Killer-Application

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Libuda:

Killer-Application

 
26.07.05 13:01
Linkshare könnte von Killer-Application der neuen Mobilfunkvarianten gigantisch profitieren. Das könnte den Wert der wertvollsten Internet Capital-Beteiligung, die dort 40% halten, weiter nach oben treiben - und den Kurs von Internet Capital logischerweise auch. Vor kurzem hatte ich ja schon einmal berichtet (siehe auch angehängten Bericht, aus dem ich meine Zitate entnommen habe): "The Veg-O-Matic of wireless phones has taken Japan by storm, and it's headed our way with exciting implications for marketers."

Hierzu gibt es jetzt auch Konkreteres von KDDI, die in Japan mit LinkshareJapan zusammenarbeiten: "Das Abonnentenwachstum beim 3G-Service "au Win" ist stark erklärt KDDI-Präsident Tadashi Ouodera. AuWin ist vergleichbar mit UMTS, nur deutlich schneller. Die Attraktivität des Datendienstes spiegetl sich in den Kundenzahlen wider. Während KDDI im Quartal 547.300 Kunden gewinnen konnte, musste Weltmarktführer Vodafone in Japan einen Kundenschwund um rund 74.100 verkraften.

Welche Killerapplication hat nun etwas mit der wertvollsten Internet Capital-Beteiligung Linkshare zu tun, werden jetzt sicher einige fragen? Hier ist die Antwort: "One of the more interesting e-commerce applications uses the handset's digital camera and 2D barcode technology. KDDI recently launched a shopping service using this technology that radically increases its role in transaction processing. After incurring significant expenses to build its au wireless customer base, KDDI sought to recoup its investment by adopting an advertising model, charging advertisers for the right to put their products in front of customers. Again, think back to AOL cutting deals with advertisers to allow them access to its customers. To manage this, KDDI partnered with top affiliate marketing service provider LinkShare. KDDI is now a LinkShare affiliate, and all advertisers that want to participate must become LinkShare merchants."

Und UMTS macht erste Schritte in Europa - und die beschriebene Killer-Application wird auch bei uns landen. Ob auch hier Linkshare bei den Telefongesellschaften mit im Boot sitzt, kann man nicht voraussagen. Und auch in den USA steht sie vor der Tür: 3G wireless is far behind in the United States because of the hefty price tag attached to building the infrastructure, $60 billion by some estimates. 3G service is not expected to be widely deployed until the end of 2006. Verizon launched the service in San Diego and Washington, DC, in 2003. Cingular's recent merger with AT&T Wireless will jump-start its foray into 3G. AT&T launched 3G this year in Seattle, Phoenix, Dallas, Detroit, San Diego and San Francisco. Und hier kann man sicher sein, dass Linkshare mit im Boot sitzen wird, denn 60% der Fortune 500 (also der 500 größten US-Unternehmen), die Affiliate Marketing betreiben, sind jetzt schon Kunden von Linkshare.




DM News: 3G Wireless Set to Cover U.S. in '06
By Jane Weber
December 23, 2004



The Veg-O-Matic of wireless phones has taken Japan by storm, and it's headed our way with exciting implications for marketers.

What is 3G wireless? 3G, or third generation, is a technology that enables high-speed, always-on (simultaneous voice and data) wireless connectivity for mobile phone subscribers. The capabilities are so far beyond voice that the term mobile phone has been replaced with the more inclusive mobile handset. The service was introduced to the Japanese market in 2001 by DoCoMo, the largest Japanese telecom, but the handsets were unappealing and the service unreliable.

Massive adoption did not occur until upstart KDDI, Japan's second-largest telecom, leapfrogged DoCoMo by introducing its "au" wireless service in March 2002, along with a new, streamlined handset with a large display and long-lasting battery. KDDI then changed the game by introducing fixed packet pricing—think back to 1996 when AOL introduced flat-rate pricing for dial-up Internet access and you get the picture.

KDDI today boasts 16 million subscribers to the service, or 70 percent of the 3G market in Japan, says Mobile Media Japan.

What's so special about 3G? High-speed connectivity, for one. KDDI recently launched 2.4 megabits per second wide band service, which is comparable in speed to cable and permits the same step-up to rich media content on your handset that high-speed access enables on your PC. The display is as much as 80 percent larger in one dimension than typical U.S. cell phones.

Another key feature is the "always-on" aspect, which lets you receive a call (voice) while you're online (data). The latest 3G handsets have built-in digital cameras with up to 2.0 megapixels of resolution, and if you're wondering how you would ever store pictures that large, the handsets have data folders with as much as 24 megabytes of capacity.

