, pricing pressure, lack of
visibility, as well as aggressive internal organizational/restructuring issues is severely
impacting the company’s operating performance. In addition, we have yet to witness an
industry data point suggesting a shift in current trends and remain skeptical of any sort of
turnaround near term.
· Consequently, we are again lowering our revenue and EPS forecasts. FY01 revenues and
EPS are now $685M & $(1.10), down from $775M & $(0.96). FY02 estimates are now
$850M & $(0.30) from $950M & $(0.18).
· MRCH shares are now trading at an all-time low (0.3x FY01 revs), essentially discounting
bankruptcy into the shares. The company’s cash position is likely to dwindle down to a
shockingly low level (given recent $150M cash infusion) at the end of Q1 owing to its
operating losses and restructuring charges (we estimate $101M & $81M). In our opinion, the
company has very few alternatives given its current status
, including an additional strategic
investment, M&A, or the sale of assets.
revision of guidance for Q2/01 for revenue of
$57-60 million (from $64-65 million) and EPS of
$0.33-$0.37 (from $0.45) in the face of slowing
and delayed sales in its connectivity business
Kicky:

25 Kauforder-65 Verkauforder bei island.com

15.03.01 12:51
und gestern an der Nasdaq bei minus 4,7% geendet
verdi:

......trotzdem wird in Frankfurt im Moment

15.03.01 12:51
wesentlich mehr als zum nachbörslichen Kurs bezahlt,downgrade wird also wohl
eher positiv gesehen!

Hier noch ein "Analysten-Quotesheet"

marchfirst , nur mal eine inhaltliche frage 293051informer2.comdirect.de/de/jcf/...;2.25;&bild=1monat&type=.jpg" style="max-width:560px" >

gruss verdi
Kicky:

und die neuesten Gerüchte zu MRCH

15.03.01 13:52
Die Gerücht über einen möglichen Bankrott verdichten sich.Es wird auch spekuliert,dass der Hauptinvestor Francisco Partners die Firma von der Börse nimmt.Die Gefahr eines Delistings von der Nasdaq wird bei dem jetzigen Sharepreis immer grösser.

neuer Beitrag aus dem Bord von ragingbull:

Rumour really has it that either offices will begin to close, or that they are all on the selling block.

This is a rumour that I heard. For those of you that have followed my posts to this point for the inside information, know that this is a total rumour from the rumour mill that has an educated guess as to what might happen. Many inside the company feel though that this is what is left, since there are some offices that are extremly profitable and some that are dead in the water, this really only seems the next step for the company.

It's really too bad. It's like they are going to have to rebuild the company from the ground up. The biggest hurdle I see is that the company in my opinion is going to trade < 1$ for enough time that it may be delisted from Naz. In that case this company will be worth absolutely nothing when it is all said and done.

I still say hold, I mean really... I've lost so much at this point that it's pointless to sell.

Today, MarchFirst trades for less than a buck. And chances are the buck won't stop there. Sources in Chicago's tech community say MarchFirst's main investors, Francisco Partners, may take the company private, perhaps after a bankruptcy filing.  
mr.andersson:

hält sich wacker und liegt sogar

15.03.01 18:08
schon bei 78cent

hier noch ein paar kennzahlen , damit aml die finanzielle seite hat

Kennzahlen/Schätzungen   Marktkapitalisierung  
115 Mio. EUR  

Fund. Kennzahlen           2000   2001   2002  
Ergebnis/Aktie (in EUR)   -0,03   -0,68   0,01  
KGV                        neg.   neg.   136,47  
Cash-Flow/Aktie (in EUR)   0,00   0,00   0,00  
KCV                         -     -     -    
Dividende/Aktie (in EUR)    -     -     -    
Dividendenrendite (in %)   0,00   0,00   0,00  

quelle : onvista

in diesem sinne
hjw2:

lang ists her o. T.

27.11.03 19:40
Mr.Duck:

Ja und ich hab sie noch im Depot:) o. T.

27.11.03 20:07
Kicky:

wie ist denn das möglich?Mr.Duck?

27.11.03 21:00
www.marchfirst.com/...e.cfm?thequestion=COURT%20HOUSE%20CORNER
baanbruch:

Kicky, verstehe Deinen Kommentar nicht.

27.11.03 21:19
Ich habe sie auch noch im Depot (bei comdirect).
andyy:

die werden auch noch ganz normal gehandelt

27.11.03 21:38
übrigens die letzten Tage von 0,0001  auf  0,0004  Dollar gestiegen
man beachte die Prozente

und es gab Tage bis zu 1,5 Mio Umsatz

es wird hier auch nochmals eine letzte Hype geben, bevor endgültig von Bildfläche verschwinden
Kicky:

baanbruch

27.11.03 21:42
wenn du bei der obigen Seite auf Main klickst kommst du zu einigen anderen links und ich hatte den Eindruck,dass man die besser anmelden soll z.B.bei JP Morgan,war aber schon im Mai-und News sind schwer zu finden
Es gibt keine neuen Beiträge.

Börsen-Forum - Gesamtforum - Antwort einfügen - zum ersten Beitrag springen

Neueste Beiträge aus dem Nasdaq 100 Forum

Wertung Antworten Thema Verfasser letzter Verfasser letzter Beitrag
31 5.744 Intel - ein kurzfristiger Trade? Anti Lemming 1chr 14.12.24 10:46
10 87 Editas Medicine macos Vassago 13.12.24 16:11
44 8 360 digitech QFin A2PDLQ slim_nesbit Silbergroschen 09.12.24 15:56
11 746 ABUS RNAi Play macos schmidin01 14.11.24 13:55
30 11.224 Analysten Treffen bei Singulus ....... DieWahrheit TheCat 09.11.24 11:10

--button_text--