Ein Kampfflugzeug von Lockheed Martin in den Niederlanden.
Mittwoch, 11.01.2017 20:30 von | Aufrufe: 74

Sikorsky Awarded DARPA ALIAS Phase 3 Contract to Increase Aircraft Autonomy

Ein Kampfflugzeug von Lockheed Martin in den Niederlanden. © ArjanL / iStock Editorial / Getty Images Plus / Getty Images http://www.gettyimages.de

PR Newswire

STRATFORD, Conn., Jan. 11, 2017 /PRNewswire/ -- Sikorsky, a Lockheed Martin (NYSE: LMT) company, has won the contract for Phase 3 of the Defense Advanced Research Projects Agency's (DARPA) Aircrew Labor In-Cockpit Automation System (ALIAS) program.

DARPA's ALIAS program is leveraging advances in autonomy to reduce pilot workload, augment mission performance, and improve aircraft safety and reliability. DARPA is working with Sikorsky to improve and expand the capabilities developed through a tailorable autonomy kit for installation in both fixed wing airplanes and helicopters.

After completion of the first two phases of the program, Sikorsky successfully integrated its Matrix Technology™ into Sikorsky's Autonomy Research Aircraft (SARA) and also on a Cessna Caravan. DARPA ALIAS utilizes Matrix, a capability toolkit that includes hardware and software as well as multi-spectral sensors that enable scalable automation.

"Our work with DARPA has continued to grow and our team is excited to begin Phase 3 on the ALIAS program. Our autonomy capabilities will help pilots in high workload and degraded visual environments ultimately increasing safety and efficiency," explained Mark Miller, vice president, Sikorsky Engineering and Technology.  "We have developed this flexible technology with safety, effectiveness and efficiency in mind to support ALIAS. We deliberately want our customers to have the ability to determine the best utilization of the technology. Pilots can choose to engage autonomy to help operate, dynamically plan, adjust and/or execute a complete spectrum of responsibilities allowing the operators to better focus on the designated mission at hand."

Through the DARPA ALIAS program, Sikorsky is developing systems intelligence that will give operators the confidence to fly aircraft safely, reliably and affordably in optimally piloted modes enabling flight with two, one or zero crew. The program will improve operator decision aiding for manned operations while also enabling unmanned operations.

For additional information, visit our Rotary Wing and DARPA News web pages.


ARIVA.DE Börsen-Geflüster

Werbung

Weiter abwärts?

Kurzfristig positionieren in Lockheed Martin
VM1PC2
Ask: 2,84
Hebel: 6,09
mit moderatem Hebel
Zum Produkt
Smartbroker
Vontobel
Den Basisprospekt sowie die Endgültigen Bedingungen und die Basisinformationsblätter erhalten Sie hier: VM1PC2,. Beachten Sie auch die weiteren Hinweise zu dieser Werbung. Der Emittent ist berechtigt, Wertpapiere mit open end-Laufzeit zu kündigen.

Kurse

462,21 $
-0,55%
Lockheed Martin Chart

About Lockheed Martin
Headquartered in Bethesda, Maryland, Lockheed Martin is a global security and aerospace company that employs approximately 98,000 people worldwide and is principally engaged in the research, design, development, manufacture, integration and sustainment of advanced technology systems, products and services.

To view the original version on PR Newswire, visit:http://www.prnewswire.com/news-releases/sikorsky-awarded-darpa-alias-phase-3-contract-to-increase-aircraft-autonomy-300389630.html

SOURCE Lockheed Martin

Werbung

Mehr Nachrichten zur Lockheed Martin Aktie kostenlos abonnieren

E-Mail-Adresse
Benachrichtigungen von ARIVA.DE
(Mit der Bestellung akzeptierst du die Datenschutzhinweise)

Hinweis: ARIVA.DE veröffentlicht in dieser Rubrik Analysen, Kolumnen und Nachrichten aus verschiedenen Quellen. Die ARIVA.DE AG ist nicht verantwortlich für Inhalte, die erkennbar von Dritten in den „News“-Bereich dieser Webseite eingestellt worden sind, und macht sich diese nicht zu Eigen. Diese Inhalte sind insbesondere durch eine entsprechende „von“-Kennzeichnung unterhalb der Artikelüberschrift und/oder durch den Link „Um den vollständigen Artikel zu lesen, klicken Sie bitte hier.“ erkennbar; verantwortlich für diese Inhalte ist allein der genannte Dritte.


Andere Nutzer interessierten sich auch für folgende News