GPS capability is available, turning your display into a map and guiding you to your destination. The ability to download ring tones has been taken to the logical next step—downloading songs, and the latest handsets such as the Casio W21CA let you listen to them on stereo speakers.

Many of these handsets are equipped with infrared devices, similar to a Mobil Speedpass, that let customers buy items from vending machines, for example, and have them billed to their wireless account. Smart card technology also has been introduced to turn handsets into e-wallets, thus replacing credit cards and cash.

One of the more interesting e-commerce applications uses the handset's digital camera and 2D barcode technology. KDDI recently launched a shopping service using this technology that radically increases its role in transaction processing. After incurring significant expenses to build its au wireless customer base, KDDI sought to recoup its investment by adopting an advertising model, charging advertisers for the right to put their products in front of customers. Again, think back to AOL cutting deals with advertisers to allow them access to its customers.

To manage this, KDDI partnered with top affiliate marketing service provider LinkShare. KDDI is now a LinkShare affiliate, and all advertisers that want to participate must become LinkShare merchants.

For example, a KDDI customer sees a print ad for an iPod in a magazine and decides to buy it. The print ad includes a 2D barcode in the lower-right corner provided to the advertiser by KDDI. The barcode contains all the relevant information—the advertiser, the price, the commission KDDI charges, transaction fees, etc. The customer snaps a picture of the barcode, LinkShare's technology calls up an image of the product, the user confirms the purchase and it's billed to the user's wireless account. LinkShare's technology calculates the purchase price, the sales commission paid to KDDI and the transaction fee paid to LinkShare.

3G wireless is far behind in the United States because of the hefty price tag attached to building the infrastructure, $60 billion by some estimates. 3G service is not expected to be widely deployed until the end of 2006. Verizon launched the service in San Diego and Washington, DC, in 2003. Cingular's recent merger with AT&T Wireless will jump-start its foray into 3G. AT&T launched 3G this year in Seattle, Phoenix, Dallas, Detroit, San Diego and San Francisco.

In the United States, cell phones are largely still just phones, but this is changing as users—mostly young people—incorporate cell phones into their daily lives for various types of communication, including text messaging and sharing digital photos. Advertisers are following along, experimenting with how best to use this emerging channel.

Projecting two years hence, when 3G is up and running, it seems clear that it will be a huge opportunity for marketers. The issue of advertising fragmentation becomes less of a challenge when one device consolidates most online activities and is always on. Whoever owns the customers will rule the day.
Libuda:

Noch eine Nachfrage zum letzten Posting,

 
26.07.05 16:21


wo ich Euch ja eine neue Killer-Application im Rahmen der schnellen neuen Mobilfunknetze vorgestellt hatte. Teil des Postings waren u.a. die nachstehenden Ausführungen:

"One of the more interesting e-commerce applications uses the handset's digital camera and 2D barcode technology. KDDI recently launched a shopping service using this technology that radically increases its role in transaction processing. After incurring significant expenses to build its au wireless customer base, KDDI sought to recoup its investment by adopting an advertising model, charging advertisers for the right to put their products in front of customers. Again, think back to AOL cutting deals with advertisers to allow them access to its customers.

To manage this, KDDI partnered with top affiliate marketing service provider LinkShare. KDDI is now a LinkShare affiliate, and all advertisers that want to participate must become LinkShare merchants.

For example, a KDDI customer sees a print ad for an iPod in a magazine and decides to buy it. The print ad includes a 2D barcode in the lower-right corner provided to the advertiser by KDDI. The barcode contains all the relevant information—the advertiser, the price, the commission KDDI charges, transaction fees, etc. The customer snaps a picture of the barcode, LinkShare's technology calls up an image of the product, the user confirms the purchase and it's billed to the user's wireless account. LinkShare's technology calculates the purchase price, the sales commission paid to KDDI and the transaction fee paid to LinkShare."

Meine Nachfrage betrifft insbesondere den letzten Abschnitt, wo uns das anhand eines iPod's erläutert wird und ganz speziell den letzten Satz. Es befindet sich demnach eine Anzeige zu einem iPod in der Zeitung und diese Anzeige enthält auch einen Barcode. Dieser Barcode wird dann mittels des Handy's gelesen und man ist auf der Website des Anbieters. Im vorstehenden Text steht nun, dass dabei eine Provision für den Mobilfunkanbieter anfällt, der als Affiliate von Linkshare agiert, und eben für Linkshare als Provider - insoweit ist abrechnungstechnisch alles wie beim normalen Affiliate Marketing. Meine Nachfrage an Euch: Kassieren da nur der Mobilfunkbetreiber und Linkshare oder muss man sich den Provisionskuchen auch noch mit der Zeitung teilen, in der diese Anzeige erschienen ist?

