Dringend Hilfe gefragt: Was ist ein Nasdaq OTC "Pink sheet"? Danke! o.T.

Zugriffe: 276 / Heute: 1
Dringend Hilfe gefragt: Was ist ein Nasdaq OTC
Dauberus:

Dringend Hilfe gefragt: Was ist ein Nasdaq OTC "Pink sheet"? Dank.

11.03.00 16:02
Dauberus:

Kicky, Preisfuchs, Was weiß ich oder andere - könnt ihr mir helfen? .

11.03.00 16:08
ber1:

.... Dringend Hilfe gefragt ...

11.03.00 16:14

eine Liste (aller) gehandelter "OTC"-Werte mit Ke(r)nnzahlen,

da "nur" rel. geringe Anforderungen an ein Listing
in diesem Segment bestehen können, zumal die Marktkapitalierung
eher klein ist zu nasdaq-Titeln
Dauberus:

Hmm. Danke. Hier noch etwas:

11.03.00 16:33
Das muss aber noch irgendwie etwas besonderes sein. Ich habe nämlich ein Nasdaq-OTCBB Wert im Depot, der konnte die "Eligibility Rules" nicht erfüllen, wurde delisted und ist nun ein "pink sheet" (habe ich auf raging bull gefunden). Die Erklärung auf der Homepage der OTCBB ist allerdings voll von Fachenglisch, damit habe ich ein bisschen meine Probleme. Vielleicht kann das jemand besser übersetzen:

What is the difference between the OTC market and a stock exchange?

Stock exchanges have specific quantitative and qualitative listing and maintenance standards which are stringently monitored and enforced.
             Companies listed on an exchange have reporting obligations to the exchange and a direct business relationship exists between the exchange
             and its listed companies. The OTC market consists of unlisted securities. Issuers of these securities often have no reporting obligations to any
             federal regulatory authority. There are no minimum required standards and no business relationship exists between the quotation services
             (OTCBB, "Pink Sheets") and the issuers.

How does the OTCBB differ from the Pink Sheets?

The OTCBB and the "Pink Sheets" are competing quotation services for OTC equity securities. The "Pink Sheets" are operated by the National

Quotation Bureau, LLC (NQB) and are a static paper quotation medium printed weekly and distributed to broker/dealers while the OTCBB
             displays electronic real-time quotes, last-sale prices, and volume information for domestic securities, foreign securities, and ADRs.

What is an other-OTC security?

All OTC equity securities which are not quoted on the OTC Bulletin Board and are eligible for trade reporting on the Automated Confirmation
             Transaction ServiceSM (ACTSM)are categorized as other-OTC. This includes, but is not limited to, securities quoted on the Pink Sheets.
             Please see the FAQ regarding the download of all other-OTC securities from the symbol directory.

....Dringend Hilfe gefragt ....

versuch einer Übersetzung:

-The OTCBB and the "Pink Sheets"
are competing quotation services for OTC equity securities.
-Die OTCBB und "Pink Sheets" sind konkurrierende (Kurs-/Preis-)
Notierungs-Service für eine OTC Billigkeit von Wertpapieren ....

-The "Pink Sheets" are operated by the NationalQuotation Bureau,
LLC (NQB) and are a static paper quotation medium printed weekly and distributed to broker/dealers
while the OTCBB displays electronic real-time quotes, last-sale prices, and volume information for domestic securities, foreign securities, and ADRs.

-Die "Pink Sheets" sind durch das nationale Preis-Festsetzungs-Büro
herausgebracht und ist ein statisches Papier mit Kurs als Werkzeug, wird ausgedruckt wöchentlich und an die Broker verteilt.
Während  OTCBB per Display electronisch real-time Notierungen, letzte Verkaufs-Preise, ... verfügbar sind.

Börsenforum - Gesamtforum - Antwort einfügen - zum ersten Beitrag springen