Gibt es unter den Lesern da einen Experten?
Libuda:

Internetfonds rocken wieder

 
27.07.05 00:11



Internet - ein Labyrinth (Foto: Archiv)

Die tot geglaubten Internetfonds schießen in die Höhe – allerdings niemals wieder dorthin, wo sie mal standen, meint Morningstar-Experte Werner Hedrich.
Ratgeber - Fonds 1x1
Ratgeber - Fondssparen nach der Steuerreform


Unerreichte New-Economy-Höhen

Prognosen sind vor allem dann schwer, wenn sie die Zukunft betreffen (Mark Twain). Und Anleger schelten zu Recht die Heerschar von Analysten mit ihren schwachen Prognosen und Kurszielen. Doch eine Prognose wage ich: Die luftigen Höhen der New-Economy-Ära werden künftig unerreicht bleiben.

Weltweiter Hype unwahrscheinlich

Dies hat zwei Gründe. Erstens werden nach so kurzer Zeit nicht mehr so viele Menschen weltweit einem solch gewaltigen Hype an der Börse folgen. Die Internethysterie und Technologieblase ist erst fünf Jahre her. So schnell vergessen die Menschen nicht.

Zu wenige Unternehmen

Und zweitens fehlen neben der Phantasie die Unternehmen. Die Geschäftsmodelle von eBay und Co. sind zwar einmalig und hoch profitabel. Yahoo oder eBay kosten mehr als 50 Milliarden Dollar an der Börse. Doch reichen diese vier bis fünf Mega-Internet-Unternehmen mit monopolartiger Stellung nicht, eine ganze Industriegesellschaft durchdrehen zu lassen.

Google wertet Fonds auf

Die Internetfonds sind vor allem deshalb so gut gelaufen, weil sie Google-Aktien im Portfolio halten. Ein einzigartiges Unternehmen, das stark wächst, aber für einen Value-Investor jenseits von Gut und Böse bewertet ist. Die Aktien kamen zu 85 Dollar an die Börse und kosten mittlerweile fast 300 Dollar. Wall Street Analysten heben regelmäßig ihre Kursziele an. Glauben Sie mir: Hätte ich es vorher gewusst, ich hätte es Ihnen gesagt!

Bogen irgendwann überspannt
Diese Growth Fonds sind Momentuminvestoren. Sie achten stark auf technische Signale und das Gewinnmomentum von Quartalsergebnissen. Sie können sicher sein, dass es einen Punkt gibt, an dem der Bogen überspannt sein wird – und dann reißt die Sehne mit einem lauten Knall.

Schlaflose Nächte
Bitte verstehen Sie das jetzt nicht als Aufforderung, Ihren Internetfonds zu verkaufen! Sie sollen doch auch Spaß an Ihrem Brancheninvestment haben - und nichts rockt mehr als Internetfonds: Wie viele schlaflose Nächte und graue Haare verdanken Sie eigentlichen den Netzfonds?

Einsatz ist perdu
Um noch eine platte Floskel zu bemühen: Die Hoffnung stirbt zuletzt. Wer aber 2000 in einen New-Economy-Fonds investiert hat, sollte die Hoffnung begraben, dass er je seinen Einsatz zu Lebzeiten zurückbekommt.



Werner Hedrich ist Leiter Fondsresearch bei Morningstar Deutschland. Er würde gerne Ihre Anmerkungen hören, kann jedoch keine Anlageempfehlungen aussprechen. Sie erreichen ihn unter werner.hedrich@morningsta r.com.


Special Internet-Aktien:
Thema 1 - Der neue Internetboom
Thema 2 - Internetfonds rocken wieder
Thema 3 - "nordasia.com" will Internet-Werte entdecken


Der Hedrich von Morningstar ist auch jemand, der versäumt hat snag zu lesen, denn sonst müsste her jetzt nicht über Google herumzetern, die vermutlich nicht - wie von snag empfohlen - beim Börsengang gekauft hat. Jetzt folgt eben das von Verzockern bekannte Nachtreten mit einem Dumm-Dumm-Spruch, den die Dummen gegenseitig voneinander abschreiben: "Ein einzigartiges Unternehmen, das stark wächst, aber für einen Value-Investor jenseits von Gut und Böse bewertet ist." Diese Aussage ist logischerweise absoluter Quatach. Denn auf der Basis der Gewinne des 2. Quartals hat Google ein KGV von 55. Selbst wenn dasGewinnwachstum in 2006 nicht wieder 400%, sondern sich der Gewinn "nur" verdoppelt, ist das KGV auf der Basis der heutigen Kurse bei 28. Offensichtlich hat der Hedrich seinen Kopf nur zum Haareschneiden bzw. jenseits von Gut und Böse ist nicht Google, sondern Hedrich.

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